Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Butiker som säljer film

• Vänligen logga in för att kunna svara
31 svar till detta ämne

#16 lordnilsson

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 600 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 19 August 2007 - 19:37

Provade precis CD universe......hoppas det går vägen. :ph34r:
Vi äger inte våra prylar, de äger oss.

#17 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2628 inlägg

» Har 14 bilder i mitt galleri

Postad 20 August 2007 - 09:48

AxelMusic har en mycket bra service, t o m personlig och det är lika sällsynt som en fin Karl-Johan i skogen en söndagseftermiddag efter hela släkten varit där på lördagen. Jag fick svar att de skickar från EU och de fakturerar från Fredriksberg (Danmark?), och utbudet är enormt verkligen.

Det jag skulle önska dock är att om man beställer 8 filmer så ska man inte få 8 betalningar registrerade på kontot (en räcker). Sedan tycker man att det borde kanske finnas som hos posten en fraktavgift för hela beställningen, inte för varje film och fraktfritt över ett visst belopp.

Men det kanske gynnar små beställningar då frakten är oftast 11 kr för en film? Återstår dock att se om jag får filmerna utan besvär eller extra kostnader! :ph34r: Posttjuven har jag bara än så länge upplevt med DVDEmpire.com

Mvh TomasVolley
Vem sitter på fjärrkontrollen?

#18 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10861 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 20 August 2007 - 10:17

TomasVolley,

Grymt bra initiativ :ph34r:

Skulle du uppdatera ditt första inlägg med informationen om andra/nya butiker - på så vis kan man ju snabbt hitta var man skal söka, istället för att kuska igenom hela tråden :ph34r:

mvh

/Pär
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#19 aengus

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 232 inlägg

» Har 5 bilder i mitt galleri

Postad 20 August 2007 - 11:23

har också handlat en hel dewl på dvdboxoffice.com men har aldrig vatt med om frattider på 2-4 veckor som tober skriver 3-5 arbetsdagar brukar det ta, för min del iallafall.
projektorlös för tillfället
Toshiba hd-a1
PSB Image serien
Säljer PSB högtalare,
monster cable,
NHT högtalare och controller.

#20 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • 2628 inlägg

Postad 20 August 2007 - 13:10

TomasVolley,

Grymt bra initiativ :)

Skulle du uppdatera ditt första inlägg med informationen om andra/nya butiker - på så vis kan man ju snabbt hitta var man skal söka, istället för att kuska igenom hela tråden :)

mvh

/Pär

Ska bli!

Mvh TomasVolley

#21 Y-front

TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen

• Members
  • 2687 inlägg

» Har 25 bilder i mitt galleri

Postad 20 August 2007 - 14:43

TomasVolley!

Melodyline.se tror jag numera heter Movieline.se och man kan bara hämta beställda filmer i butiken i GBG.

/Y-front

#22 Wolfy

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1198 inlägg

» Har 6 bilder i mitt galleri

Postad 20 August 2007 - 22:11

Utmärkt tråd, bravo TomasVolley!

Det skulle kanske läggas till att Play.com alltid har fri frakt oavsett hur få DVDer man beställer.

Nu kan jag inte uttala mig om hur det förhåller sig idag, men Movies Unlimited var en riktigt bra site för, speciellt, udda Amerikanska utgåvor som var svåra för att inte säga omöjliga att få tag på på annat sätt. Blir förstås DVD, Region 1, NTSC, men det är ju oftast inget problem idag. Sen har de en del intressanta sökverktyg, t ex alla oscarsvinnare.

Edit: Argh, URLen ovan har ett ? i slutet men länkmojängen vägrar att lämna ? inom url-taggarna utan puttar den utanför. Har väl ingen betydelse, men det blev ett par intressanta försöka att editera :)

Redigerat av Wolfy, 20 August 2007 - 22:17.

#23 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • 2628 inlägg

Postad 09 September 2007 - 23:58

Utmärkt tråd, bravo TomasVolley!

Det skulle kanske läggas till att Play.com alltid har fri frakt oavsett hur få DVDer man beställer.

Nu kan jag inte uttala mig om hur det förhåller sig idag, men Movies Unlimited var en riktigt bra site för, speciellt, udda Amerikanska utgåvor som var svåra för att inte säga omöjliga att få tag på på annat sätt.

Bra där! Ska hålla denna tråd levande tänkte jag så en uppdatering är inplanerad.

Mvh TomasVolley

#24 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • 2628 inlägg

Postad 26 December 2007 - 22:28

Jag har lagt till jpc.de som är ett välkommet tillägg med fantastiskt bra hemsida och utbud. Här skriver de själva:

jpc levererar över hela världen

Med över 400 000 olika CD- och DVD-skivor har jpc ett medieurval utan like. Vare sig det rör sig om äkta musikspecialiteter och -rariteter eller inspelningar från vårt egna classic-label cpo - på jpc hittar musikälskaren det han söker.

I vår webbshop har vi ca 1,9 milj. smakprov och 220 000 coverversioner. Även vänner av vinyl och superaudio CD-skivor får sitt lystmäte här. Dessutom hittar Du över 1,8 milj. böcker hos oss. Webbshoppen finns på tyska och engelska.

Har lagt en beställning på EUR 115 med mycket, mycket godsaker och kan varmt rekommendera dem. Det jag inte fann på CD.ON eller var för dyrt det kunde jag lägga ihop till en beställning på jpc och sedan bara betala €6 för portot. Momsen är 19% och inräknad i alla priser.

Mvh TomasVolley

#25 Stefans

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 147 inlägg

Postad 20 January 2009 - 11:53

Jag måste starkt avråda ifrån att handla ifrån Play.com då det är totalt omöjligt att komma i kontakt med dom ifall det uppstår problem.

