Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Bio Boomerang - Peters bio

• Vänligen logga in för att kunna svara
551 svar till detta ämne

#1 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 849 inlägg

» Har 12 bilder i mitt galleri

Postad 25 August 2008 - 13:18

Sedärja!

Det skulle bara ta två och ett halvt år innan min presentation, men när skulle tillfället vara bättre än nu när jag i princip byggt om hela min bio?

Vem är jag då? Jo, 36 år gammal Stockholmare som våren 2000 beslöt mig för att flytta söderut. Då jag jobbat som säljare i många år ville jag göra något nytt. Studier på Halmstad Högskola påbörjades och en "ny" sambo införskaffades.

2005 började vi kolla runt lite på hus. Grundkravet var ett hus med källare, ni kan ju gissa varför :). Vi hittade ett i Laholm (där min sambo är född) och i juli flyttade vi in. Givetvis blev Bio Boomerang ett av de första projekten (vår gata heter Bumerangen därav bionamnet). Tyvärr tyvärr bommade jag att fotografera under tiden jag gjorde i ordning bion första omgången, vilket jag nu är lite bitter för.

Nåväl, jag hade med mig en setup från lägenheten:
Projektor Sanyo PLV-Z2
Receiver Yamaha RXV-1400
Högtalare JBL Northridge-serien
Digitalbox Nokia 9902
DVD-spelare Panasonic DMR-E55 :)
DIY-duk (målad direkt på väggen) :)

Ja, och såhär såg det då ut i bions barndom. Betänk att jag lade extremt lite pengar och jobbade enbart med tyg som ljudabsorbent...
ingang.jpg
halvvagsin.jpg
soffor.jpg
surrisar.jpg

Sedemera inköptes en ny projektor, en Sony HS60 och en ny DVD-spelare, Marantz DV6600
anlaggning.jpg
IMG_1686.jpg

Har då det senaste året lurat på attt uppgradera och bygga om, det som mest varit i pipen är att bygga in tekniken i förrådet, måla om dörrar, lister och elemnt i svart. Och taket... Vad göra?

Började med att kolla runt och åkte ner till The Rock för lite demning. Jag hade då bestämt mig för en Epson TW2000, en Adeo Plano Visio samt en Onkyo SR875. Det hela slutade med en beställning på projen, en ScreenResearch Solidpix1 103" (90" om du frågar fransmännen, de mäter inte på diagonalen) samt receivern (och en HD-box, Vantage 7100S). Det var tänkt att stanna där: att bygga in tekniken, beställa ovanstående grejer och basta! Men icke sa nicke, "the upgrade bug" gjorde en våldsam attack på mig. Så ett inköp av PS3 som skulle agera BD-spelare blev också en beggad Pio LX-70A. Nog där? Nej då, det blev dessutom ett Jamo-system 6PEX 5.1. Nog där då? Nä, nä. I fredags var ett par gubbar från Akustiksystem (rekommenderas!) här i Laholm och satte upp ett akustiktak. Enough!

Så vi tar lite bilder på ombyggaden också, började med att sticksåga ut ett hål för tekniken. Jag framtidssäkrade (häpp!) genom att göra sex hyllor. Först hur det såg ut innan:
anlaggning.jpg
IMG_1691.jpg

Sedan fram med sticksågen, då blev det såhär:
IMG_1699.jpg

Satte sedan två reglar precis innanför väggen och två därbak och satte upp lite hyllor, vanliga enkla från Byggmax som jag delade på:
IMG_1700.jpg
IMG_1701.jpg

Sedan lite lister på:
IMG_1702.jpg

En första grundmålning och en halv dotter:
IMG_1704.jpg
IMG_1706.jpg

Hylla färdigmålad och dörren halvvägs:
IMG_1709.jpg

En glasmästare har varit och mätt och en rökfärgad glasdörr är beställd, den kommer förhoppningsvis denna vecka! Snacka om att det blev en miljon ggr bättre och snyggare än som det var förut :). Det är ju kul när man själv blir nöjd!

