Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Maveric & Prylarna

• Vänligen logga in för att kunna svara
121 svar till detta ämne

#106 MaVeRiC

Aktiv Senior

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1235 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 26 January 2011 - 15:54

De gör vad de skall och jag har inte hört något annat för 3 gånger pengarna som gjort det bättre. Jag har inte haft något hemma som kostar mer än så. Emotiva har vad ett slutsteg skall ha .. kraft nog att driva dina högtalare och så att det blir över.

Så vad har du haft hemma? Har det varit billigare steg också?

Finns det billigare steg ?

Detta är ett axplock av de steg jag testat hemma ..

http://www.prisjakt....49,87884,337545

Maveric

#107 DF

En glad entusiast.

• Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 941 inlägg

» Har 43 bilder i mitt galleri

Postad 26 January 2011 - 16:54

Hoppla!

Det var en diger samling, finns det några intryck att läsa någonstans?
Jag är av den udda typen att jag tycker det är intressantare att veta vad man finner för tillkortakommanden på de man valt bort istället för vilka fördelar på det man valt att ha kvar.
Och många av de där är just steg som jag har på min lista över potentiella någonstans i huset.

#108 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5973 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 26 January 2011 - 18:16

Emotiva verkar göra intressanta prylar må jag säga. Vad pratar vi om för prissklasser, dvs vad måste man ungefär multiplercera dollarn med på deras hemsida för att få i SEK och "grejjerna hemma"?

Berätta gärna mer om 6.3:an, hur anser/tror du en komplett L, C och R uppstättning står sig mot andra konkurenter?
DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#109 MaVeRiC

Aktiv Senior

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1235 inlägg

Postad 26 January 2011 - 19:34

Det var en diger samling, finns det några intryck att läsa någonstans?

Nej Tyvärr !
Jag har gjort det för eget bruk, så att säga ..

Emotiva verkar göra intressanta prylar må jag säga. Vad pratar vi om för prissklasser, dvs vad måste man ungefär multiplercera dollarn med på deras hemsida för att få i SEK och "grejjerna hemma"?

Berätta gärna mer om 6.3:an, hur anser/tror du en komplett L, C och R uppstättning står sig mot andra konkurenter?

Dollarn har gått mellan 6.5 och 7.5 så det är dagspriset som gäller ..
Du kan räkna med att du har ett XPA-2 hemma för under 9000 kr och det är billigt

Visst är deras slutsteg mycket prisvärda och Perra som säkert har hört fler och betydligt dyrare
slutsteg än vad jag har gjort, har haft en del Emotiva vid sina installationer och kan säkert
ge sin åsikt i frågan.

När det gäller deras högtlare så har jag inte hört deras frontar. Men jag tror att de är lite tunna
Kan säkert passa jättebra i en hembio med två subbar, men jag är mycket tveksam till att de håller för musik.

Vill du ha högtalare som ger valuta för pengarna, är det Monitor Audio RX serien som gäller.
Har du inte så stort rum som mig, så räcker deras center nog till. Jag har ca 90 kvm vilket ger
en hel del kubik luft att fylla, då jag har kök och hall i direkt anslutning till vardagsrummet.
Öppen planlösning, så att säga.

Min 6:3 går utan problem ner till 40hz utan att tappa ljudet och Audyssey sätter
den antingen som stor eller till just 40hz. Jag har testat den och det är så ..
Den är stor i ljudet och otroligt billig för vad den ger. Men man skall se den som en budget produkt, då tex Monitor Audios kommande GX serie har en ny center som skall vara riktigt bra .. men kostar 5 x pengarna

Maveric

Redigerat av MaVeRiC, 26 January 2011 - 19:38.

#110 KarlXII

In it for tha fun

• Members
  • 3901 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 26 January 2011 - 21:52

Vilka Emotiva har du?
Film : Är bäst på bio.

Bio: Är bäst hemma.

#111 lordnilsson

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 600 inlägg

Postad 26 January 2011 - 22:02

Nu är ju inte jag Maveric, men för att stilla din nyfikenhet så tror jag att han har:
1st XPA-2
1st UPA-7
Vi äger inte våra prylar, de äger oss.

#112 MaVeRiC

Aktiv Senior

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1235 inlägg

Postad 26 January 2011 - 22:17

Jo det stämmer och det enda jag skulle tänkat mig byta är XPA-2 till nya
XPR-2 som kommer till sommaren ... Men jag skulle aldrig sälja ett Emotiva steg
Det skulle alltid kunna användas i en annan Zon då man i princip kan stoppa in det
i garderob utan att det skulle bli för varmt

Maveric

Ps. det mesta jag har finns i länkarna nedan och första inlägget i denna tråden ..

Redigerat av MaVeRiC, 26 January 2011 - 22:19.

#113 KarlXII

In it for tha fun

• Members
  • 3901 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 26 January 2011 - 22:25

Är de utgångna nu? Ser ut att vara begränsat med modeller på deras hemsida?
Film : Är bäst på bio.

