Hej!
Prövar här och kollar om någon har en begagnad Blu-ray-spelare till salu som är vettig och inte kass som min Sony BDP-6500. Inte för att bilden är helt kass utan allt annat med den, man måste hålla inne power knappen en stund för att den ska starta, likadant med släden. Sedan ska vi inte prata om hur lång tid den tar på sig att läsa in skivan..... Du hinner gå ut i köket och koka kaffe under tiden.
Är alla Sony så här sega eller ? Hela handhavandet med den suger så att säga och jag är trött på den nu. Har en gammal TV som nu är över 10år, men jag kommer köpa en ny mellanmodell om 1-2 år så vad behöver jag ha för Blu-ray modell som inte är en ren bromskloss bildmässigt till en mellanmodell TV som kanske kostar högst 10.000kr om 1-2år, men gärna mindre. Kommer inrikta mig på något mellan 47 till 55- tummare när det blir dags och kanske även kolla begagnat marknaden. För kunde man köpa en hyfsad DVD spelare som inte var gjord i en plastlåda med noll kvalite känsla för en ganska låg peng. Men nu verkar allt nytt som inte kostar mycket är plastlådor.Och framförallt finns det någon spelare som inte är seg som sirap i handhavandet och som tillräckligt bra bildmässigt för en mellanklass TV om 1-2 år. Har tänkt mig något för ca: 2000kr begagnat, eller så måste jag lägga nästan det dubbla verkar det som om jag ska ha nytt. Eller är jag allt för hoppningsfull nu ? Är öppen för olika märken men undviker helst LG då jag inte gillar märket av någon konstig anledning. Sedan fattar jag inte den här funktionen med att skicka bilden till Tv och ljudet till Hemmabiostärkaren. (Panasonic DP-UB450 är en lite enklare UHD Har man en äldre receiver utan 4K/HDR-stöd har spelaren dubbla HDMI-utgångar så man kan separera bilden till TVn, och ljudet till ens receiver) Och Panasonic verkar inte ha Netflix. När jag har tittat på andra streaming tjänster så skickar min Onkyo TX-RZ800 ut lika mycket ljud i alla högtalare, blir jätte konstigt. Måste gå att fixa, men hur? Har använt en bärbar dator som källa.
DE här två har jag titta på. https://www.hembiobu...sonic-dp-ub450/
https://www.hembiobu...ony-ubp-x800m2/
Men jag är öppen för alla förslag, och det blev mycket frågor tyvärr, hoppas någon har tid att svara.
Mvh Per
Redigerat av FBK, 10 October 2020 - 15:54.