Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

FBK:s Mk2 system. Har ingen stereo alls längre....

• Vänligen logga in för att kunna svara
89 svar till detta ämne

#76 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 24 November 2016 - 18:02

Va "händer" egentligen om du "leker med basreflexen" ?

Hur kraftigt är skumpluggen man sätter dit, gör den lådan helt sluten eller kommer det ändå massa luft igenom?

Den tätar till ordentligt, sedan vad som händer med och utan ska jag svara på i helgen. men jag tror inte att det kommer bli någon påtaglig skillnad nu när Antimoden har *städat upp* Kommer säkerligen bli större skillnad (sämre eller bättre?) mellan de olika boost lägena på Antimode som också ska testats i helgen. Fanken att man har grannar, annars kunde man krana på seriöst, men det gör jag redan *lite* då det är så himla kul :rolleyes: Nog mer än de flesta gör, men jag är också bastokig. :ph34r:  Nog bäst att jag aldrig får möjlighet till eget hus, jisses hur det skulle låta då. B)  

Sk. Neutrala högtalare är kanske mer för tekniker som utvärderar andra komponenters egenskaper eller dem med större intresse av mätvärden och konstruktionsprinciper än av själva musikupplevelsen.

#77 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

Postad 13 February 2017 - 21:07

Förstår inte hur man lägger upp bilder under mitt galleri så det får bli en bild här på min anläggning för er som varit nyfikna.

20170120_130611_zpsef6qgol4.jpg

Redigerat av FBK, 13 February 2017 - 21:08.

Sk. Neutrala högtalare är kanske mer för tekniker som utvärderar andra komponenters egenskaper eller dem med större intresse av mätvärden och konstruktionsprinciper än av själva musikupplevelsen.

#78 sportbilsentusiasten

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 inlägg

Postad 13 February 2017 - 22:05

ser kul ut :) XTZ Cinema SUB 3X12?

#79 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

Postad 13 February 2017 - 22:35

Exakt,det är en kul anläggning (har spelglädje) och något som jag sökte när jag plockade ihop den. Och jag kan bara lovorda subben då den är sååå bra och inte dyr när man hör vad man får för pengen.Har ju tex haft dubbla 15-tumms subbar ifrån Klipsch som var bra, men  denna är i en annan division över :rolleyes: .

Sedan kan ju också passa på att säga att mina studio frontar Adam Audio A8X är också tokbra för den pengen de kostar, jag ser dom som billiga för det ljud som de presterar.

Har haft massor av prylar genom åren, men först nu som jag sitter nöjd med ljudet. Men visst finns det förbättringar på elektroniksidan att göra, men det låter tillräckligt bra så det kommer bli TV byte innan något annat byts ut.

#80 HifiPatrik

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 743 inlägg

Postad 13 February 2017 - 23:29

Vad är det subben ligger på? Vibrationsdämpare i gummi och stenplatta?

Adam Audio är en tillverkare jag aldrig lyssnat på men det verkar vara trevliga burkar.

Marantz AV7702 mkII, Nuforce MCH300SE-C7, Audio Physic Tempo 25 + Reference Center, Arendal sub, Epson EH-TW9300W, Grandview 2.35:1 duk, DuneHD, Sonos osv

#81 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

Postad 14 February 2017 - 11:55

Vibrationsdämpare i gummi och stenplatta?

Exakt, ett måste när man bor i lägenhet.

#82 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6564 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 14 February 2017 - 12:03

maffig pjäs den där basen :)

Bra med anpassad "bänk" ...vill du höja WAF lite kan du ju bygga en ram o spänna tyg framför basen

#83 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

Postad 06 May 2017 - 22:07

Har tänkt på det, men då får katterna något att testa sina klor på = jag har släppt den tanken <_<

En annan sak som jag testat senaste tiden är att köra Onkyon som försteg även i 2-kanalslyssningen för då kan jag även köra med subben och den där lilla lådan DSPeaker Anti-Mode som städar upp rejält i basen. Får se om jag fortsätter så eller om jag återgår till Linn försteget för 2-kanalslyssningen.

Frågade också om tips i tråden Elektronisk musik.

Någon här som har tips på sådan här musik som håller den här höga nivån, grymt bra mix i mina öron. Känner behov av att motionera min XTZ Cinema SUB 3X12 lite extra ^_^

Redigerat av FBK, 06 May 2017 - 22:23.

#84 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

Postad 20 September 2017 - 17:56

Det dök upp funderingar i Jolts Procella tråd om Ludwig Swanberg både jobbade åt Audionord och Hifi-pressen och jag mailade och frågade, och svaret blev detta nedan. Själv är jag mycket glad åt att han fortsätter med recensioner för de är läsvärda!

Tack för din raka fråga! Svaret är absolut inte, han är inte längre anställd av Audionord. Ludwig Swanberg är numera lärare på heltid och frilansar för oss på fritiden.

#85 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

Postad 20 September 2017 - 18:15

För dem som använder Firefox, installera detta tillägget https://addons.mozil...t-embedded-fix/

så kan man se bilder ifrån Photobucket

Chrome: https://chrome.googl...nflicjjgj?hl=en

Ps. Man kan behöva ladda om sidan.

Redigerat av FBK, 20 September 2017 - 18:15.

#86 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1797 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 21 September 2017 - 07:42

Har ingen aning vad det är bra för men jag installerade pga din rekommendation. Sedan rekommenderar jag Classic theme restorer (om man vill att Firefox skall se ut som förr i tiden) och Adblock plus (för att ta bort reklam).

#87 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

Postad 21 September 2017 - 12:19

I den här trådenhttp://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=95043&whichpage=5 så hörde jag första gången om varför alla bilder med Photobucket försvann.Har ju självt använt dem men inte haft mycket bilder alls.Och det är ju inte alls kul när man vill titta  och allt är borta. Därav av så kopierade jag det som Pac skrev och lade in här.

Ps. Sökte lite nu och kom också på att det har varit något bildstrul på Hififorum.nu längre bak i tiden så alla bilder ifrån gamla mässor är borta och det är dötrist. Även i min medlemstråds som började 2005 på Hififorum.nu är tom på bilder utom sista 2 åren och det hade varit kul att kunna titta tillbaka på dem.

Redigerat av FBK, 21 September 2017 - 13:22.

#88 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

Postad 07 August 2023 - 13:31

Jag har nu ingen stereo alls eftersom mitt liv har kraschat på alla fronter kan man säga.Sambon dog i cancer och jag blev hemlös och var tvungen att flytta till mor. Det sker nu en insamling så jag ska få råd att flytta till en lägenhet och försöka starta ett nytt liv. Lider av diverse psykiska problem så det är uppförsbacke hela tiden, men jag försöker. Om Nissling läser detta så om du vill så kan du få besöka mig i vinter när jag skaffat ny TV.Bjuder dig på middag också.

#89 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 854 inlägg

» Har 12 bilder i mitt galleri

Postad 01 September 2023 - 13:46

Usch! Känner med dig och hoppas det går väl för dig!

#90 crion

100% DIGITAL

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2750 inlägg

» Har 9 bilder i mitt galleri

Postad 18 October 2023 - 12:59

Hoppas allt löser sig för dig FBK.