Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Snygga AV-Möbler

• Vänligen logga in för att kunna svara
8 svar till detta ämne

#1 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6564 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 07 April 2016 - 18:46

Försöker gå ifrån "pro-looken" mitt system har o då är en snygg mer vardagsrumsvänlig AV-möbel en väg att gå...

Min ledande möbel just nu är Spectral Brick BR1203 i rött eller nån mer "brutal" färg....

Inte helt förtjust i att denna är helt stängd men allt det innebär.

br1203.JPG

Art540852_Spectral_Brick_BR_1203-SL_Snow_TV_Video_Rack.jpg

Idé No2 är väl att ta en till CLIC 312 i svart med vit tyglucka som jag redan har o ställa två brevid varann . . . hittade en snygg bild Tober publicerade i en tråd där 4st 312 står på rad...tror två svarta kan bli snyggt

clic_he2008_2.jpg

Annars kan man gå på en helt öppen bänk, mina två favoriter just nu i den kategorin är dessa.

Spectral HighEnd

img_thumb_big.jpg

Quadraspire SVT

q4dv_twin_nc03.jpg

Svårt detta med AV-möbler om dom skall vara både praktiska o snygga

#2 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • 3023 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 07 April 2016 - 19:01

De här gör en del speciella grejer, älska-eller-hata-stuk:
http://www.schroers.de

Byggda som tyska pansarvagnar.

#3 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 08 April 2016 - 07:31

Jo dom har några helt ok...medans andra mer ser ut som glasskulpturer

#4 Harlock

Captain

• Members
  • PipPip
  • 180 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 08 April 2016 - 23:40

Den röda Spectral är verkligen snygg. Glöm inte sidopanelerna.  ;)

#5 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 09 April 2016 - 09:14

Jo den röda Spectral är favvoriten , typiskt nog är den också dyrast.

Japp sidor måste man ha. . helst skulle jag vilja ha en gul men det blir nog för distraherande . . .så frågan är hur mörk röd man skall ta.

Sen om man skall ha det där "satin glas" tillvalet.

Bara lite tveksam till att ha en så sluten möbel. . gillar tygfronterna på CLIC, mindre värme inne i bänken o man slipper IR-förlängare

#6 Hifi_Perrra

Mannen från U.N.C.L.E.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 523 inlägg

» Har 49 bilder i mitt galleri

Postad 10 April 2016 - 23:34

Jag kör med två stycken Solid Tech ur Radius serien. Väldigt stabila och hyffsat snygga bänkar. En bänk jag tänkte skaffa vilket inte blev av var ett Atacama rack: Atacama Eris Eco 5.0 Special Edition. Tyvärr kom annat i vägen och den hinner nog utgå innan jag hinner satsa på den tyvärr. Denna modell är ifs ett vanligt rack och inte den breda som kallas AV-bänk men j_klar vad läcker. Den hade passat som handsken med mina Martin Logan Theos.

#7 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 11 April 2016 - 13:48

Har en Solid Tech på kontoret..bra möbel men dom är lite breda så i vardagsrummet passar den inte.

Men blir det inte en Spectral så får jag nog köra en Combo med min CLIC o nått mer vanligt typ av rack bredvid . . .CLIC är ju som jag skrev i min tråd 1mm för smal för att prylar avsedda att montera i rack skall gå in..skit.

Så det lutar väl mot Spectral som tyvärr är rejält dyr

#8 Hifi_Perrra

Mannen från U.N.C.L.E.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 523 inlägg

Postad 15 April 2016 - 02:19

Quadraspire är ju annars en gammal klassiker. Vincent av-bänkar har jag sett IRL. Dom var rätt snygga men kanske inte så där otroligt snygga som Atacamas bänkar...vissa utav dom :)

#9 Hifi_Perrra

Mannen från U.N.C.L.E.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 523 inlägg

Postad 16 April 2016 - 02:50

Ett annat tips om man inte vill ha en riktig AV-bänk från en tillverkare som bygger bänkar avsedda för just Hifi elektronik är att köpa en Voice bänk, en Voice Azzaro. Jag har en sådan hemma hos mig som jag har haft sedan 2008. Sådana finns rätt ofta på tex blocket för någon tusing. Jag gav 5.8k ny för den omonterad då på den tiden. Senare åkte den upp i nästan 9k ny. Det brukar finnas några stycken på blocket varje gång man kikar in där. Min är vit med en ek-skiva ovanpå. Jag har lastat 100 kilo elektronik i samtidigt som jag har haft 80 kilo elektronik ovanpå inkl min 40" LCD-tv + 80 stycken Blu-rays i mittenlådorna. Den har justerbara fötter undertill så den står extra stabilt mot golvet. Dom är justerbara i höjd när man skruvar på dom. Detta är en mycket prisvärd bänk idag begagnat. Man kan till och med skruva bort dörrarna med dom frostade glasen och placera filmer eller elektronik innanför eller byta ut mittenlådorna mot enbart dom medföljande vitlackade träskivorna så att man kan ha elektroniken där lådorna skulle sitta istället. Jag är mycket nöjd med min bänk och den är inte till salu. Den är ruggigt stabil för all typ av elektronik och ganska djup. Idag har jag mina hifi tillbehör som kablar och liknande i lådorna. Väldigt smidigt att gömma dom där. Jag kan verkligen rekommendera denna bänk som Hifi-bänk. Den finns dessutom i en del varianter som tex helt i ek eller vit med skiva i olika färger ovanpå i tex vit lack, ek eller valnöt (ej fanér). Skivan är dessutom utbytbar och baksidorna kan man skruva ur om man vill ha ventilation till hifin. Min är 180 cm bred men den finns både som 120 cm lång bänk men även bredare än den jag har :) Företaget som tillverkar den är Svenskt. Voice Furniture.

868890.jpg

Azzaro_2L2D.JPEG?1322226720

3284_a931e27ecace47a65b70fb03b768442c.jp

Redigerat av Hifi_Perrra, 16 April 2016 - 02:57.