Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Vilken var din första DVD-film?

• Vänligen logga in för att kunna svara
38 svar till detta ämne

#31 Shike74

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 418 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 23 August 2009 - 02:56

le grand bleu var den först jag köpte tror jag nog, inte helt 100% men jag är rätt säker, och det var i slutet av 90-talet.. usch vad nostalgisk man blev nu då..

|Linn Renew Klimax DS|Linn Kisto|Linn Aktiv Akubarik|
|Panasonic 65AX900|Oppo BDP-93EU|Dune HD Base 3D|
//Alexander//

#32 smf

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 248 inlägg

» Har 22 bilder i mitt galleri

Postad 23 August 2009 - 20:28

Mina första dvd filmer var ett knippe köpta under sommaren -98, The rock, con air, Gi Jane, och någon av dom då aktuella bond rullarna, ev tomorrow never dies. Samtliga mest för att att dema min då nyinköpta audio pro 5.1 setup (black diamond och a2 center och surround samt en ap sub). Dvd spelare var dvp s715

#33 Hooch

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 34 inlägg

Postad 01 December 2010 - 05:41

Hm, kan ha varit Face Off men det var ett tag sen. Det lustiga är att jag mer minns mina första laserdisc nämligen Terminator 2, Darkman och Total Recall.

Lite OT saker jag minns vidare...laserdicspelaren var en Pioneer CLD-1080 ingen ac3 (dolby digital) och man fick vända skivan manuellt. Köpte den i Malmö om jag minns rätt, kommer inte ihåg namnet på butiken men minns att den låg i en korsning...Sålde spelaren sen till Finland av alla ställen.

Minns mycket väl American Laser butiken, där jag beställde film...kommer nästan ihåg vad han hette som drev den var det Ralf eller Robert? Han hade någon sorts "hotline" man kunde ringa och få tips, sen hade man också ett inplastat medlemskort...kult! Det är annat mot idag! B)

Edit: Jörgen hette/heter han som hade American Laser, butiken gick i graven 2007

Redigerat av Hooch, 01 December 2010 - 20:13.

#34 MarcelR

"Who the hell wants to hear actors talk?" Harry Warner

• Members
  • PipPipPip
  • 315 inlägg

» Har 1 bild i mitt galleri

Postad 01 December 2010 - 09:12

.. minns mina första laserdisc ..

Snopet. Samma här! Minns klart min första LD, True Lies, men inte min första DVD. Minns dock att jag köpte min första DVD-spelare omkring 1997-1998 nångång från gänget på Svenska Laserföreningen i Alvik.

Den spelaren jobbar f ö fortfarande hemma hos brorsan ihop med en TW700 - ansluten med kompositkabel (tunnaste lakritsvariant). B)

//M

#35 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1774 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 01 December 2010 - 10:00

..
Den spelaren jobbar f ö fortfarande hemma hos brorsan ihop med en TW700 - ansluten med kompositkabel (tunnaste lakritsvariant). B)

//M

Jag får rysningar i hela kroppen när jag hör sådant ;)

Redigerat av MrJones, 01 December 2010 - 10:01.

#36 jan-e

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 27 inlägg

Postad 01 December 2010 - 11:00

The Matrix och Pioneer 525 var en bra början även hos mig B)

#37 joakim

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1161 inlägg

» Har 20 bilder i mitt galleri

Postad 01 December 2010 - 11:03

The Matrix och Pioneer 525 var en bra början även hos mig B)

Haha vad roligt! Exakt samma för mig, köpte spelare + dvd i Växjö på onoff tror jag det var. Spelaren kostade 5500:- då..
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1-> 2 * SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Moddade Denon AH-D7000
Mitt galleri

#38 Ravnasa

Audio g33k

• Members
  • PipPipPip
  • 445 inlägg

Postad 01 December 2010 - 21:18

Jag tror fasen Eraser var min första DVD.

Redigerat av urskog, 01 December 2010 - 21:18.

#39 Wiktors_Jocke

Distributör av Ljud&Bild produkter

• Members
  • PipPip
  • 146 inlägg

Postad 18 August 2011 - 18:17

Min första var The bone collector och en Sharp spelare som jag inte kommer ihåg namnet på. Tur är väl det för den va gulding och skitkass! Scream 3 var den andra DVD den var ungefär lika dålig som sharp spelaren :-)