Jaha. Sen var det hög tid att ge sig på duken som var en DIY, målad direkt på väggen med en matt vit färg och svart högblank färg som ram, såhär såg det ut (dessutom en skymt av nya Jamo-högtalarna:
duk_sned.jpg
IMG_1693.jpg

Spackling och övermålning av "duken" (målat två fonder nu i en mörk grå färg):
IMG_1707.jpg
IMG_1712.jpg

Sedan kunde jag inte stå ut med Bennohyllor, men höll det ganska så billigt genom att köpa Lack-hyllor som DVD- och BD-ställ:
IMG_1714.jpg
IMG_1716.jpg

Just det! Såhär såg det ut tidigare:
soffor.jpg

Och så kom äntligen den nya duken! Som nästan höll på att ta livet av hela familjen... :). Skulle ner till Lund och hämta den och blev påkörd i hög hastighet bakifrån. Vi klarade oss, men bilen blev inlöst! Helt otroligt. Ja, ja, åter till duken. ScreenResearch gör fantastiska dukar, men varför krångla till installationen så? Jesus, hade ont i handflatorna i en vecka efter clipsen. Var så sugen på att bli klar såp jag nästan glömde att fotografera, men någon blev det:
IMG_1715.jpg

Färdig!:
IMG_1718.jpg

Så i fredags. Killarna från Akustiksystem kom och satte upp enn Ecophontak med Sombraplattor. Var de snabba? På tre timmar hade de satt HELA taket (ca 30 kvm), sanslöst. Själv hade jag tillbringat lite tid att köpa spots och dimmers. Det blev totalt 15 spots, 5 på vardera sidan om ingången samt fem framme vid duken. Köpte också NEXA 12v generatorer som ligger på taket och jag styr det hela med en fjärris!

Taket monterat:
IMG_1721.jpg

Jag drar kablage:
IMG_1722.jpg
IMG_1730.jpg

Nya svarta mörkläggningsgardiner och elementet svartmålat:
IMG_1731.jpg

Och som avslutning lite vyer från biorummet nu. Lite mörka skall ta bättre. Men duken är uppe och högtalarna:
IMG_1728.jpg
IMG_1732.jpg
IMG_1733.jpg

Nästan klar då... Det som jag har kvar att göra är att lägga upp mockatyget som jag skall ha bakom sofforna och vid sidorna. Vidare skall ju allt installeras och kalibreras. Så förhoppningsvis blir det premiär ikväll!

Synpunkter och förbättringstips emottages med stor tacksamhet! Givetvis kommer det blider på prylarna när de är uppsatta också.

#2 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5973 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 25 August 2008 - 15:43

Fantastisk trevlig genomgång lirsa! Helkul att du tog dig tid att meka ihop ett sånt mastigt inlägg. *applåder en masse* :)

Blev ju himla trevligt det där till slut.

Rent spontant känns det som en av de största uppryckningarna var taket - en fråga, vad pratar vi om för pengar (ungefär) när det gäller att fixa sånt tak?

Vad tycker du om duken föresten, ijmf med din Äntligen Hemma variant alltså. :) Stör reflektioner från sidoväggarna bilden nått föresten?

Än en gång, mkt trevlig "historia". :)

edit: Känner igen det där med att leta källare, attans att det är så pass ovanligt ändå. Vad sysslar folk med, har inte alla med hus en hembio?? :)

Redigerat av pacman, 25 August 2008 - 15:45.

DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#3 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 849 inlägg

Postad 25 August 2008 - 17:03

Fantastisk trevlig genomgång lirsa! Helkul att du tog dig tid att meka ihop ett sånt mastigt inlägg. *applåder en masse* smile.gif

Tack så mycket! Detta är ju så kul, sen är man ju stolt över att ha fixat och trixat och vill visa upp såklart :)!

Rent spontant känns det som en av de största uppryckningarna var taket - en fråga, vad pratar vi om för pengar (ungefär) när det gäller att fixa sånt tak?

Kan inte annat än att hålla med, skall vi vara ärliga var betongtak med uppspänt tyg sådär. Och då är jag snäll. Jag betalade 9500 kr inklusive uppsättning (30 kvm).

Vad tycker du om duken föresten, ijmf med din Äntligen Hemma variant alltså. smile.gif Stör reflektioner från sidoväggarna bilden nått föresten?

Det kommer att sitta tyg där så jag tror inte det bli ngt problem. Tyvärr har inte grejerna varit uppe än så jag vet inte. Jag MÅSTE hålla mig till tyget är sytrt och klart, jag är halvvägs :).

Det kommer nog lite fler bilder senare, kanske skall köra med blixt för att visa hur det ser ut även fast man tar bort all verkligehtsuppfattning och mysighet :).

