Component - för entusiaster av ljud och bild.

Jump to content

Photo

Clic - stilrena hifimöbler med finess.

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8282 posts

» Har 20 bilder i mitt galleri

Posted 06 June 2009 - 06:46

Posted Image

Redan tidigt i år som jag först stötte på den danska möbeltillverkaren Clic och deras produkter. Deras utbud är helt inriktat på hifimöbler med smarta lösningar och till en typisk enkel och stilren skandinavisk design. Det bygger på ett stort urval av olika moduler som går att kombinera och skapa möbeln som passar dina behov. Största skillnaden mot vanliga hifimöbler är tex går att nyttja ett löstagbart bakstycke, färdig håltagning på översidan med aluminium-lock för kabeldragning, dörrar som går att byta mot tygklädda fronter och inte minst olika lådkombinationer som gör att du får ner din cd-samling på en enkelt sätt.

Möblerna finns i 45 och 55 cm djup.

I Sverige har Ljudtema tidigare visat upp dessa produkter men osäker på om dom handhar nån försäljning.

http://clic.dk/UK/Idea/

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#2 radiuz

Einsamkeit

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1550 posts

» Har 10 bilder i mitt galleri

Posted 06 June 2009 - 07:11

Clic ska gå att få tag på via Hi-Fi Klubben så vitt jag vet, jag fick upptäcka dessa möbler när jag jobbade där. Väldigt stilrena är dom!

Meridian DSP7000, Meridian G91
Chord PowerChord, Chord Signature Digital
Base Technology 3.0,
Shunyata Hydra 6

Rega P3-24, Rega TT-PSU
Panasonic 65" VT30 , Philips 58" PFL9955

Jobbar på Media Markt

#3 Cinemaster

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 62 posts

» Har 1 bild i mitt galleri

Posted 06 June 2009 - 07:57

Clic ska gå att få tag på via Hi-Fi Klubben så vitt jag vet, jag fick upptäcka dessa möbler när jag jobbade där. Väldigt stilrena är dom!

Detta är inte de samma möbler som Hi-Fi klubben har. Jag tror du menar Argon Cube möblerna som är ganska lika Clic. Jag tror de återförsäljare som har dessa tar dom direkt från Danmark, i alla fall har det varit så tidigare, men kanske det har kommit till någon svensk importör.....

Har själv jämfört Hi-Fi klubbens variant med Clic och IMHO så är dom inte alls i samma liga. Men så ska man komma ihåg att Clic möblerna också kotar x antal gånger mer.

Bor man i närheten av Helsingborg kan man kika på Clic hos Malmsjö HiFi som har inrett i sin butik med en hel del av dessa möbler, riktigt nice.... ;)

Mvh
Stefan
Stefan / Audio Pro

#4 Y-front

TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2687 posts

» Har 25 bilder i mitt galleri

Posted 06 June 2009 - 08:49

Jag tror även att det är Clic som HembioConsult placerat sin Meridiananläggning på/i? dom är i vilket fall som helst väldigt lika. Snygga möbler hur som helst.

/Y-front

#5 magnus-g

En glad entusiast.

• Members
  • 1554 posts

» Har inga bilder i mitt galleri

Posted 06 June 2009 - 09:49

Clic säljs direkt från fabrik till butik.

Snubben som grundade Clic fick sin idé efter hans fru krävt att "oljeborrtornen" i vardagsrummet skulle bort.

/M
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get

#6 KarlXII

In it for tha fun

• Members
  • 3848 posts

» Har 15 bilder i mitt galleri

Posted 06 June 2009 - 10:20

Ser ut som vilket badrum som helst från Kvik.
Var är toastolen?
Film : Är bäst på bio.

Bio: Är bäst hemma.

#7 Alind

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 175 posts

Posted 06 June 2009 - 10:49

Jag tycker om designen och dem riktigt användbara funktionerna, dock saknar jag det absolut viktigaste.
Ventilation, värmen är ett genomgående problem med alla bänkar, varför har ingen tillverkare av "mediabänkar" monterat några riktigt tysta 230V fläktar och en fungerande luftgenomströmning på ett snyggt sätt?

#8 DigitalLF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 891 posts

Posted 06 June 2009 - 14:01

även Ågrens säljer Clic

#9 radiuz

Einsamkeit

• Members
  • 1550 posts

» Har 10 bilder i mitt galleri

Posted 06 June 2009 - 18:31

Yes, jag vet ang Argon möblerna. Är inte dem jag menar heller, har för mig att man ska kunna beställa Clic iaf där ifrån. Men det var ett tag sedan jag jobbade på klubben, så det kan ha varit spekulationer. Hursomhelst, fina möbler.

Meridian DSP7000, Meridian G91
Chord PowerChord, Chord Signature Digital
Base Technology 3.0,
Shunyata Hydra 6

Rega P3-24, Rega TT-PSU
Panasonic 65" VT30 , Philips 58" PFL9955

Jobbar på Media Markt

#10 Micke_O

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 56 posts

Posted 08 June 2009 - 13:00

Jag tycker om designen och dem riktigt användbara funktionerna, dock saknar jag det absolut viktigaste.
Ventilation, värmen är ett genomgående problem med alla bänkar, varför har ingen tillverkare av "mediabänkar" monterat några riktigt tysta 230V fläktar och en fungerande luftgenomströmning på ett snyggt sätt?

Och djupet. Nu fanns ju tydligen dessa i 55cm djup så det ska ju vara lugnt. Är det bara vi som har Denon som har problem med djupet? De flesta möbler jag sett är ca 45cm djupa och om jag minns rätt går min 2807 in, men det går inte att ansluta några kablar då...

#11 Baaz

mp3 borde vara olagligt...

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 818 posts

Posted 08 June 2009 - 19:43

Och djupet. Nu fanns ju tydligen dessa i 55cm djup så det ska ju vara lugnt. Är det bara vi som har Denon som har problem med djupet? De flesta möbler jag sett är ca 45cm djupa och om jag minns rätt går min 2807 in, men det går inte att ansluta några kablar då...

Nä, min Arcam AVR300 är också "monsterdjup".

/B
"Det är inte var dag man får visa sin film i HD" - Claes Eriksson inför rättegången mot TV4 i Högsta Domstolen

#12 HifiPatrik

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 418 posts

Posted 08 June 2009 - 19:54

Min nuvarande Onkyo 805 är knappt 45 cm djup + kontakter.
Men min gamla trotjänare H/K AVR7000 går inte in nånstans 55 cm djup + kontakter !
Onkyo 3008, Audio Physic Tempo 25 + Reference Center, MK 750THX mkII med dubbla subbar, ATC SCM 11, Sony HW-15, Screenmaster 90", DuneHD, Sonos och diverse annat....

#13 magnus-g

En glad entusiast.

• Members
  • 1554 posts

Posted 08 June 2009 - 19:59

Men min gamla trotjänare H/K AVR7000 går inte in nånstans 55 cm djup + kontakter !

Under diskbänken? ;)

/M

Edited by magnus-g, 08 June 2009 - 20:00.

Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get

#14 Matsen

En ironisk entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1482 posts

» Har 12 bilder i mitt galleri

Posted 08 June 2009 - 22:01

Under diskbänken? ;)

/M

Jag köpte 3st frysöverskåp (60cm djupa) på ikea för 400:-/st och satte på svarta dörrar/täcksidor och en billig Valnötbänkskiva (laminat) som faktiskt har ett utseende som är över förväntan. För skivor och PS3-tillbehör/spel köpte jag trådlådor, billiga och funktionella.

Den hänger på väggen med hyllkonsoller plus ikeas medföljande beslag så den kommer klara mycket vikt.

Har monterat 3st 14cm fläktar i elektronikdelen så det blir aldrig varmare än 24grader... B)

SL731778.JPG

#15 tommypeters

Surroundfreak

• Members
  • 5389 posts

» Har 16 bilder i mitt galleri

Posted 20 June 2009 - 09:57

Kommer ihåg mina Perreaux tidigare, 46cm djup plus kontakter, flänsar osv...