Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Köpa en DVD-spelare eller ej...

• Vänligen logga in för att kunna svara
46 svar till detta ämne

#46 Guest_asimov66_*

• Guests

Postad 18 June 2006 - 09:58

jag köpte iallafall en ny marantz dv 6600, tyckte det var max att lägga ner eftersom de nya formaten redan finns ute, det skall ju bara komma ner i pris och bli smidigare. Just för det skälet kände jag att 4K för en dvd som man har i ca 2 år är lagom och beggade cd spelare är ju aldrig fel, standalone produkter gillar jag mer än en som skall klara allt (brukar bli pannkaka om man ej pumpar in myyyycket pengar).

kort sagt jag rekommenderar marantz dv 6600 och om man nu ej är nöjd med cd ljudet (som jag i stort sätt är) köp en beggat cd spelare.

#47 Andreas79

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 33 inlägg

» Har 2 bilder i mitt galleri

Postad 26 August 2006 - 08:55

Jag sitter också i sistsen att köpa projj o dvdspelare. Det känns som man sitter klämd mellan gamla format o nya format som skall komma. Både bild och ljud är viktigt för mig. Jag spelar även en hel del musik och prioriterar även den biten.

Ni som är mer insatta i dagsläget....vilket format ser ut att komma dominera i filmbranschen. HD eller Bluray? Ska man idagsläget satsa på högupplöst spelare eller ska jag nöja mig med en Marantz dv6600, och köpa en separat CD-spelare?? Eller enbart gå på storebror dv7600?

Sedan släpps det ju nya projjar inom de närmsta månaderna....Jag har funderat på HS-60 i dagsläget. Ska man vänta tills de nya kommer och hoppas på märkbar prissänkning på de gamla modellerna. Eller kommer de nya att vara märkbart bättre så att man ska vänta in dem iställetl??? :lol: border=0 alt=unsure.gif /> Jag tänker lite på de som kommer klara av 1080p i upplösning.

Har ni tipps för hur jag ska göra i dagsläget så är det uppskattat :lol:

Mvh Andreas

Redigerat av Andreas79, 26 August 2006 - 17:47.