Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Kaleidescape Encore

• Vänligen logga in för att kunna svara
125 svar till detta ämne

#121 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6564 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 19 October 2016 - 06:57

Ja priset är svårt att komma runt....BARA spelaren med sin inbyggda lagning är (nästan) lösbar. ..  .men behöver man mer lagning är deras servers minst sagt svindyra

#122 JONTRE

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 141 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 20 October 2016 - 08:40

Vad lockar mest med Kaleidscape, möjligheten att köpa/hyra direkt i burken?

Om man bara villig att lägga lite tid på att konvertera sina blu-ray till MKV är HTPC en trevlig lösning.

Tjänster som Netflix, HBO etc. stöds väl inte i Kaleidscape heller vad jag förstått(?). Det tycker jag är synd, en maskin som klarar allt hade varit nice.

Måste man köra med Kaleidscapes egna lagringsservrar?

#123 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 20 October 2016 - 09:32

Tja, att ha sin samling på ett ställe o att kunna köpa 4K filmer direkt i burken skulle ju vara trevligt. . . .men för att kunna göra det behövs en spelare, en server o ett vault så det blir löjligt dyrt

HELT klart är det ett STORT avbräck att den inte stöder några tjänster, en ultimat maskin skulle kunna blanda dina egna filmer med en eller flera nättjänster som Netflix, HBO. . .som min Sooloos gör med min musik o Tidal idag.

Ja man måste ha deras servers som kostar REJÄLT, läs +50k o uppåt

#124 ambush

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 125 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 20 October 2016 - 16:26

Undrar om AACS2 Enhanced krypteringen i UHD-BD specen gör att Kaleidescape kan återintroducera sin ripper. För om man måste ansluta till en central licensserver för att verifiera sin fysiska skiva så borde det ju öppna för Kaleidescape kan lagra den verifierade skivan i den lokala servern. Kanske kan det bli lösningen att kunna få UHD-BD kvalitet utan att behöva fippla med fysiska skivor eller riskera att hela ens samling försvinner i tomma intet om leverantören går under.

#125 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • 10861 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 20 October 2016 - 17:20

Kaleidescape utgår från Studiomasters, 12-bitars DCP, och gör sina egna "rippar". Det är därför de kommer ha mer än dubbelt så många 4K filmer vid årskiftet, mot de som släppts på plastdisk.

/Pär
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#126 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 27 February 2017 - 21:40

Strato spelaren finns nu även i Strato C version som har ett mindre chassi men saknar inbyggd lagring . . man behöver alltså ha en server eller en vanlig Strato med lagring i systemet . . sen kan man spela upp allt man har på dom via en Strato C

Inte kollat upp det men Strato C bör hamna runt 10k billigare än Strato 6Tb