Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Jag söker tips på flera bra Musik-DVD!

• Vänligen logga in för att kunna svara
10 svar till detta ämne

#1 Emmet

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 130 inlägg

» Har 1 bild i mitt galleri

Postad 08 April 2004 - 19:23

Hej på er!
Jag är på jakt efter bra Musik-DVD's.
Mina favoriter hittills är:

Eagles - Hell Freezes Over
Iron Maiden - Rock in Rio
AC/DC - Stiff Upper Lip Live
Ozzy Osbourne - Live at Budokhan

Glad påsk alla!!

#2 HifiPatrik

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 735 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 09 April 2004 - 15:15

Hej Emmet

Den första DVD'n ör ett absolut måsteköp , kanske den bästa musik DVD'n nånsin :D

1. Peter Gabriel - Growing up , Live från förra året. Makalöst bra band , bra ljud och ovanligt nog för en Live DVD , bra bild !

2. Sting - All this time , Sting är alltid Sting......

3. Queen - Greatest Hits 1&2 , Ett av världens bästa rockband remastrat ljud som låter riktigt fräscht.

4. Metallica - S&M , Vad säger man , den konserten hade jag MYCKET görna varit på...

Marantz AV7702 mkII, Nuforce MCH300SE-C7, Audio Physic Tempo 25 + Reference Center, Arendal sub, Epson EH-TW9300W, Grandview 2.35:1 duk, DuneHD, Sonos osv

#3 Emmet

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 130 inlägg

Postad 09 April 2004 - 18:50

Tackar för tipsen :D

Peter Gabriel är beställd, försökte hitta Metallica också men hittade inte S&M? Har den något annat namn eller är den en import? Jag såg dem live på Freddie Mercurygalan på Wembley -92 men har missat att se dem en hel konsert tyvärr.

Ha det!

Redigerat av Emmet, 09 April 2004 - 18:51.

#4 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10861 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 09 April 2004 - 19:33

Lite småtips från mig då :D

Sara K: "No Cover", en fruktansvärt svängig video med musiken i fokus - har även denna på CD :D

Sara K: "Nautilus Tour", tja det är svårt att matcha charmen, rösten och svänget från denna dam - på denna är det bara hon och Chris Jones med ett gäng Nautilus 800 högtalare (vad hon använder som PA :D ) - även denna finns på CD - beställs genom Creative Audio, står mer i denna tråd

Eric Clapton: "& Friends in Concert", Med en skön undertitel som är "A benefit for the crossroads centre at Antigua" - en konsertvideo som verkligen lyfter fram bredden och styrkan hos många otroliga artister som t ex: Sherryl Crowe, David Sandborn, Mary J Blige, Bob Dylan, mm mm - rekommenderas verkligen!

Steely Dan: "Two against Nature", om man gillar Steely så är denna ett måste - riktigt bra musik, schysst ljud men en tråkig video....

mvh

/Pär
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#5 Emmet

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 130 inlägg

Postad 09 April 2004 - 19:51

Oj, nu får Discshop jobba :D
Steely Dan är beställd, har jag bara hört en låt av förut (och det en hel del) "Do it again" som jag dyrkar. Vad heter sångaren som du demade hemma hos mig Perra? Clapton är spikad. Sara K har jag ingen aning om vem det är, men ska kolla upp det under helgen. :D

#6 puttekula

Mindre bild kan vara bra, kanske...

• Members
  • PipPipPip
  • 314 inlägg

» Har 4 bilder i mitt galleri

Postad 09 April 2004 - 20:52

Du verkar ha liknande musiksmak som mig, då borde Don Henley - Live Inside Job och Scorpions - Acoustica samt Journey Live 2001 smaka gott. :D

#7 eliot

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 50 inlägg

» Har 3 bilder i mitt galleri

Postad 10 April 2004 - 22:38

Jättebra tråd!
Fortsätt så :D

Har precis skaffat en Primare DVD30 och har köpt några SACD + en DVD-Audio skiva men saknar helt musikvideor. Jag har Eagles - Hell Freezes Over på LP men i det formatet är det ingen höjdare. Bilden kanske kompenserar :D

#8 Emmet

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 130 inlägg

Postad 11 April 2004 - 02:52

Tjena Puttekula, Don Henley och Journey är klart intressant men Scorpions måste jag tyvärr backa på....Scorpions tycker inte jag har varit bra sen Blackout -79 :D Scorpions har för övrigt frågat på deras hemsida vad fansen vill ha nu och det är helt i min smak: mindre ballader och inget vissel..haha De har lagt ut en hel del av sin nya platta på nätet och jag ser fram emot Sweden rock i sommar :D Låter nästan som när Uli Roth och Schenker d.ä. var med: http://www.the-scorpions.com/

#9 C-Quence

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3252 inlägg

» Har 6 bilder i mitt galleri

Postad 11 April 2004 - 11:57

Lite Off-Topic, men på tal om Scorpions, så finns det ett grymt bra "live-uppträdande" att ladda ned här på en av deras låtar! :D

Nåja, tillbaka till ämnet igen...

#10 Emmet

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 130 inlägg

Postad 16 April 2004 - 18:03

1. Peter Gabriel - Growing up ,  Live från förra året. Makalöst bra band , bra ljud och ovanligt nog för en Live DVD , bra bild !

Hej HifiPatrik!
Fick just hem dagens skörd med DVD's från Discshop. Blev också Guldkund, sen om det är ett bevis på idioti eller förståndiga köp vet jag inte :D Huvudsaken vi har skoj så.
Nu var ju naturligtvis Peter Gabrielkonserten restad, typiskt, så den får jag som guldkund vänta på.
Kan väl få tipsa om en annan DVD-konsert som är värd att kolla in:
Rush - Live in Rio http://www.discshop....lang=&id=35927

#11 Mateye

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 2 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 23 April 2004 - 23:43

En bra musik-dvd jag kan rekomender är The Cure-Trilogy.
Väldigt skön musik.

mvh/
mateye
Kalibrerings Tokig