Jag fick besked idag om att lovefilm sverige läggs ner.
Bästa Marcel,
Vi på LOVEFiLM har den tråkiga nyheten att informera dig om att LOVEFiLM Sverige under sommaren kommer att stänga ned sin tjänst.Vad händer nu?Ditt LOVEFiLM abonnemang kommer att upphöra om 30 dagar, dvs 10/7-2013. Du har därefter ytterligare 30 dagar på dig att skicka tillbaka de sista skivorna, 10/8-2013. Därefter stängs websidan och ditt konto ned.StreamingtjänstenFör dig som har tillgång till streaming så kommer denna att stängas ned 10/7-2013BetalningVi kommer fr.o.m. idag, 10/6-2013, inte att skapa några nya betalningar vilket innebär att fakturor/autogiron och kreditkortsdragningar som avser perioder efter den 10/6 inte kommer att skapas.Autogiro- och kreditkortsdragningar som avser hyrperioder som startat innan den 10/6 kommer att dras precis som vanligt.Likaså fakturor som avser perioder som startat innan den 10/6 behöver betalas som vanligt. Du kommer dock ha möjlighet att hyra skivor och streama till 10/7.ErbjudandeSom plåster på såren så vill vi i samarbete med Viaplay erbjuda dig 3 månaders fri streaming av Film och TV på Viaplay.En unik kod för detta erbjudande kommer att läggas upp på sidan Mitt konto innan 10/7. Denna kod ger dig 3 månader kostnadsfritt på TV- och Filmpaketet (värde 79kr per månad). Koden kommer vara giltig till den 31/8. Gå in och registrera dig på www.viaplay.se/lovefilm och glöm inte skriva in koden! Erbjudandet hos Viaplay ersätter eventuellt tillgodo som du kan tänkas ha hos LOVEFiLM och du kan därmed inte rikta några anspråk emot LOVEFiLM i anledning av dessa.Vi kommer fortsätta att skicka dig påminnelsemejl under de kommande två månaderna tills ditt konto är avslutat och du har returnerat samtliga skivor.Har du inte fått svar på din fråga, kan du läsa mer under Vanligaste FrågornaAndra Amazon-produkter så som Kindle Fire och Amazon.com kommer inte påverkas av LOVEFiLM Sveriges nedläggning, så fortsätt gärna använda dessa som vanligt.Slutligen vill vi på LOVEFiLM tacka för den här tiden och önskar dig en riktigt härlig sommar!Hälsningar,Ira GladnikoffNordenchef, LOVEFiLM
Det här beskedet håller fortfarande på att smälta in när jag skriver detta .. men jag känner bara följande:
My god vad tråkigt!! :-(
Jag som haft ett abonnemang i nära sju år och tyckt om det så mycket. Hyra film på skiva är min melodi alla gånger då traditionell streaming alltid bara erbjudits med urdålig, omkomprimerad kvalité. Usch vad tråkigt det här är!
Vet någon på forumet hur man kan få tag på och se film på ett högkvalitativt sätt (som skivorna ger) till en rimlig peng? Jag ser så mycket film att köpa filmer inte är något alternativ för mig. Jag skulle inte ha plats för all media fodral hemma. :-O
mvh // Marcel
PS! Det är något fel med forumet. Jag FÖRSÖKER skapa ett separat inlägg med mina personliga åsikter nedan citeringen men forumet VÄGRAR låta mig utan skickar in det i mitt inlägg ovan. Dessutom kan jag inte redigera det första inlägget och rätta till felstavningen av mitt eget namn (Macel till Marcel). Skitkonstigt då det går att lägga till ny info som detta stycke till inlägget.
Alltså, det är inte min avsikt att blanda ihop nyheten med mina åsikter. Jag kan bara inte ändra på det.
Redigerat av svartpippi, 10 June 2013 - 20:49.
Fixade ditt namn /Svartpippi