Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

The Chieftains - Live At Montreux 1997

• Vänligen logga in för att kunna svara
Inga svar i detta ämne

#1 Y-front

TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2687 inlägg

» Har 25 bilder i mitt galleri

Postad 16 September 2009 - 12:34

the_chieftains_stor.jpg

The Chieftains – Live At Montreux 1997

Bildformat: 16:9 Ljudformat: DTS 5.1, Dolby Surround 5.1, PCM Stereo Bolag: Eagle Vision/Playground Längd: 85 min

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Irländska folkmusiklegenderna The Chieftains bildades redan 1962 och sägs ha banat väg för andra Irländska storheter som Van Morrison och U2. Med 6 Grammy och 1 Emmy vinst i bagaget spelade man denna kväll 1997 inför Montreux kräsna jazzpublik.

thechieftains_0.jpg

Musiken är som sagt Irländsk folkmusik vilket innebär positiva tongångar med fina melodier, som blandas med vackra och vemodiga stycken. Allt spelas på traditionella instrument och stämningen är hög - för att inte säga MYCKET hög, både på scenen och i publiken.

Bilden i 16:9 håller bra Dvdkvalitet och ljudet är ett snäpp bättre.

Sammanfattningsvis så bjuder The Chieftains på en positiv och vacker konsert. Medlemmarnas musikalitet imponerar och om jag skall skämta till det lite så blir jag av någon anledning sugen på en Guinness och kommer att tänka på filmen Braveheart under konserten. Tummen upp!

Betyg Filmen: 7 Bilden: 7 Ljudet: 8

Tack till Playground Music Scandinavia för recensionsexemplaret.