#4 Y-front

TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2687 inlägg

» Har 25 bilder i mitt galleri

Postad 25 August 2008 - 18:24

Jag instämmer i pacmans applåder såklart. En rolig och intressant genomgång med fina bilder. Biorummet blev hur lyckat som helst, det ser verkligen inbjudande ut. Grattis lirsa! :)

/Y-front

#5 colamannen

Always the real thing!

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2830 inlägg

» Har 18 bilder i mitt galleri

Postad 25 August 2008 - 21:53

Respekt! :)

Ingen dålig uppgradering, varken vad det gäller produkter eller rummet!
Detta är precis som Y-fronts en MYCKET genomtänkt setup - och det lyser verkligen igenom. Varje produktval är gjort med mycket eftertanke och var och en av "pinalerna" är i det absoluta toppskiktet i respektive prisklass.

Rummet talar ju för sig själv även om vi inte fått finalbilden på invigningen än...
Allt för få lägger ner den tid och kraft som behövs för att få ett riktigt bra rum. För en rellativt liten kostnad kan man göra den bästa uppgraderingen någonsin genom att ge rummet lite omtanke och planering. :)

Produkterna är topklass helt enkelt. Inte bara är de väl avvägda och handplckade för sina egenskaper utan de är även var och en brutalt bra på sin uppgift - oavsett prisklass.
Det enda negativa man kan säga är att det nästa gång uppgraderingstrollet rycker tag i dig kommer det är bli ruskigt drt för att få ett kännbart lyft från det här. :)

Ska vi titta på dem en och en igen...
Proj: Sony HS60 -> Epson TW2000 (En av de bästa projektorern som någonsin gjorts)
Duk: Målad "väggduk" -> SR SolidPix Ramspänd (En sann referensduk. Fantastiskt "transparent")
Reciever: Yamma RXV 1400 -> Onkyo TX SR875 (Kompetent stärkare som klarar alla nya format och grym videoväxling)
Högtalare: JBL Northridge -> Jamo D6 (Bästa biosystemet under 30kkr IMO)
DVD: Panna DMR E55 -> Sony PS3 (Ruskigt flexibel multimaskin med häftiga spelupplevelser)
DVD2: Marantz DV6600 -> Pioneer BDP LX70A (Världens bästa BD bild och ljud)
Digital Box: Nokia 9902 -> Vantage 7100S (Ger helt nya möjligheter med HD och allt vad det innebär)

Som sagt... Genomtänkt är väl bara förnamnet!
Underbar prestanda rakt igenom- nästa uppgradering kommer som sagt bli dyyyyr om du ska slå detta rejält. :)

Hur funkar det föresten att växla kanalerna genom Onkyon?

Jag tackar och bockar för en supertrevlig genomgång och längtar tills jag får uppleva Bio Boomerang själv. Skrik när du rullat si sådär 100h på lampan så kommer jag som blixten. :)

MVH
/Jakob

Jacob 

#6 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 849 inlägg

Postad 26 August 2008 - 07:18

Ingen dålig uppgradering, varken vad det gäller produkter eller rummet!
Detta är precis som Y-fronts en MYCKET genomtänkt setup - och det lyser verkligen igenom. Varje produktval är gjort med mycket eftertanke och var och en av "pinalerna" är i det absoluta toppskiktet i respektive prisklass.

Tackar Cola! Du har ju en del av detta också givetvis; en föredömlig demonstration, svarat på en miljon frågor, letat efter duk-kolli runt halva europa samt varit allmänt behjälplig. Bara det att ni kalibrerar Jamosystemet med Onkyo SR875 när jag skall köpa systemet beggat privat säger precis allt om hur ni fungerar som butik. Som sagt, du vet hur mycket jag uppskattat allt :)!

På något sätt är jag glad att jag hade en halvsunkig setup, både vad det gäller rum och prylar i tre år (nåja, prylarna var ju okej tillslut). För som sagts: det blev ett ordentligt lyft. Det är roliga är att det finns egentligen massor kvar att göra i en framtid.

- Basen. Här tror jag att jag kommer få problem med bumlighet. Förrådet är bara reglar och spånskivor och det fungerar nästan som en resonanslåda. Så den först åtgärden kan vara att isolera där inne. Jag har nu fått upp mockatyget som jag tidigare också har haft, dock uppsytt med nytt upphängningssystem, så lite cleanare samt snyggare. Om detta gör någon nytta för basen vet jag dock ej. En annan sak jag kan göra för basen är att reglar upp och skära all hörn och lägga dit mineralull och hlest lite luft. Men som sagt prylarna har ju tyvärr inte varit uppe, så det ger sig.

