Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Blu-ray spelare köpt!

• Vänligen logga in för att kunna svara
17 svar till detta ämne

#16 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 11 October 2020 - 12:46

Framför allt detta: När du spelar vanlig 1080p Bluray ser den inbyggda 4K Direct Chroma-uppskalningen till att ge en skarp och detaljerad bild.

Och jag ser mest vanliga Blu-ray filmer och jag hoppas att det blir bättre bild med denna än Sonyn.

Sk. Neutrala högtalare är kanske mer för tekniker som utvärderar andra komponenters egenskaper eller dem med större intresse av mätvärden och konstruktionsprinciper än av själva musikupplevelsen.

#17 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 05 November 2020 - 21:40

Får väl tala om vad jag tycker, och det var att jag fick ett Måndags ex först. Det var störningar till vänster i Tv:n, som små kristaller som blinkade hela tiden. Så Jag trodde det var spelaren men Nissling sade också att ett kabelbyte kunde hjälpa så jag köpte en bättre bild kabeln eftersom allt annat var bra. Så iväg och byta spelare och när man kopplat in och skulle provspela så fanns de där blinkande kristallerna kvar, även om det var mindre med den nya spelaren, suck! Men man ska ju inte ge sig så in i alla menyer och titta runt och jag ändrade en sak på Tv som påverkar upplösningen och vips så var problemet borta. Så jag sitter nöjd nu. :rolleyes: Och det är så smidigt med Netflix ifrån spelaren också så jag har sett mer film än vanligt och jag tycker nog att det är hyfsad bild och ljud också så jag står ut att se filmer på Netflix.  

Sk. Neutrala högtalare är kanske mer för tekniker som utvärderar andra komponenters egenskaper eller dem med större intresse av mätvärden och konstruktionsprinciper än av själva musikupplevelsen.

#18 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1797 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 06 November 2020 - 07:55

Vad var det du exakt ändrade på TV'n som ändra upplösningen?

Då var det inte fel på första spelaren heller gissningsvis?