Vad är det bäst bild på, Blu-ray eller Netflix oavsett vilken skärm man nu har. Jag har inte Netflix och de hade mycket kul på jobbet när jag sade att jag kollar all min film på Blu-ray

Vad är det bäst bild på, Blu-ray eller Netflix
Postad 18 January 2020 - 22:57
Sk. Neutrala högtalare är kanske mer för tekniker som utvärderar andra komponenters egenskaper eller dem med större intresse av mätvärden och konstruktionsprinciper än av själva musikupplevelsen.
Postad 19 January 2020 - 00:49
Det finns INGET i bildkvalitet som är bättre med Netflix, det enda de vinner på är tillgänglighet

Med vänlig hälsning,
/Pär
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering
Postad 19 January 2020 - 20:00
Jag ser framför mig en hämnd på mina arbetskamrater
Och sedan ska vi diskutera det här med ljudet .....
Gissar på ett de flesta inte ens har en sådan där ljudlimpa utan bara TV ljudet... Kommer flytta till Enköping (där jobbet ligger) i år, och då ska de få komma och lyssna på riktig Hemmabio
Tack för svaret!
Sk. Neutrala högtalare är kanske mer för tekniker som utvärderar andra komponenters egenskaper eller dem med större intresse av mätvärden och konstruktionsprinciper än av själva musikupplevelsen.
Postad 22 January 2020 - 15:51
BD vinner alla dagar i veckan på både ljud och bild. Dock är det imponerande bra kvalitet på Netflix med tanke på hur hårt komprimerat det är....och smidigt som gatan att använda.
Marantz AV7702 mkII, Nuforce MCH300SE-C7, Audio Physic Tempo 25 + Reference Center, Arendal sub, Epson EH-TW9300W, Grandview 2.35:1 duk, DuneHD, Sonos osv
Postad 23 January 2020 - 09:30
Om man skall bara titta på bildkvalitet så är jag väldigt imponerad på Apple TV+. Där skall medelhastigheten på överföringen vara 30Mbps. Men ljudet på all streaming tycker jag är ganska sorglig kvalitet. Skall de köra med DD varför inte köra med max hastigheten som är 640kbps. Dolby True HD max 18 Mbps eller DTS MA max 24,5 Mbps. Madelhastighet på dessa ligger kanske på 6,75Mbps.
På Apple TV+ kan man prova de första två avsnitten på deras serier.
Redigerat av MrJones, 23 January 2020 - 09:31.
Postad 23 January 2020 - 15:04
Enig, Apple TV+ håller bäst bildkvalitet av streamingtjänsterna. Det märks också att de lagt krut på produktionerna som är släppta så här långt. Vore kul med något material som gick på flera tjänster så man kunde göra en riktig jämförelse....
Marantz AV7702 mkII, Nuforce MCH300SE-C7, Audio Physic Tempo 25 + Reference Center, Arendal sub, Epson EH-TW9300W, Grandview 2.35:1 duk, DuneHD, Sonos osv
Postad 24 January 2020 - 14:01
Vore kul med något material som gick på flera tjänster så man kunde göra en riktig jämförelse....
Jag håller med dig.
Postad 29 January 2020 - 20:21
Det blev ganska tyst på jobbet när jag bad grabbarna läsa denna tråd.
Postad 27 February 2020 - 08:19
AppleTV+ har haft bäst bild IMHO, dock sämst ljud med 384kbit ljudström.
Så bildkvaliten håller jämnare steg än ljudkvaliten som inte är bättre kvalite än DVD (lossy vs BD/UHD lossless).
Postad 28 February 2020 - 07:57
AppleTV+ har haft bäst bild IMHO, dock sämst ljud med 384kbit ljudström.
Så bildkvaliten håller jämnare steg än ljudkvaliten som inte är bättre kvalite än DVD (lossy vs BD/UHD lossless).
Om man kör med DD kan man inte åtminstone köra med max hastigheten 640kbit/s. Det blir knappt märkbar högre strömningshastighet.
Vet du vad de andra streaming tjänsterna kör med när det gäller datahastighet och ljudformat´som inte är Atmos?
Redigerat av MrJones, 28 February 2020 - 07:58.
Postad 29 February 2020 - 23:00
Netflix announced today that it's bringing "studio quality" sound to its audiences. The company is increasing its audio bitrate up to 640 kbps on devices that support 5.1 surround sound and up to 768 kbps for Dolby Atmos -- though you'll need to be a Premium subscriber for that
Netflix Premium subscriber och Atmos spår kan ge upp till 768 på netflix. Så långt ifrån lossless även där.
Postad 24 August 2020 - 20:01
Jag anser mig själv vara (lite iaf..var mer förr...) en bio-nörd, men när man kollar film med vänner även på Netflix är det svårt att hitta content som alla vill se :-)
Apples utbud i jmf....bleknar. Tom maccarna måate erkänna färg

https://9to5mac.com/...ricing-content/
Vet inte om det ändrats till idag, men Apple TV må ha verkat billigt, men vill man verkligen titta på det klena utbudet för lite bättre bild/ljud?
Jag anser mig själv vara (lite iaf..var mer förr...) en bio-nörd med 4m bredd curved cinemascope Stewart studiotek 130 (Jkp ref screen) och Atmos 11.2 setup, men när man kollar film med vänner även på Netflix är det svårt att hitta content som alla vill se :-)
Apples utbud i jmf....bleknar. Tom maccarna måate erkänna färg

https://9to5mac.com/...ricing-content/
Redigerat av Boogieman, 24 August 2020 - 20:06.
Postad 04 September 2020 - 16:14
Jag fattar absolut inget av ditt inlägg Boogie, vad menar du eg?