Ljudet i allmänhet - Lekte runt lite med ett 2.1, datorhögtalare och IPOD. Och tusan vilka olika karaktärer det är på ljudet beroende på vart du ställer "anläggningen". Det absolut smartaste hade varit att ta hit en proffesionell ljudkille (eller tjej) för att mäta upp rummet och ha ett förslag på åtgärder. Nu tycker jag att t ex akustiktaket inte bara gör nytta för ljudet, det lyfte utseendet på rummet med 100%, så det kommer jag inte att ångra om det så visare sig att det hade marginell impact på rummet. Vilket det inte har :). När de hade satt upp bara ett par plattor blev det en enorm skillnad, otroligt lite efterklang, vilket är mumma för bio.

Väggarna - Det sitter fortfarande en del kabelkanaler (visserligen målade i väggens färg) utanpå väggarna. Som sagt det blir någon sorts kompromiss hela tiden, man kans ju regla upp och sätta spånskivor. Nack delen med detta är att jag minskar djupet en bra bit om jag skall isolera samt ha en rejäl luftspalt.

Surrisarna - De sitter nu en meter ovanför framhögtalarna och inte på sidorna av lyssningsposition som det skall vara. En sidan hade löst sig, men då hade jag fått regla upp pch bygga en bit in i rummet. Återigen kompromiss. En variant hade varit att sätta sofforna bakom varandra, men jag vill också att man skall kunna vara några stycken en fotbollskväll eller liknande och kunna umgås och då är sofforna bredvid varandra bra mycket trevligare.

Ja som sagt. En del finns det allt kvar att göra, det finns inga genväger till de perfekta ljudet, dåra...

Kabelkanaler uppsatta för frontarna, mockatyget uppsatt (räknade att jag fållat ungefär 45 löpmeter samt sytt in nederkanterna i veck. Fy FAN så tråkigt det var :).

Nåja, lite jobb nu och så återkommer jag med lite bilder senare. Lite tråkigt att inte kunna återskapa bilder på rummet på ett bra sätt, blir lite mörka. Blixt är i princip uteslutet då de absolut inte ger rummet någon rättvisa... I-landsproblem någon?

#7 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 849 inlägg

Postad 26 August 2008 - 09:34

Öhhh, snacka om hål i huvudet. Nu får jag ta på mig dumstruten helt klart. Jag kommer nu att erkänna följande: Provmätte med mitt projektorfäste INNAN taket kom på plats, jora. Men det var tydligen lite slarvigt gjort för det passar inte till min TW2000. Men även dumbommar har tur, Vogel har ett lite större fäste men takmodulen är densamma (dimensionerna) så jag klarar mig. En tur till Netonnet får det bli, Vogel PPC200.

Så klantigt!

#8 BigBen

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 295 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 26 August 2008 - 13:13

Alltid lika roligt att läsa dessa "hembygge" trådar, ser riktigt bra ut.

Angående basen: Utan några som helst kunskaper om akustik, utan efter lite läsning på internet så rekommenderas det att dämpa inuti väggarna. Vilket kanske är möjligt i ditt förråd? Detta för att på så sätt komma åt de låga frekvenserna medan de övre frekvenserna inte påverkas så mycket och på så sätt undvika sönderdämpning. Som sagt annars kan kanske någon form av basfälla i ett hörn göra susen.

Har du någon länk till vilka frekvenser som taket absorberar?

Angående fotografera utan blixt: Har du provat en sådan enkel sak som att höja ISO talet på kameran?

#9 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 849 inlägg

Postad 26 August 2008 - 15:51

Angående fotografera utan blixt: Har du provat en sådan enkel sak som att höja ISO talet på kameran?

Dagens hål-i-huvudet två :). Tack för tipset tänkte inte ens på det.

Kabelkanaler uppe. Multifjärr köpt samt ett ir-rf-extender. Målat alla kontakter svarta. Kopplat in högtalarna, lyssnade till LOTR, sicket ljud :). Okalibrerat dessutom. Projen är uppe i taket. Nytt fäste som turligtvis hade exakt samma takmontering, så det var inget strul alls.

