Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Ticnet, buffel och båg?

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

#1 PSJ

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 639 inlägg

» Har 18 bilder i mitt galleri

Postad 07 December 2012 - 11:05

Under morgonen släpptes biljetterna till Bruce Springsteen på friends arena.
kl9 startade försäljningen och det skulle inte finnas någon kö innan dess enligt Ticnet.

kl 08:50 ställde jag mig i kö och blev förvånad att det gick bra. jag kom in kanske 09:15. Jag valde tre biljetter och gick till nästa steg. då kom en röd ruta upp som beskrev att de stängt sidan för service och bad mig återkomma.
Jag var inte ensam om det insåg jag när man tittade på facebook...

testade att uppdatera och kom in i kön igen men då såklart en bra bit bak i kön. Efter ytterligare 30 min kom jag in igen. då fans såklart inga biljetter för 3 personer kvar. Otur, eller??

Går man in på Biljettnu finns biljetter att köpa för helt andra summor och tycker faktiskt inte det är helt okej att ärenden hanteras på sådant vis.

Nu har de släppt ett nytt datum som jag står i kö till men det verkar ta galet lång tid så har inte så stor förhoppning.
//Peter
"DIY är som en vit målarduk" se mer på min hemsida (psj.se)

#2 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2628 inlägg

» Har 14 bilder i mitt galleri

Postad 07 December 2012 - 12:41

Precis, när man väl kommer in så har de plötsligt släppt datum för en till konsert?! Det känns märkligt att släppa den nyheten samma tid och utan förvarning. De som köpte till 3 maj kanske kunde bättre för 4 maj men visste inte det innan.

Men de vet väl inte hur de ska sälja biljetter för att undvika kaos. Samma visa varje gång... och man blir utan biljett eller får köpa till högt pris.
Vem sitter på fjärrkontrollen?

#3 maximm

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 433 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 07 December 2012 - 15:13

Jag fick möjlighet att köpa en biljett, men vill nog ha 3st och går hellre i köpenhamn, så jag chansar på det istället.

Edit:
http://www.blocket.s...1&l=0&md=th&f=p

Redigerat av maximm, 07 December 2012 - 15:15.

#4 PSJ

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 639 inlägg

» Har 18 bilder i mitt galleri

Postad 08 December 2012 - 09:04

Det som stör mig är att det uppenbarligen finns en jäkla massa biljetter men det är mer eller mindre omöjligt att köpa dom från ticnet.

Frågan är då hur alla får tag i biljetterna, är det bara insideaffärer elle är det faktiskt någon som köpt via den officiella kanalerna?
I fallet ovan lyckades jag bli erbjuden tre biljetter bredvid varandra men efter man blivit utsparkad var den möjligheten borta, då bör man veta att det var riktigt dåliga platser.
//Peter
"DIY är som en vit målarduk" se mer på min hemsida (psj.se)

#5 maximm

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 433 inlägg

Postad 10 December 2012 - 10:39

Fick tag på tre biljetter till Bruce i CPH, övre läktare, mitten, första raden. Borde funka tror jag!

Finns för övrigt massor av biljetter kvar i CPH :)

Redigerat av maximm, 10 December 2012 - 10:59.

#6 askungen

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 55 inlägg

Postad 10 December 2012 - 14:06

Det är nåt sjukt med biljettsystemet här i Svedala,inte första gången man läser om såna här situationer. Och allra helst när det gäller Bruce. Han borde flytta hit och ge en konsert i veckan för Sverige är väl det enda land i Europa han säljer slut på biljetterna 5 min efter biljettsläpp :) . Det är väl därför han kommer hit flera ggr om året,säkra stålar.

#7 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2628 inlägg

» Har 14 bilder i mitt galleri

Postad 11 December 2012 - 12:24

Ny konsert 11 maj.

Är det = extra $$$ för insiders som får paket med biljetter från arrangören de kan sälja via bulvaner?

Ofta får sponsorer hela paket som sedan letar sig ut på marknaden till dubblade priser. Tråkigt.

Något för Uppdrag Granskning att bita i.

Redigerat av TomasVolley, 11 December 2012 - 12:24.

Vem sitter på fjärrkontrollen?

#8 Kero

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1854 inlägg

Postad 19 December 2012 - 12:30

När jag letad efter biljetter kom jag bl.a till biljett24.se, där finns biljetter men oxå till helt andra priser.