Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Trinnov Audio

• Vänligen logga in för att kunna svara
851 svar till detta ämne

#841 octaviars

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1180 inlägg

» Har 56 bilder i mitt galleri

Postad 14 February 2018 - 13:24

Men jag skulle inte bli förvånad om det kommer en ny version av Altitude för jag har lite svårt att se att da*ens maskin skall klara 48-kanaler med nuvarande hårdvara.....har hört kunder som klagar att CPUn får jobba hårt vid 32- kanaler i hög bitrate

CPU och moderkort har ju några år på nacken nu så de kommer kanske nått med mer kapacitet att klara fler kanaler för dem som behöver det.

Main system

TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8D, Ansuz Darkz D-TC

Tidal Hifi -> Roon ROCK on NUC -> Netgear GS108 -> SOtM sMS-200ultra Neo -> USB -> DAC

HD Plex PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC), Paul Hynes PSU SR4 (for sMS-200ultra)

Second system

Tidal Hifi -> Devialet Dialog, Devialet Silver Phantom, Devialet Tree

#842 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6564 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 14 February 2018 - 14:56

Jag tror det sitter ett 1150 kort o en av dom strömsnålare i7 i min, men jag vet faktiskt inte om Trinnov byter moderkort/CPU när nytt kommer.

Dock är inte nya i7an så mycket snabbare än den jag har. . .o tror inte dom kan ha en av dom i7 med högre TDP med den CPU kylaren som sitter i Altitude.

Men med tanke på vad Altitude kostar så skulle väll ett 2066 kort o en i9a inte vara omöjligt om dom vill ha mer beräkningskapacitet.. men med 165W TDP på dom kraftigare i9 så får man sätta dit en rejäl kylare

Redigerat av Jolt, 14 February 2018 - 14:59.

#843 octaviars

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1180 inlägg

» Har 56 bilder i mitt galleri

Postad 14 February 2018 - 15:23

Kommer kanske någon extra låda som man dockar ihop med den befintliga Altituden för att klara av alla de extra kanalerna och avlasta den befintliga CPU:n.

Main system

TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8D, Ansuz Darkz D-TC

Tidal Hifi -> Roon ROCK on NUC -> Netgear GS108 -> SOtM sMS-200ultra Neo -> USB -> DAC

HD Plex PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC), Paul Hynes PSU SR4 (for sMS-200ultra)

Second system

Tidal Hifi -> Devialet Dialog, Devialet Silver Phantom, Devialet Tree

#844 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 14 February 2018 - 15:46

Rent ekonomisk borde väl det bästa för Trinnov vara om man kunde docka 2st Altitude 32 o låta en vara "master" o en som "slave".

Fick dom ju sälja två Altitude till dom kunder som ville ha mer än 32-kanaler ;) 

#845 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 14 February 2018 - 18:38

Prata just med Perra1 som även har pratat med Trinnov folket på mässan i veckan o fick lite info.

Men CPUn i Altitude 32 klarar absolut fler kanaler än 32 enligt dom...

Det som jag läst skall vara extremt krävande är att ta en 24/96 5.1 signal o upmixa till 32-kanaler . . .det är MYCKET som skall beräknas i realtid där

Fick även info om hur man skall nå mer kanaler med Trinnov altitude men inte säker på om detta var hemligt så håller tyst där så länge

#846 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 25 May 2018 - 17:59

Någon annan med Altitude 32 som kör ROON på sin maskin?

Jag gör det inte ofta men nu vill jag spela lite mer . . . men har konstigt nog fått samma problem med ROON som jag hade med Sooloos trots att ROON är inbyggt i Alituden.

Alla kanaler utan centern spelar om jag slår på Dolby dekodern. . ."meters" visar insignal på LR o LR topkanaler?!? ingen insignal för C eller surround.

Skumt då det är exakt samma "fel" jag fick med extern streamer o Sooloos. . . .men att intern ROON streamer skall få samma fel känns totalt ologisk

Allt fungerar perfekt med ljud i alla kanaler via Spotify via Sony UHD spelaren

Redigerat av Jolt, 25 May 2018 - 18:00.

#847 JONTRE

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 141 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 26 May 2018 - 08:09

Någon som är insatt i det som diskuteras lite på AVS forum med att vissa filmer släpps i ett statiskt förrenderat 7.1.4 format? Ska vara något som ska underlätta vid streaming av atmos ljud (bandbreddsfråga) men det har tydligen släppts några filmer på skiva i det formatet också. Som jag fattar det får Trinnoven själv mixa upp till fler kanaler och uppspelningen blir inte native eller vad man ska säga.

Hur ser mixen ut på alla andra släpp om de inte är statiskt renderade? Renderingen sker klart i processorn istället men, hur ser kärnan ut så att säga?

#848 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 24 January 2019 - 07:24

Om du känner att 32-kanaler är för lite så har nu Trinnov en lösning på detta ;)

Altitude 48ext

Med denna "add-on" box får man 48 diskreta kanaler totalt

https://www.trinnov....altitude-48ext/

trinnov 48.jpg

Redigerat av Jolt, 24 January 2019 - 07:27.

#849 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • 3025 inlägg

Postad 24 January 2019 - 11:08

Den vore perfekt som dac i mitt system.
Vad kostar den?
Finns det mätningar på dess prestanda man kan se?
Vilket dac-chip används i den?

Redigerat av rajapruk, 24 January 2019 - 11:11.

#850 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6564 inlägg

Postad 24 January 2019 - 12:00

Den vore perfekt som dac i mitt system.
Vad kostar den?
Finns det mätningar på dess prestanda man kan se?
Vilket dac-chip används i den?

Detta är en "påhängs box" till Altitude 32 processorn, du måste alltså ha en Altitude 32 för att ha någon nytta av denna

Inget "DAC chip" i den bemärkelsen utan det sitter en Intel i7 i Altitude 32 samt en i5 i Altitude 48ext som gör alla beräkningar med mjukvara

Kostnad blir dyrt. . en maxad 32-kanalers Altitude 32 ligger sist jag kolla på runt 350 000:- . . .o så tillkommer Altitude 48ext, vet inte vad den ligger på i dagsläget, tror inte det ens är officiellt. . .men någonstans mellan "dyrt" o "skojar du!!" kan du nog räkna med ;)  

Redigerat av Jolt, 24 January 2019 - 12:06.

#851 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • 3025 inlägg

Postad 24 January 2019 - 13:03

Aha, jag läste bara att det var en flerkanals-dac med AES3 inputs och XLR outputs (precis det jag letar efter).

Nu såg jag prestandaspecarna med som inte är state-of-the-art (118dB SNR. -98db THD+N), så jag letar vidare.

Redigerat av rajapruk, 24 January 2019 - 13:09.

#852 macman

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 253 inlägg

Postad 03 September 2019 - 18:18

Nu är nya firmware släppt. Release notes: https://www.trinnov.com/?p=15022