Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

SONY DVP-NS9100

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 pewe

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 639 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 11 September 2006 - 12:33

Om jag förstått saken rätt så är denna modell ganska ny, ungefärligt pris är 13.500SEK:

http://www.sony.se/view/ShowProduct.action...gory=DVD+Player

Jag har fått möjligheten att köpa den ny för ett mycket bra pris :D och undrar helt enkelt om ni kunde besvära er att titta igenom de tekniska specifikationerna och säga vad ni tycker den verkar. Bra eller dåliga sidor etc. Jag är själv inte så hemma i den tekniska biten så det hade varit intressant att veta hur den står sig mot andra DVD-spelare.

På den här sidan: http://www.smartson.se/test/dvd/sony-dvp-ns9100es.htm står det fina omdömen men samtidigt påpekar testarna att om man kopplar analogt blir ljudet lite sämre, vilket förstås är lite oroväckande. Vad som sen menas med "sämre" på den här nivån är väl förstås relativt... Tyvärr har jag ingen möjlighet att testa spelaren hemma innan köp...

Spelaren skall kopplas ihop med min två-kanalsanläggning bestående av Thule IA150B förstärkare samt Audiovector Mi3 Signature högtalare samt en 40" LCD -skärm via HDMI. Ingen flerkanals hemmabio alltså.

Prioriterar absolut ljudsidan men det är naturligtvis också viktigt att bilden också blir bra.

Tacksam för er input!

Redigerat av pewe, 11 September 2006 - 12:35.

#2 lunkens

Play it magistern!

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1878 inlägg

Postad 11 September 2006 - 12:39

Jag skulle nog samtidigt kika på Pioneer DV989. Har för mig att denna testades med Sony 9100 och Denon 3910 i samma nummer av någon tidning och att Pioneer gick ut som vinnare.

Den manskinen kan du hitta för ca 8000:- ny. Frågan är hum mycket bättre pris du har fått på 9100.
ågrens hifi & hemmabio - www.ågrens.se

#3 pewe

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 639 inlägg

Postad 11 September 2006 - 12:45

Kan väl tillägga att det är enbart Sonys sortiment som är intressant för mig av olika anledningar :D . Så Pioneeren går tyvärr bort, även om den ser bra ut.

Någon annan som har synpunkter på Sonyn?

#4 lunkens

Play it magistern!

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1878 inlägg

Postad 11 September 2006 - 12:51

Är det bara Sony som gäller, duger denna maskin gott. Den är i klass med denon 3910 och Pioneer 989 som jag tidigare nämnt. Tror du kommer bli mycket nöjd med denna maskin. Om du vill upp i kvalitet finns det inget Sony alternativ om man säger så.

Egentligen är det väl knappt intressant för dig, då du redan har bestämt dig för sony? :D
ågrens hifi & hemmabio - www.ågrens.se

#5 pewe

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 639 inlägg

Postad 11 September 2006 - 13:01

Tackar för ditt svar! Ja, skall jag vara ärlig (och det skall man ju vara) så har jag pga. vissa kontakter möjlighet att köpa Sony till ett fördelaktigt pris så andra märken får nog stryka på foten. Det är inte så att jag föredrar Sony på något sätt men när chansen dyker upp till ett bra köp, ja då vill man ju gärna hänga med :D .

Kul att du jämför med Denon 3910, den verkar också mycket bra.

#6 Birdie

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 687 inlägg

» Har 11 bilder i mitt galleri

Postad 11 September 2006 - 13:05

Här finns den testad:

DVD Benchmark

Mvh Birdie