Component - för entusiaster av ljud och bild.

Component forum: Spectral spray - nu upp till bevis! - Component forum

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Spectral spray - nu upp till bevis!

#1 User is offline   tober 

• Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!
  • View blog
  • Group: Admin

Posted 08 April 2009 - 23:35

Posted Image

Har aldrig riktigt haft ett behov att att putsa upp en skärm.För grundregeln är att man aldrig rör en bildyta på en display. Eller hur?

Nu har vi barn och han har precis lärt sig gå. Så för tillfället så är vår tv lite för lågt ner och det finns ett antal fingeravtryck man gärna hade varit utan.

Det finns många rengöringsmedel och Spectral har fått god kritik så värt ett försök. Har köpt en flaska idag och ska se om jag får tid imorgon och testa hur bra det faktiskt är.

299:- för en rejäl flaska på 300 ml och sen putsduk modell större.

http://www.spectral.eu

På bilden ser man lite av component backoffice. Nån som tycker att jag borde ha en extra post-it lapp? :huh:
0

#2 User is offline   Y-front 

• TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen
  • View blog
  • Group: Moderator

Posted 09 April 2009 - 05:20

Du bör absolut ha lite fler Post -it lappar, jag ser ledig yta under tangentbordet. :huh:

/Y-front
0

#3 User is offline   tober 

• View blog

Posted 26 April 2009 - 13:41

Har tagit en paus i mitt arbete och tänkte passa på att rengöra tvn medans resten av familjen är borta.

Måste säga att jag är över förväntan nöjd. Konsistensen på medlet är precis som raklödder och dunstar rätt snabbt precis som det ska för att få en riktigt bra yta. Vår son har varit på tvn med feta fingrar och såg tyvärr riktigt illa ut innan. Efter att ha rengjort det så syns inget alls och skärmen är riktigt ren utan tendenser på att vara lite flammig etc.

Skulle kunna önskat att man fick med nån extra trasa och att det inte var tryck på ena sidan.

Så en klar rekommendation!

Agentur för Spectral i Sverige är Canseda:

CANSEDA AB
AMALIA JöNSSONS GATA 19
421 31 VäSTRA FRöLUNDA,
PHONE: +46 31-709 37 60
http://www.canseda.se
0

#4 User is offline   Wolfy 

• En glad entusiast.
  • PipPipPipPipPip
  • View blog
  • Group: Members

Posted 03 May 2009 - 13:23

Kan inte annat än hålla med föregående. Jag testade Spectralsprajen på en oförskämt skitig LCD skärm som dessutom varit skitigt en lång tid utan att åtgärdas. Spectral, med lite hjälp av min bästa tribut till wax-on-wax-off, rengjorde den som ingenting. Inte ett spår kvar och jag kunde inte vara mer nöjd.

Det jag skulle önska är att trasan vore sydd likt en ugnsvante, skulle vara speciellt trevligt när man går på större ytor, men det är väl inget som hindrar att man köper en dylik av mikrofiber... om det nu finns. :)

This post has been edited by Wolfy: 03 May 2009 - 13:24

0

#5 User is offline   tober 

• View blog

Posted 17 July 2009 - 14:51

Nya ägaren till min Sony lcd-tv kommer snart och hämtar den så har putsat lite innan. Använt Spetral-sprayen och nu ser den som ny ut. Även laptop och iphone har fått en omgång och är fortfarande imponerad.
0

#6 User is offline   tober 

• View blog

Posted 30 December 2009 - 21:37

Sonen fick playdo-lera i julklapp vilket han gillar väldigt mycket. För några dagar sen hittade en del av utsmetat på tvn. Inte direkt helt nöjd med rengjort värre än det tidigare. Och mycket riktigt så en vända putsning så syns det inget alls från fingeravtryck eller nån lera.
0

#7 User is offline   Tomas_L 

• En glad entusiast.
  • PipPipPipPip
  • View blog
  • Group: Members

Posted 08 February 2010 - 13:14

View Posttober, on Dec 30 2009, 21:37, said:

Sonen fick playdo-lera i julklapp vilket han gillar väldigt mycket. För några dagar sen hittade en del av utsmetat på tvn. Inte direkt helt nöjd med rengjort värre än det tidigare. Och mycket riktigt så en vända putsning så syns det inget alls från fingeravtryck eller nån lera.

Vi har också en knodd (snart 2 år) som älskar teknik och att kladda på pappas leksaker. Jag testade med en skärmrengöringsduk (fuktig i en burk) som jag tog från jobbet och det tog bort det mesta av fingeravtrycken utan lämna allt för mycket spår efter sig. Trodde jag, men i helgen lyste solen på TV:n; flames galore! Måste nog testa Spektral...
SYNTAX ERROR
Om det jag skriver verkar osammanhängade och utan röd tråd, kan det bero på 2-åringen som hänger
i pappas arm och som försöker få pappa att släppa taget om datorn...
0

#8 User is offline   tober 

• View blog

Posted 08 February 2010 - 13:30

Precis det där som jag har fått bort med Spectral sprayen. Brukar rengöra när man har ljuset på från sidan så ser man verkligen all skit.
0

Share this topic:

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic