Det var en diger samling, finns det några intryck att läsa någonstans?
Nej Tyvärr !
Jag har gjort det för eget bruk, så att säga ..
Emotiva verkar göra intressanta prylar må jag säga. Vad pratar vi om för prissklasser, dvs vad måste man ungefär multiplercera dollarn med på deras hemsida för att få i SEK och "grejjerna hemma"?
Berätta gärna mer om 6.3:an, hur anser/tror du en komplett L, C och R uppstättning står sig mot andra konkurenter?
Dollarn har gått mellan 6.5 och 7.5 så det är dagspriset som gäller ..
Du kan räkna med att du har ett XPA-2 hemma för under 9000 kr och det är billigt
Visst är deras slutsteg mycket prisvärda och Perra som säkert har hört fler och betydligt dyrare
slutsteg än vad jag har gjort, har haft en del Emotiva vid sina installationer och kan säkert
ge sin åsikt i frågan.
När det gäller deras högtlare så har jag inte hört deras frontar. Men jag tror att de är lite tunna
Kan säkert passa jättebra i en hembio med två subbar, men jag är mycket tveksam till att de håller för musik.
Vill du ha högtalare som ger valuta för pengarna, är det Monitor Audio RX serien som gäller.
Har du inte så stort rum som mig, så räcker deras center nog till. Jag har ca 90 kvm vilket ger
en hel del kubik luft att fylla, då jag har kök och hall i direkt anslutning till vardagsrummet.
Öppen planlösning, så att säga.
Min 6:3 går utan problem ner till 40hz utan att tappa ljudet och Audyssey sätter
den antingen som stor eller till just 40hz. Jag har testat den och det är så ..
Den är stor i ljudet och otroligt billig för vad den ger. Men man skall se den som en budget produkt, då tex Monitor Audios kommande GX serie har en ny center som skall vara riktigt bra .. men kostar 5 x pengarna
Maveric
Redigerat av MaVeRiC, 26 January 2011 - 19:38.