Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Netflix

• Vänligen logga in för att kunna svara
41 svar till detta ämne

#31 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 954 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 11 February 2013 - 17:05

Testa som sagt 23,978/24 alt 50/60 Hz och se om det hjälper med nåt av dem :)

#32 svh9633

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 354 inlägg

Postad 30 January 2014 - 07:39

Så, har nu uppgraderat mitt bredband till 30mbit och körde netflix via oppo 103. Försökte få fram vilken bitrate som skickades samt i vilket format men oppon visade bara en info när man trycker 'i' knappen. Det står 1080 HD men jag nöjer mig inte med den infon. Hade lite judder emellanåt i vissa scener när kameran panorerade? Någon som har lite matnyttig info?

/Sam

#33 DF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 930 inlägg

» Har 43 bilder i mitt galleri

Postad 30 January 2014 - 08:20

According to Netflix Tech Support, Netflix's content library is encoded into three bandwidth tiers, in a compression format based on the VC-1 video and Windows Media Audio codecs[citation needed]. Of these, the lowest tier requires a continuous downstream bandwidth (to the client) of 1.5 Mbit/s, and offers stereo audio and video quality comparable to DVD. The middle tier requires 3 Mbit/s, and offers "better than DVD quality". The highest tier requires 5 Mbit/s, (uses up to 2.3 GB/hour =0.654 MB/s =5.23 Mbit/s)[63] and offers 720p HD with 5.1 and 7.1 surround sound audio on select shows. As of October 2011, several devices also have the ability to stream 1080p resolution for certain shows, including the PlayStation 3 console and Roku 2 series set-top boxes which require 8 Mbit/s.[64][65]

Från wikipedia.

#34 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6534 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 28 June 2017 - 19:01

Verkar som Netflix har lagt ut en film med Atmos ljud, mycket kul. . .har inte kollat om den finns i Sverige än.

Men att dom satsar på Atmos o även 4K HDR är lovande för framtiden

https://www.whathifi...ailable-netflix

Tydligen funkar det bara med Xbox one S o nya LG tv

"Today, Dolby Atmos streaming is supported on Microsoft’s Xbox One, One S and 2017 LG OLED TVs. On the Xbox, you can get this experience when your console is connected to a Dolby Atmos enabled home theater system, TV or soundbar, or via headphones using the new Dolby Atmos for headphones feature available for purchase through the Dolby Access app in the Xbox Store. The LG OLED TVs have built-in Dolby Atmos capabilities that create a 360° sound field around you without the need to connect an external sound system."

Redigerat av Jolt, 29 June 2017 - 08:12.

#35 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • 10855 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 29 June 2017 - 08:25

Hyffsat höga krav på post production, ytterst få i Skandinavien som skulle kunna leverera exakt enligt spec :rolleyes:

https://backlothelp....quirements-v2-1

Med vänlig hälsning,

/Pär
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#36 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1752 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 29 June 2017 - 11:09

Något som hade hjälpt mycket för ljudkvaliteten hade varit om de fått upp bit-raten på DD+ ljudet.

#37 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6534 inlägg

Postad 29 June 2017 - 11:31

Är inte alls insatt i dessa krav som Perra1 nämner men man kan ju hoppas att Netflix egna serier spelas in efter dessa krav.

Dum fråga kanske men vad är det som gör att Atmos ljudet enbart fungerar om man har en Xbox One ?

O bifråga då, hur funkar Netflix på Xbox One S, bra? Är den tyst under uppspelning av Netflix?

Skulle kunna leva med en Oppo 203/Xbox One S kombo för UHD/Netflix om nu bara Xboxen hanterar Netflix på ett bra sätt. . . . .Eller då bara vänta tills Oppo ger besked om Netflix på sina nya spelare

Redigerat av Jolt, 29 June 2017 - 11:33.

#38 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6534 inlägg

Postad 13 February 2018 - 19:54

Inget nytt om Atmos på andra enheter än Xbox?

Släpps lite serier med Atmos nu, bl.a. Altered Carbon.. synd att inte få serier som denna i Atmos trots att man har skaplig hårdvara

#39 DF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 930 inlägg

» Har 43 bilder i mitt galleri

Postad 13 February 2018 - 20:22

Bara XBOX och LG OLED.
https://help.netflix.com/sv/node/64066

#40 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6534 inlägg

Postad 13 February 2018 - 20:29

Men varför i hela friden vil dom begränsa sig till en källa? . . Undrar vad Microsoft betalat för det?

Synd att man la lite extra för en fin källa. . .men blir väl att köpa en Xbox då o kasta ut Sony X1000 spelaren

#41 LJN

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 381 inlägg

Postad 14 February 2018 - 12:56

Är det bara Xbox One x och s som har Netflix app med Atmos? Och är det någon skillnad på bild/ljudkvalité mellan X och S för dito? Och finns HBO Nordic med som app utbud för Xbox One ?

Biosetup: Oppo BDP-93, Toshiba HD-EX1, Pioneer DV-668, Integra DHC 80.2, DSP AntiMode 8033C, Rotel 1090, Rotel 1095, LTS 3v-f2, LTS 2v-m2, 4st LTS 2v-v2, Profundus Y-2, Sony HW20, Studiotek 130G3, Dune Base 3.0, Windows Homeserver, SqueezeBox Duet Hifi setup: Meridian G95, SlimDevice V3, Carlsson OA 51.3, Integra DTR 40.2

#42 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6534 inlägg

Postad 17 April 2018 - 07:29

Tydligen skall det nu även gå att få ATMOS ljud via Windows appen också, men det kräver en rätt vass dator med "rätt" drivrutiner