Snart uppe och klart med andra ord. Haft att göra i en månad nu, och det kommer bli tomt.

Har du någon länk till vilka frekvenser som taket absorberar?

Nja, det står lite på Ecophons hemsida. Men de dämpar väl inte så jättebra under 500 htz. Men det jag lyssnat på hitills låter kanon, men det kan ju också ha att göra med bytet av subbas, från JBL northridge 150 till Jamos D6-sub.

Återkommer med bilder och mer intryck!

Alltid lika roligt att läsa dessa "hembygge" trådar, ser riktigt bra ut.

Tack så mycket! :)

#10 John_doe

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 707 inlägg

Postad 26 August 2008 - 22:17

ser mycket fint ut och jag får tacka för en exemplarisk genomgång!
gillar särskilt dina takplattor

MVh Erik

#11 Spygg

Tycker ni annorlunda så tycker ni fel!

• Members
  • PipPip
  • 247 inlägg

Postad 27 August 2008 - 02:18

Dagens hål-i-huvudet två :). Tack för tipset tänkte inte ens på det.

Eller ännu bättre - för att slippa brusigheten höga ISO-tal dras med - stativ och längre slutartid?

Men åter till huvudämnet: Grymt snyggt bygge!!! Är liiiiite frustrerad minst sagt att jag bara bor i lägenhet, och att hus i Stockholm är så sjukt dyrt. 135 mille på lotto skulle ju inte sitta helt fel...
/Spygg

...och tycker ni annorlunda så tycker ni fel!

#12 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 849 inlägg

Postad 27 August 2008 - 07:20

Eller ännu bättre - för att slippa brusigheten höga ISO-tal dras med - stativ och längre slutartid?

Japp, skall prova det. Min kamera (Canon Powershot Pro1) har bara upp till ISO400, provade att par bilder, de blev otittbara tack var brusighet.

Men åter till huvudämnet: Grymt snyggt bygge!!! Är liiiiite frustrerad minst sagt att jag bara bor i lägenhet, och att hus i Stockholm är så sjukt dyrt. 135 mille på lotto skulle ju inte sitta helt fel...

Hehe, tackar! Ja, en av fördelarna med laholm. Där kan man köpa ett ett och ett halvt plan på 190 kvm med fullstor källare och 1200 kvm tomt för 1,2 mille...

#13 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 849 inlägg

Postad 28 August 2008 - 08:22

Då så, då anser jag att jag kommit så långt att det nästan kan anses vara klart - Bio Boomerang slog upp portarna igår med en smypremiär. Gäster: Jag själv och min fjärkontroller.

Så vad har hänt sedan senast? Jo köpte en multifjärr samt en IR - RF extender. Fick allt att snurra på bra med aktiviteter och styrde det trådlösa nexasystemet utan problem, även projen som också gick på RF med ett IR-öga. Men något saknas. För liten skärm (Harmony 555) samt lite riktningskänsligt med tanke på att mitt teknikskåp är rätt så högt. Dessutom kommer en rökfärgad glasdörr i morgon vilket kan ställa till det ännu mer. Min tanke är följande: Köra med en Harmony 895 som har fyra dubbla par med IR-ögon som körs via Logitechs RF-extender. Dra ett par till projen, sedan resterande ögon utom ett teknikskåpet. Men sist men inte minst: inne i förrådet kör jag också ett IR-öga till en annan IR - RF-extender för att kunna styra NEXA-systemet. Dessvärre måste det bli så då Harmonys RF inte jobbar på samma frekvens som NEXA. Kanske en lite dyrare Pronto hade löst allt detta...

Men åter till byggandet av bion. Det jag gjorde för att snygga till i taket där proj och sladdar kommer ut var att köpa ett par basreflexrör på Biltema, sågade av i princip hela röret och limmade upp det på plattan. Ser bra mycket cleanare ut. Projen har givetvis satts upp också, missödet med fästet löste sig smidigt då det var ett likadant fäste i taket (dumbommar skall ha tur ibland).

Lite bilder på proj och uppsättning, här en innan både refelxrören var på plats:
IMG_1730.jpg

Båda reflexrören ditsatta samt lite IR-ögetråd:
IMG_1742.jpg

Montering av takfäste på projektorn:
IMG_1743.jpg

Så finally, projektorn sitter upp i taket!
IMG_1744.jpg

Baksidan ser ut såhär:
IMG_1813.jpg

Phew, inte lätt att få upp den helt själv med skruvar som skall skruvas UT... Samtidigt då hålla en 30k-proj på plats. Det gick ju bra som ni ser.

