Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Playstation 4

• Vänligen logga in för att kunna svara
127 svar till detta ämne

#121 tightlines

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 16 June 2014 - 14:18

Hittade detta gällande ratt för PS3/PS4...

Col Rodgers, Game Director on upcoming PS4 racing game DriveClub, has confirmed all current commercial racing wheels compatible with PlayStation 3 will also be fully compatible with PlayStation 4

http://www.simdrivin...-to-work-on-ps4

Och det verkar finnas någon enklare typ av remote att köpa till PS4:an med av något 3:e parts lev.

http://www.gamestop....e-remote/113590

Tackar för info.

//F

#122 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5973 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 06 November 2016 - 08:28

PS4 Pro släpps nästa vecka. GT Sport dröjer till nästa år men specen på Pro tilläggen av det spelet är ju som julafton för video-nerden. :)

4K, 60fps
・Resolution: 1800p checkerboard
・Framerate: 60fps

HDR
・Data capture using a bespoke camera developed by PDI.
・Brightness range 100 times higher than the current camera standard.
・Gran Turismo will support current HDR TVs as well as future HDR devices reaching brightnesses up to 10000nits. (HDR10・ST.2084)
・GT Tonemap enabling complete compatibility between Standard Dynamic Range (SDR) and HDR TVs.

Wide Colour
・Colour space increased by 64% from sRGB.
・10nm scale spectroscopic measurement. (Measurement of the spectral base.)
・Full wide colour space workflow using BT.2020 at all stages of production, from data capture, materials creation, rendering to output.

Redigerat av pacman, 06 November 2016 - 08:32.

DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#123 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 06 November 2016 - 13:25

Har inte hängt med så bra med kommer Sony ha någon typ av "store" där man kan köpa 4K filmer mm?

Eftersom man inte satte en UHD drive i denna känns en store som en bra drag

#124 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 07 November 2016 - 12:21

Har inte hängt med så bra med kommer Sony ha någon typ av "store" där man kan köpa 4K filmer mm?

Eftersom man inte satte en UHD drive i denna känns en store som en bra drag

Sony har ju, tyvärr, visat sig ha ett helt annat fokus med PS4 än vad de hade med PS3 (som såldes som "it only plays everything").

PS4 handlar i princip bara om spel så de har inte sagt så mkt om videotjänster i Pro. Enl FAQ:n:

Q: What 4K entertainment options will PS4 Pro support?
4K streaming apps for Netflix and YouTube are in development. Though 4K streaming is still in its early days, other services are likely to offer 4K video content in the future as well.

Q: Will there be any 4K PlayStation Store movies or TV shows?
There are no plans for this at PS4 Pro’s launch, but the PlayStation Network team is looking into it.

Redigerat av pacman, 07 November 2016 - 12:22.

DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#125 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 07 November 2016 - 12:37

Känns som det är dags för en konsol hos mig igen. . .spelade mycket som ung o har ägt det mesta i konsol väg....tills nu när jag inte hoppade på tåget med senaste generationen....

Man va helt inne i det på yngre dar..C20, C64, C128, Amiga 500,  Amiga1200. . sen på Playstation, Nintendo osv

Men om det blir en PS4 pro eller Xbox One S har jag inte bestämt än. . .o beslutet ligger nog mycket på om jag köper OPPOs UHD spelare eller ej....gör jag det INTE är Xboxen given

#126 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 07 November 2016 - 12:45

Ja de "dropped the ball" när de inte tog med UHD Blu-ray i Pro.

Ett annat boll-tapp är att de lanserar två stora produkter i år, Pro och PS VR. Men funkar de fullt ut ihop? Nej.

Den för PS VR nödvändiga "hdmi-hubben" stödjer inte HDR eller 2160p RGB. Deras förslag är att man rycker i kablarna då man växlar content på sin Pro. Men snälla...

#127 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 07 November 2016 - 18:11

Skulle varit kul att vara med på mötet på Sony när man fick reda på att Microsoft satt en UHD spelare i sin när Sony tagit beslut att INTE göra det i sin egen o säkert var för långt i produktions arbetet att göra ändringar

#128 stabbe

En snygg entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 183 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 15 November 2016 - 08:44

När Pro annonserades tänkte jag självklart uppdatera från min vanliga PS4 men ju närmare releasen det blev ju mer kom jag till insikt att det nog inte blir något köp. Det landade istället i att jag köpte mig en PC från att ha suttit med Mac i 10 år. Och ojoj fasen vad roligare det är att spela på PC :) Jag märker att PS4 har varit ett klent substitut för mitt spelande under alla dessa år.

/stabbe