Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Mirage(s) högtalare med mera

• Vänligen logga in för att kunna svara
470 svar till detta ämne

#466 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1970 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 11 April 2017 - 14:02

Ja, jag förstod att en sån duk skulle kosta en skaplig slant, men hade nog inte räknat med sexsiffrigt... :ph34r:

Hursomhelst inte ett alternativ för mig, jag har för många andra dyra intressen.....

Kan nu säga att det här bytet av duken är en så där sak som jag tänker, "varför har jag inte gjort det tidigare?" :wacko:

Upplevelsen till film blev så otroligt mycket bättre med denna storlek och inramning av bild! Under helgen som gick såg jag Deadpool och The Great Gatsby. Bägge bra filmer, den senare otroligt "färgsprakande" och ett skönt avbrott från de action jag mest ser.

Kan ni läsa det här så funkar "WiFi Onboard" hos SAS, men det verkar inte gå fort...  :)

Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer

#467 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6564 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 11 April 2017 - 14:14

Fördelen om man kan säga så med en duk är ju att den kan "överleva" länge i systemet, +10år är inga problem. .  .ofta bra mycket längre än så. .  .svårt att säga det samma om en proj.

Jag skulle på sätt o vis vilja göra det bytet du gjort,,,,,,man vill ju att "biobilden" skall vara större än "tv-bilden" . .  .men det blir problem, MÅNGA problem om jag skulle göra det bytet.

Kul att du är nöjd med bytet.

#468 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • 1970 inlägg

Postad 11 April 2017 - 14:52

Ja, så tänkte ju jag när jag la såpass mycket pengar på min första duk... Inget fel på den, men jag blev sugen på större och annat format. Hade den dock i över sex år, förhoppningsvis är det nån som vill ha den.

Min projektor är drygt fem år och långt från det senaste, men den får hänga med ett tag till. Oavsett låg kontrast så tycker jag bilden är väldigt bra!

Det är snö på Grönland. :)

#469 Speedball

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1482 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 12 April 2017 - 21:54

Det är snö på Grönland. :)

Skönt att höra i denna klimathotets tider! :)

#470 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10861 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 25 April 2017 - 16:06

Tjenare,

Du har kanske koll på detta, men tänkte att om du inte hade det så var det kanske av intresse ;)

https://m.blocket.se...re_72894071.htm
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#471 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • 1970 inlägg

Postad 25 April 2017 - 18:29

Nej, den annonsen hade jag inte sett. Tack för tipset Pär! :)

Tyvärr inget för mig längre, jag sålde mina gamla (med trasiga basar) för att jag inte hade plats för dem. Skulle gärna ha ett par igen för en stereouppsättning i ett annat rum. För kombinationen stereo och hembio är dock mina tre Revel bättre på del flesta (alla?) sätt.

Mina Mirage fick dock aldrig förmånen att få stöd av en riktig sub, eller få EQ för basen inställd manuellt, så jämförelsen är kanske inte helt rättvis. Skillnaden i storlek mot Mirage största center är dock ett faktum man inte kommer runt, där skillnaden med mina Revel är rätt liten.

Tycker att priset är riktigt bra, ungefär samma som jag hade fått ge för fyra nya baselement; om jag fått tag i några. Har man plats och en bra förstärkare så har jag svårt att se att man kan få mer välljud för pengarna. :)