Bio: Är bäst hemma.

#114 Olof

Hemmabiofan

• Members
  • PipPipPip
  • 306 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 26 January 2011 - 22:33

Konstaterade på dina bilder att du har en Grandview duk, och i HW20-tråden att du sneglar/funderar på en Stewart FH istället.
Den duk du har nu, vad är det för typ av material i den? Är den "vanlig vit" (i brist på bättre uttryck), eller hur skulle du beskriva den.

Och kanske viktigast, hur känns HW20 på en "ickehögkontrastduk" i ett vanligt vardagsrum med vitt tak.

Är själv sugen på HW20 men kommer sannolikt åtminstone i något eller några år fortsätta med min "Euroscreen Frame Gray", och funderar över hur det skulle fungera.

/Olof

#115 MaVeRiC

Aktiv Senior

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1235 inlägg

Postad 26 January 2011 - 22:45

Är de utgångna nu? Ser ut att vara begränsat med modeller på deras hemsida?

XPA stegen skall finnas kvar tillsvidare
UPA 5 och 7 försvinner helt ur sortimentet
UPA 1 och 2 kommer att finnas kvar tillsvidare
XPR 5 och 7 kommer till våren och XPR 1 och 2 kommer till sommaren

Är själv sugen på HW20 men kommer sannolikt åtminstone i något eller några år fortsätta med min "Euroscreen Frame Gray", och funderar över hur det skulle fungera.

Skillnaden på duk när du har vitt i tak är enorm. Trots att du har helt mörklagt
så lyser min duk upp i taket. Men väljer man en av de dyrare dukarna så blir det mörkare
ju bättre/dyrare duk du väljer .. Jag fick dessa demade hos The Rock med min projje och det var inte lite bildkvalité man vinner med en bättre duk

Frågan om din egen duk, skall du ställa i HW20 tråden så att de som har erfarenheten
av den duken kan svara ..

Maveric

#116 MaVeRiC

Aktiv Senior

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1235 inlägg

Postad 26 January 2011 - 22:51

För er som undrar lite om Emotiva stegen som kommer ..

XPR-7.jpg

Taget från en EmoFanSite http://emonatics.com/XPR-7.shtml

Redigerat av MaVeRiC, 26 January 2011 - 22:53.

#117 joakim

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1161 inlägg

» Har 20 bilder i mitt galleri

Postad 27 January 2011 - 18:47

Påminner mycket om ett Kina-märke jag inte minns vad det heter...
Tur man kan stänga in prylarna om man skulle byta någon gång :)
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1-> 2 * SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Moddade Denon AH-D7000
Mitt galleri

#118 MaVeRiC

Aktiv Senior

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1235 inlägg

Postad 27 January 2011 - 19:06

Om du tittar på bild 3 i mitt galleri (klicka på den så att du ser :) )
Så kan du se hur min XPA-2 ser ut med svarta kanter (man kan byta)

Du kan dessutom stänga av lysdioderna så man slipper blinket

Kvar har du då ett slutsteg som låter mumma och som inte kostar mer än att du har råd att äta det året också ..

Den skämmer sig inte ..

Redigerat av MaVeRiC, 27 January 2011 - 19:08.

#119 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 852 inlägg

» Har 12 bilder i mitt galleri

Postad 27 January 2011 - 21:43

Det låter mycket intressant MaVeRiC.

Skall ju låna hem dessa prylar och ett dilemma jag har är vilket slutsteg som kan tänkas passa att hänga på. Kul också att du tycker XT32 funkar så mycket bättre än det "gamla". också ett incitament för att byta...

#120 MaVeRiC

Aktiv Senior

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1235 inlägg

Postad 27 January 2011 - 22:15

Lirsa

Om du bestämmer dig för att köpa ett Integra försteg, så tycker jag absolut att du skall titta på Emotiva.com .. Du får inte bara mest ljud för pengarna, du får dessutom ett mycket bra ljud.

Men om du nu skall låna hem det för att testa, så ta ett slutsteg som finns att låna
Slutsteget är det som minst påverkar ljudet, under förutsättning att det är korrekt byggt och tillräckligt strömstarkt för dina högtalare.

Dock vill jag lägga till, att om man tex skulle välja Receivern så får man alltid bättre ljud i tvåkanal om man hänger på ett slutsteg. Så skillnaden mellan slutsteg och det som finns i en Receiver är markant. Jag har testat 100 gånger så jag är tvärsäker på den saken.

Vad gäller XT32 så kan jag lova dig att den funkar mycket bättre i Integran än vad den gör i nyaste Denon .. Det är stor skillnad vill jag påstå. Jag blir bara mer och mer övertygad om detta och är glad för att vissa här på forumet fick mig att byta och framför allt Perra som fullföljde och gav mig det där sista för att ta det steget.

Maveric