Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

VARNING! Här varnar vi för kassa DVD-filmer

• Vänligen logga in för att kunna svara
190 svar till detta ämne

#181 Olorin

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1319 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 02 May 2009 - 15:32

Hittade en rulle med Christian Bale i Sci-fi rean på cdon - Equilibrium. Usch sån't skräp. Det fanns en enorm massa logiska lapsusar, specialeffekterna var dåliga och alltihop kändes som en svag ursäkt för att teamet skulle få leka med lite Matrixeffekter coh klå alla tiders bodycount-rekord. Urusel film. Det här var undantaget som bekräftar att Christian Bale inte bara väljer rätt roller. Undvik även till priset 29spänn!

Tycker inte man ska undvika den, majoriteten som ser den tycker den är riktigt bra.
Helt okej imdb-betyg också (7.8) http://www.imdb.com/title/tt0238380/

Jag stödjer Olorin mot majoriteten.

Tack för det. Kein mitleid fur die mehrheit! :)

#182 Y-front

TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2687 inlägg

» Har 25 bilder i mitt galleri

Postad 02 May 2009 - 22:31

Såg "The Mist" i helgen. Kritikerrosad Stephen King-rulle.

Skitfilm, om man ska uttrycka sig kort.

Helt sjukt att folk som har som jobb att recensera filmer gett den 4:or och tom 5:or (hela framsidan är täckt med höga betyg från en rad kända svenska tidningar). Tom en barnunge inser att detta är en B-film med totalt kassa skådisar, trött regi och rent allmän avsaknad av nerv. Måste blivit nån form av masspsykos.

Special-effekterna hade varit ok 1989, en miss på exakt 20 år alltså. Galet dåliga. Dessutom ser man för mkt, för tidigt.

Slutet som skulle vara så speciellt förutsåg jag långt innan.

Det finns ett spår av Flugornas Herre där massan vänder sig mot hjältarna och detta hade kunnat blivit ett trevligt inslag i en annars ointressat story men försöket är för halvhjärtat och som sagt, ingen av de inblandade skådespelarna har kapacitet nog att få ens den biten att funka (den "onda hjärnan" känns mest som en hysterisk kärring på ICA som är sur på att mjöken är slut, den tyngden ungefär)

Näe gott folk, släng in Aliens i spelaren istället. Igen.

Instämmer till fullo, vilken dynga till rulle.

/Y-front

#183 DigitalLF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 900 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 02 May 2009 - 23:37

the mist spoiler... läs INTE detta om ni tänkt se filmen....

» Klicka för att visa och klicka igen för att gömma samma innehåll. «
slutet gjorde det verkligen inte filmen bättre....

#184 C-Quence

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3252 inlägg

» Har 6 bilder i mitt galleri

Postad 03 May 2009 - 00:17

Såg "The Mist" i helgen. Kritikerrosad Stephen King-rulle.

Skitfilm, om man ska uttrycka sig kort.

Helt sjukt att folk som har som jobb att recensera filmer gett den 4:or och tom 5:or (hela framsidan är täckt med höga betyg från en rad kända svenska tidningar). Tom en barnunge inser att detta är en B-film med totalt kassa skådisar, trött regi och rent allmän avsaknad av nerv. Måste blivit nån form av masspsykos.

Special-effekterna hade varit ok 1989, en miss på exakt 20 år alltså. Galet dåliga. Dessutom ser man för mkt, för tidigt.

Slutet som skulle vara så speciellt förutsåg jag långt innan.

Det finns ett spår av Flugornas Herre där massan vänder sig mot hjältarna och detta hade kunnat blivit ett trevligt inslag i en annars ointressat story men försöket är för halvhjärtat och som sagt, ingen av de inblandade skådespelarna har kapacitet nog att få ens den biten att funka (den "onda hjärnan" känns mest som en hysterisk kärring på ICA som är sur på att mjöken är slut, den tyngden ungefär)

Näe gott folk, släng in Aliens i spelaren istället. Igen.

Instämmer till fullo, vilken dynga till rulle.

/Y-front

Jag håller med till fullo; detta är totaltbajs - trodde nästan ett tag att hela filmen var ett intro till själva filmen!
Men, jag har en sambo som prompt ville ha den (hon går myckte på omslag och trailers/baksidetext, dessvärre)...

#185 Martin

=)

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 inlägg

Postad 03 May 2009 - 00:19

Det räcker ju att se trailern för the mist så vet man att man inte behöver se den... vilket jag inte heller gjort eller kommer göra :)

#186 Y-front

TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen

• Members
  • 2687 inlägg

» Har 25 bilder i mitt galleri

Postad 05 July 2009 - 21:44

in_the_name.jpg

Vi tittade tyvärr på kalkonrullen In The Name Of The King i helgen. Jag har tidigare bara hört talas om regissören Uwe Boll och hans oförmåga att göra bra film, men nu vet jag tyvärr. Fin skådespelarlista på pappret, men har trampar vissa igenom rejält och bjuder på skrattretande överspel. Pinsamt var ordet.

/Y-front

#187 Kero

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1854 inlägg

Postad 07 June 2010 - 08:46

Vi tittade tyvärr på kalkonrullen In The Name Of The King i helgen

Jag började se den filmen när den var relativt ny men slog av efter kanske halvtimmen, riktigt dåligt.

Igår såg vi Hachiko. Filmen i sig var väl ett okej drama men dvd produktionen, bilden var bland det sämsta jag sett, enormt mycket brus och i mörka partier såg det precis ut som att jag dragit upp brightness reglaget ordentligt.

Jag gick aldrig igenom bildinställningarna för tidigare samma dag hade jag sett en annan dvd film med mycket bra bild. Har någon annan sett den och upplevt samma sak ?

#188 dajz

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 242 inlägg

Postad 07 June 2010 - 09:13

Plågade mig i förra veckan att se klart Valhalla Rising... kort och gott, vilken kass rulle. Hur Mads Mikkelsen tänkte när han valde denna vet jag inte...

#189 Matsen

En ironisk entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1685 inlägg

» Har 9 bilder i mitt galleri

Postad 07 June 2010 - 09:31

Vill varna för The Bad Lieutenant

Postad bild

Var tvungen att se den i 2 omgångar, riktigt skum och tråkig film. Känns som om det var riktigt länge sedan Cage gjorde en bra film nu!

Matsens vardagsrum

#190 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • 2628 inlägg

» Har 14 bilder i mitt galleri

Postad 25 January 2011 - 09:50

Köpte en jubileumsspecialutgåva av Wall Street.

Minns inte om det ska vara så men dialogen försvinner ut från centern till antingen vänster eller höger högtalare när kameran rör på sig (micken hann inte med?) och personen fortfarande är i mitten av bilden.

Någon som kan testa sin utgåva om dialogen glider iväg från centerkanalen? Jag har inte upplevt detta tidigare och det kändes inte helt bra, försökte bortse från det men man tappar lätt koncentrationen.

:)
Vem sitter på fjärrkontrollen?

#191 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1399 inlägg

Postad 29 June 2015 - 20:05

the_counselor.jpg

Hoppa den här :wacko: Jag är inte dryg när det gäller filmer, brukar ha nöje även av sådant som de flesta sågar som tex Steven Seagal filmer, men denna får verkligen en 2:a.

Ps.Länge sedan någon skrev här, såg jag nu :o

Sk. Neutrala högtalare är kanske mer för tekniker som utvärderar andra komponenters egenskaper eller dem med större intresse av mätvärden och konstruktionsprinciper än av själva musikupplevelsen.