Vidare skulle parabolkabel samt frontarnas högtalarkablage in i en kabelränna. Fixade detta och gjorde en första grundmålning:
IMG_1745.jpg

Givetvis måste även kontakterna vara svarta. Det fick bli målning innan jag köper nya:
IMG_1812.jpg

Ja jag vet, rörigare än vad som helst i snickarboa. Men det har liksom inte varit prioritet. Alla sådana tråkiga saker får man ta itu med nu (inklusive 18 lass till tippen).

Körde igång härligheten. Gjorde först en Audessey-kalibrering av Onkyon på fem platser (det är vad jag har). Måste säga att jag är överraskad över att basen blev så bra ändå. Visst lite distinktare kunde man önska, men det är på intet sätt ngn katastrof som jag befarade. Det blev ju en HELT annan snärt i ljudet med akustiktaket, det må jag säga. Dödar inte alls, men tar bort oönskade efterklanger och ordet surround har fått en helt ny innebörd för mig. Roligt! Jag har inget vetenskapligt på detta, men jag anar att den ena soffans plats tar bort onödiga basreflexer från ena hörnet samt att faktiskt mocktygen gör sitt till som täcker både fronthörnen.

Vidare till projen (har postat i TW2000-tråden om det) Sanslös OOTB också. Körde en lättare kalibrering med DVE (får DVE BD på posten idag så lite mer seriös inställning idag). Kollat lite på DVD-versionerna av Råttatouille och I am Legend. Jisses. Och vi snackar vanlig DVD. På BD en snabbkoll på Pearl Harbor, men jag stod inte ut med Ben Affleck :D. Efter kalibreringsrundan ikväll skall jag sätta mig ner och ge lite mer seriöst intryck av projen, även fast jag inte kan vara lika konkret som en del av er bildgurus :P.

Till min glädje fungerar också alla kanalbyten med HD-boxen Vantage 7100S utan att Onkyon tappar synken. Detta var ett orosmoment, skönt att det fungerar. Snacka om lyft att till på fotboll på HD jämfört med hur det såg ut tidigare!

Jag har fått vara med om ett sanslöst lyft faktiskt, nu känns det som jag får kalla stället en bio, vilket man kan ha åsikter om hur det var tidigare.

Har försökt att ta lite bilder med lång slutartid för att kunna återskapa hur det känns på plats. Måste säga att det är svårt attfå till det, mysighetsfaktorn är 1000 ggr mer på IRL än på bild, men håll tillgodo med det färdiga resultatet av Bio Boomerang!

Såhär är vyn från ingången:
IMG_1824.jpg

Så stegar vi ett par steg och får också se tekniken lite närmare:
IMG_1829.jpg

Vi kollar av vyn bakom sofforna mot fronten:
IMG_1832.jpg

Vrider lite på huvudet och ser då bl a tekniken:
IMG_1833.jpg

Om man går fram till duken och kolla mot sofforna så ser det ut ungefär såhär:
IMG_1816.jpg

Vrider lite på huvudet och ser då DVD/BD-samlingen:
IMG_1821.jpg

En närmare close up på DVD/BD-samlingen:
IMG_1822.jpg

Och avslutningsvis; en vy från sweetspot där här Larsson kommer att få uppleva mången goda stunder i många härliga år framöver. Ända till sparkapitalet börjar brinna i fickorna igen och The Rock får ett nytt besök av mig:
IMG_1814.jpg

#14 Neil_Peart

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla

• Members
  • PipPipPipPip
  • 624 inlägg

» Har 11 bilder i mitt galleri

Postad 28 August 2008 - 08:39

väldigt stilrent och snyggt, grattis till en fin Bio :D kanske har jag missat, men vad har du för golv? svårt att se på bilderna ordentligt
"Jag tycker att televisionen är mycket lärorik. Varje gång någon sätter på den, går jag in i ett annat rum och läser en bok"
Bio Kolmila

#15 crion

100% DIGITAL

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 inlägg

» Har 9 bilder i mitt galleri

Postad 28 August 2008 - 08:47

Helt underbart! Man kan riktigt känna att där vill man sätta sig ned och njuta. Grattis!