Redigering 12 november 2014
Den här tråden börjar bli lite lång nu så för att det göra det lite lättare att hitta i den så lägger jag till en innehållsförteckning med länkar. Hela den här första sidan visar hur anläggningen såg ut när jag startade tråden 2009, så det behövs det ingen länk till.
D/A-omvandlare Style Audio Carat Topaz
Surroundprocessor Meridian G68ADV
Börjar fundera på projektor...
Köp av duk, projektor och lite till
Val av kulörer och färg till rummet samt färg inköpt
Första bilden med "allt" på plats
Rullgardin och skenor till den
Några bilder när det börjar bli klart i mars 2011
Kalibrering av Meridian G68ADV och HD621
Justera delningsfrekvens på G68
Kalibrering av projektor Epson EH-TW3600
Diskussion om program för Dune
Uppdatering av tråden med nya högtalare och storstädning
Diskussion om hur jag skulle göra med elsystemet
Genomgång av alla delar i anläggningen hösten 2014
Byte av högtalare till Revel Performa3 F208 och C208
Byte projektor till Sony VPL-VW95ES
Global Caché iTach Flex och Meridian virtualMSR
Fjärrkontroll Logitech Harmony Ultimate
IB-sub, slutsteg och el i källaren
Bildprocessor Lumagen RadienceMini-3D och kalibrering av bild
Brända diskanter och klippande försteg
Installation av SATA-kort LSI SAS 9211-8i i servern
Eftersom jag har börjat ställa lite frågor kring funderingar på uppgraderingar av mitt system tänkte jag att det kunde underlätta diskussionerna om jag la in lite info om vad jag har för grejer. Jag har inget dedikerat rum för hifi eller hemmabio utan har nån slags kombinerad anläggning i ett alltför litet vardagsrum, fast på sätt och vis är det två anläggningar med vissa delar gemensamma.
För att ni inte ska tröttna direkt är det väl bäst att jag lägger in ett par bilder.
Många av bilderna är tagna i samband med en storstädning i somras och därför saknas en del möbler m.m. men det var lättare att ta bilder då. Tyvärr är bildkvaliteten ändå inte alltid på topp.....
Från andra hållet med lite grejer på plats.
Nu gick det visserligen att ladda upp en massa i samma inlägg här, men jag tror det blir lättare att läsa om man delar upp det på lite flera. Om inte annat slipper man ett så långt inlägg först på varje sida. Fortsättning följer....
Edit 2017-02-21: Uppdatering av innehållsförteckningen.
Redigerat av Mirage, 21 February 2017 - 23:02.