Jag beställde Band of Brothers TIN boxen på Blu-ray nu i höstas (förbokade den), den uppges ha skickats i mitten av november och sen är den spårlöst försvunnen.
Det är ju fullt möjligt att felet ligger hos posten eller annat fraktbolag, MEN de går inte att komma i kontakt med Play för att kolla med dom.
Telefonnumret på hemsidan går inte att komma fram på och deras hjälpsidor leder alltid in i återvändsgränder och det finns ingen email address där det går att kontakta dom!???

Dom har en ""I have not received my order" del under hjälpsidorna, men om man följer den så leder den som sagt bara in i återvändsgränder.

Mycket oseriöst!

Redigerat av Stefans, 20 January 2009 - 11:53.

#26 Butta

Stapplar framåt

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1567 inlägg

» Har 21 bilder i mitt galleri

Postad 20 January 2009 - 12:40

Jag måste starkt avråda ifrån att handla ifrån Play.com då det är totalt omöjligt att komma i kontakt med dom ifall det uppstår problem.

Jag beställde Band of Brothers TIN boxen på Blu-ray nu i höstas (förbokade den), den uppges ha skickats i mitten av november och sen är den spårlöst försvunnen.
Det är ju fullt möjligt att felet ligger hos posten eller annat fraktbolag, MEN de går inte att komma i kontakt med Play för att kolla med dom.
Telefonnumret på hemsidan går inte att komma fram på och deras hjälpsidor leder alltid in i återvändsgränder och det finns ingen email address där det går att kontakta dom!???

Dom har en ""I have not received my order" del under hjälpsidorna, men om man följer den så leder den som sagt bara in i återvändsgränder.

Mycket oseriöst!

Nja, det stämmer ju faktiskt inte.
De vill att man väntar i 21 dagar, eftersom de anser att det är en rimlig leveranstid. Där kan man i.o.f.s. ha skilda åsikter. Men när den tiden har gått så är det inga problem att få en ersättningsprodukt. Jag har goda erfarenheter av Play.com.
I ditt fall har det gått mer än 21 dagar. Gå in i "order history", välj din film, BoB, och klicka på den oranga knappen "View Details" och meddela dem att du inte har fått din film (I have not received my Play.com order).
Mvh/Björn

"Everything in audio is subtle and not worth it."

#27 Wolfy

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1198 inlägg

Postad 20 January 2009 - 12:57

Mycket oseriöst!

Märkligt, när jag klickar "I have not received my order" på en av mina senare beställningar så får jag upp en sida där jag kan välja Replace eller Refund samt ett fält för att lägga in en kommentar.

Jag har handlat massor från play.com och vid två tillfällen har jag haft problem med en beställning, dels en likt vad du beskriver, dvs en beställning som inte kom fram (3-4 veckor efter beställningen lagts) och då använde jag sidan jag nämner ovan för att kontakta Play och jag fick svar omgående, men dagen efter jag kontaktade dem så damp beställningen ner i brevlådan så det ärendet löste sig själv.

Andra gången så var det en DVD som saknades ur en TV-seriebox med 6 DVD och trots att tiden för klagomål hade gått ut så fick jag skicka boxen åter och fick en ny, komplett box, tillbaka och jag fick dessutom en återbetalning av returfrakten även om den inte täckte hela beloppet. Med tanke på att det var mitt fel att jag inte kollade att boxen var komplett när jag fick den så tycker jag Play var mycket tillmötesgående.

Du kan testa mailaddressen: info -at- play.com

Lycka till! :)

PS Satt i telefon ett tag så Butta hann göra ett inlägg emellan, men som synes finns det fler än jag som har goda erfarenheter av play.com DS

Redigerat av Wolfy, 20 January 2009 - 13:02.

#28 markberg22

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 47 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 20 January 2009 - 13:27

Ang Play.com så har jag handlat regelbundet sedan 2005 och det har aldrig varit något problem med något. Oftast mycket bra kampanjpriser på saker.
Men det är ju otvivelaktigt så att när det blir problem som företagets rätta sida kommer fram.

#29 Stefans

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 147 inlägg

Postad 20 January 2009 - 19:26

Märkligt, när jag klickar "I have not received my order" på en av mina senare beställningar så får jag upp en sida där jag kan välja Replace eller Refund samt ett fält för att lägga in en kommentar.

Du kan testa mailaddressen: info -at- play.com

Lycka till! :)

PS Satt i telefon ett tag så Butta hann göra ett inlägg emellan, men som synes finns det fler än jag som har goda erfarenheter av play.com DS

Ordern ska ju ha skickats 6/11 så det har ju gått LITE mer än 21 dagar nu och jag har försökt kontakta Play i 3 veckor......

När jag gör samma sak (klickar på "I have not recieved my order" och går in i orderhistoriken får jag inte upp någon sida med Replace eller Refound alls!??

Och info - at- play.com addressen har jag redan provat att maila till, det går inte ......ger följande svar:
****THIS MAILBOX IS UNATTENDED*****
Please contact Play.com by visiting www.play.com/helpdesk
****PLEASE DO NOT REPLY TO THIS EMAIL****
:-(

Jag har också felrapporterat detta till play för 2 veckor sedan, samt igen nu.....inget svar!
Samt att telefonnumret inte är kontaktbart.....

Skitless, har lagt ner flera timmar på det här redan!

Redigerat av Stefans, 20 January 2009 - 19:30.

#30 Enlund

Buy quality, cry once

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 851 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 09 August 2009 - 19:50

Nån som vet vart dvd.se blivit av?
Har stått "Sidan är nere för service och kommer att öppnas inom kort" precis hur länge som helst....

/David
david enlund | enlund.se
Componentmästare i James Bondkunskap
Min dvdlista.