Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Nigel Stanford

• Vänligen logga in för att kunna svara
16 svar till detta ämne

#16 Darklord

MR.Extreme

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 777 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 04 April 2017 - 17:32

Lite sen rapport här.....men jag spenderade 2 dollar på hemsidan och kunde konstatera, som alla nu redan rapporterat, att det bara är tvåkanalsversioner att ladda ner. Himla synd på så rara ärtor och även lite märkligt. Varför inte inkludera den version som har bäst ljud när man säljer ett musikbaserat klipp?
JaJa, det är DTS versionen jag vill ha så skiva verkar vara enda vägen.

You got mail :)

Darklord

Ägare av Extreme Solutions 
hemmabio/hifi/media lösningar i framkant

#17 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1966 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 04 April 2017 - 20:29

Kul att så många kommit med olika tips och förslag, även om inte jag kommenterat på några dagar!

Jag kan rekomendera hela Solar Echoes, många bra låtar i liknande stil.
Timscapes upplever jag mer hissmusiks-aktig, men inte dålig för det.

Låter bra det! Funderade på att köpa hela albumet.

Sista DTS demo skivan är helt okej samt även Atmos demo från Dolby Digital från förra året :)

Instämmer att Stanford e grym, bäst är den i DTS X!

Skivorna är till för återförsäljare av produkter som stödjer DTS och Dolby Digital samt Aero 3D. Det är därför de inte säljs till privat personer.

Förstår att det är det är detta de är avsedda för, men jag tycker ändå de kunde sälja även till glada entusiaster. Nu blir det uppenbarligen en "svart" marknad för dem istället.

Fast det allra bästa vore ju om artisten själv sålde utgåvorna med de bästa ljudspåren på sin webbplats. Förstår inte riktigt varför han inte gör det, men det kanske är något avtal med DTS?

Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer