Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Playstation 4

• Vänligen logga in för att kunna svara
127 svar till detta ämne

#61 Antonic

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 329 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 17 June 2013 - 13:49

3900kr blev det tillslut och sjukt bra pris på denna konsol.

Vad tror vi om framtida 4k på maskinen?

4K film kommer som download, se bakåt i tråden.

Bara som download alltså, inget stöd via Blu-ray :( 

Ägare av WrapMe by DekorTeknik

#62 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5973 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 17 June 2013 - 15:44

BDA har undersökt möjligheten att utöka BD-standarden men det är tveksamt om det rinner ut i nått. Tror inte viljan finns att satsa på skivbaserade medium.

DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#63 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 19 June 2013 - 08:25

Hmm, undra vem av de två som lyckades bäst på E3? ;)

post-629-0-60744600-1371626555_thumb.jpg

DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#64 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • 3007 inlägg

Postad 19 June 2013 - 10:49

Någon som vet om den blir bakåtkompatibel med ps3-spel?

#65 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 19 June 2013 - 11:36

Nix ingen BC.

Iaf inte i betydelsen "ta ditt PS3 spel på skiva och stoppa in i PS4 och kör".

#66 Baaz

mp3 borde vara olagligt...

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 831 inlägg

Postad 24 June 2013 - 13:44

142 dagar kvar...om man ska tro senaste informationen att releasedatum är 13:e November 2013

"Det är inte var dag man får visa sin film i HD" - Claes Eriksson inför rättegången mot TV4 i Högsta Domstolen

#67 Antonic

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 329 inlägg

Postad 24 June 2013 - 15:48

Vi får ju hoppas :)

Blir klart en PS4 och Xbox  one med, Älskar Forza-serien.

Ägare av WrapMe by DekorTeknik

#68 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 16 August 2013 - 07:19

TV, TV, TV....

In the technology industry's race to build an online version of pay television, Sony Corp. just took the lead.

The Japanese company has reached a preliminary deal with Viacom Inc. to carry the media giant's channels, such as MTV, Comedy Central and Nickelodeon, on its planned pay-TV service, people familiar with the matter said. None of the other companies vying to launch Internet-based pay TV, including Intel Corp. and Google Inc., has reported such a major content deal.

Sony Corp. has reached a preliminary agreement with Viacom Inc. to carry the media company's cable channels on its planned Internet-based TV service, a person familiar with the matter said, a significant boost for the Japanese company as it races to secure content rights against technology firms vying to offer similar services.

Like its technology rivals, Sony plans to stream traditional cable channels, as well as on-demand content, over the Internet, posing new competition for cable, satellite and phone companies which have long sold subscription TV services.

Sony must still finalize details of its preliminary deal with Viacom, the person says. Sony also has had discussions with major programmers including Walt Disney Co. Time Warner Inc. CBS Corp., people familiar with the situation say. The status of those talks isn't clear.

A person familiar with the matter said Sony is hoping to launch its online pay TV service by the end of the year. Initially, at least, the service is expected to be available via Sony's PlayStation gaming console - a new edition of which could be released soon - as well as "Bravia" high-definition TVs, but later will also work on other Sony devices including tablets and smartphones, the person said.

#69 stabbe

En snygg entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 183 inlägg

Postad 20 August 2013 - 20:05

Launch 29 november för oss här i Europa.

Redigerat av stabbe, 20 August 2013 - 20:05.

/stabbe

#70 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 19 September 2013 - 07:48

PS4 remote play via PS VitaTV:
https://www.youtube....h?v=8BukMv7G__k

Playstation App (för Android och iOS) med second screen funktionalitet etc:

https://www.youtube....h?v=HEbBbdTKYoE

Trevligt "eco-system" de är på G att ordna, PS4, Vita, VitaTV och mobil/surfplatta där allt hänger ihop.

Redigerat av pacman, 19 September 2013 - 07:50.

#71 merry

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 508 inlägg

» Har 2 bilder i mitt galleri

Postad 19 September 2013 - 17:29

Någon vänlig själ som vet någon butik som inte är fullbokad :(

#72 karlma

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 22 September 2013 - 17:56

Någon vänlig själ som vet någon butik som inte är fullbokad :(

Provade några butiker först, men det va redan försent. Hade bättre lycka via nätet. Förbeställde min vi CDON ganska nyligen. 

#73 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 07 November 2013 - 15:33

Trevlig teardown, både som video och i bilder:

LBItG5W.jpg

http://www.wired.com...teardown-video/

http://www.wired.com...11/ps4-gallery/

Riktigt snitsigt konstruktion må jag säga. Annat än det där digitalbox hemmabygget de andra sysslar med... ;)

Redigerat av pacman, 07 November 2013 - 15:34.

#74 FFrrEEddRRiiKK

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1963 inlägg

Postad 07 November 2013 - 16:28

Jag är också väldigt nyfiken på hur denna kommer vara på blu-ray. Kommer Oppo få sig en match måntro?

#75 Viktor

En glad entusiast.

• Företag
  • PipPipPipPip
  • 548 inlägg

Postad 07 November 2013 - 19:14

Försöker febrilt hitta ett ställe som inte är uppbokat till max. Några tips?