Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Tv nu och då - mina tankar och erfarenheter

• Vänligen logga in för att kunna svara
40 svar till detta ämne

#31 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5973 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 26 June 2016 - 11:16

*thumbs up*

Låter som den B6 du hittat är en keeper då.

Riktigt roligt om det är så att B6 ger mer eller mindre samma (i detta fall t.o.m. bättre) bildkvalité som E6. Och uppfriskande, japanerna hade väl krävt en högerhand i mellanskillnad... 

DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#32 nissling

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 100 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 26 June 2016 - 14:59

Fast det tråkiga är väl att man betalar extra bara för 3D, design och en soundbar vilken ingen på detta forum skulle använda.

#33 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 26 June 2016 - 18:00

Lösningen är förstås att inte betala för det.
DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#34 Matsaa

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 451 inlägg

Postad 30 June 2016 - 19:52

Men vad säger ni om dessa apparater, Bäst i test säger Bäst i test. Är dem något att hänga i midsommarkransen (varför man nu skulle göra det?) http://www.bast-i-te..._tv.html#TV-BiT

#35 Ringblixt

Pragmatisk idealist

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1442 inlägg

Postad 30 June 2016 - 23:10

Själva begreppet "bäst i test" är en varningsklocka. Det brukar betyda slutsatser i stil med "Stoppa pressarna. Vi har upptäckt att Päron är mycket bättre Äpplen än vad Apelsiner är. Plus: Bananer är helt värdelös som Äpplen. Lita på oss!". 

Står bakom www.d65.se

#36 Matsaa

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 451 inlägg

Postad 01 July 2016 - 09:31

Själva begreppet "bäst i test" är en varningsklocka. Det brukar betyda slutsatser i stil med "Stoppa pressarna. Vi har upptäckt att Päron är mycket bättre Äpplen än vad Apelsiner är. Plus: Bananer är helt värdelös som Äpplen. Lita på oss!". 

Hm så enkelt är det inte med andra ord :)

#37 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • 3023 inlägg

Postad 01 July 2016 - 09:55

Haha :)

#38 Matsaa

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 451 inlägg

Postad 01 July 2016 - 15:00

Själva begreppet "bäst i test" är en varningsklocka. Det brukar betyda slutsatser i stil med "Stoppa pressarna. Vi har upptäckt att Päron är mycket bättre Äpplen än vad Apelsiner är. Plus: Bananer är helt värdelös som Äpplen. Lita på oss!"

Haha :)

Har du kollat länken.

Redigerat av Matsaa, 01 July 2016 - 15:01.

#39 Ringblixt

Pragmatisk idealist

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1442 inlägg

Postad 01 July 2016 - 19:01

Har du kollat länken.

Ja, vad tänkte du på?

Står bakom www.d65.se

#40 Matsaa

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 451 inlägg

Postad 02 July 2016 - 14:12

Har du kollat länken.

Ja, vad tänkte du på?
tja va du o andra anser om dessa två tv-apparater

#41 Ringblixt

Pragmatisk idealist

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1442 inlägg

Postad 02 July 2016 - 23:15

Alla tre som nämns i början är vettiga apparater. Samsung JS9005 är väl den som tekniskt är mest "het" med HDR-kapacitet och större färgrymd, men själva modellen har fler tekniska problem (mer posterisering och clouding samt är böjd) jämfört med den enklare JU7005. Inte riktigt värd pengarna IMO. Ska man satsa på HDR-kapacitet ska man titta på 2016-modeller och gärna ha is i magen för att se vad som händer 2017. Annars kan man lika gärna hålla sig till bättre mellanklassmodeller.

Står bakom www.d65.se