Component - för entusiaster av ljud och bild.

Component forum: The Rock presenterar ny site - Component forum

Jump to content

• (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

The Rock presenterar ny site

#1 User is online   Marcus_TheRock 

• En glad entusiast.
  • PipPipPip
  • View blog
  • Group: ISF Certified

Posted 03 February 2010 - 16:57

Efter en hel del långa dagar och sena nätter, är nu vår nya hemsida ute. ;) Ta gärna några minuter och kolla in den och kom tillbaka med ris och ros.

Tack för hjälpen!

MVH
Marcus
The Rock Hemmabio

http://www.therock.se
/Marcus- Driver butiken The Rock Hemmabio i Lund
0

#2 User is offline   Thomass 

• En glad entusiast.
  • Pip
  • View blog
  • Group: Members

Posted 03 February 2010 - 17:13

OjOjOj ;) Vilken skillnad alltså, bra jobbat grabbar, den gamla var rakt värdelös, ursäkta uttrycket fast jag tror nog många håller med

En sak jag saknar dock: En vanlig webshop med bilder mm på produkterna, vet att ni vill att man kommer in och lyssnar/ tittar på produkterna fast det är alltid kul och titta runt på sidan
0

#3 User is offline   Matsen 

• En ironisk entusiast
  • PipPipPipPipPipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 17:44

Oändlig skillnad... Till det bättre förstås!!!

Är det det som ligger under demo/begagnat som ni har i butiken... Om ni har mer så borde det finnas en länk till vad som finn inne för demo!

#4 User is online   Marcus_TheRock 

• En glad entusiast.
  • PipPipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 18:23

OjOjOj :P Vilken skillnad alltså, bra jobbat grabbar, den gamla var rakt värdelös, ursäkta uttrycket fast jag tror nog många håller med

Jo, vi har väl inte direkt haft prio ett på websidan. :o

En sak jag saknar dock: En vanlig webshop med bilder mm på produkterna, vet att ni vill att man kommer in och lyssnar/ tittar på produkterna fast det är alltid kul och titta runt på sidan

Förklaring till varför vi inte har någon webshop finns under Beställning i huvudmenyn. Sen kan man tycka vad man vill om anledningen. Var och en till sitt. ;)

MVH
Marcus
0

#5 User is online   Marcus_TheRock 

• En glad entusiast.
  • PipPipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 18:28

Oändlig skillnad... Till det bättre förstås!!!

Tack.

Är det det som ligger under demo/begagnat som ni har i butiken...

Nä, knappast.

Om ni har mer så borde det finnas en länk till vad som finn inne för demo!

Att administrera en sida med alla prylar vi har i butiken skulle kräva för mycket tid. Vår huvudinriktning är trots allt att ta hand om kunderna som kommer till butiken på bästa sätt och där lägger vi ockå mest krut.

Det som finns under demoex och begagnat är enbart prylar som är demoex och begagnat och en och annan prissänkt ny produkt.

Det finns, under projektorer, en sida där man kan se exakt vilka projektormodeller som finns uppe för visning.

Det är dit jag kan sträcka mig att klara av att hålla sidan aktuell. Bättre med färre saker som är rätt, än för mycket som blir inaktuellt, tycker jag nog.

Tack för feedbacken.

MVH
Marcus

This post has been edited by Marcus_TheRock: 03 February 2010 - 18:32

0

#6 User is online   tober 

• Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!
  • View blog
  • Group: Admin

Posted 03 February 2010 - 18:49

Helt klart ett stort lyft och tummen upp!
0

#7 User is offline   dp79 

• En glad entusiast.
  • PipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 19:27

Den verkar vara extremt långsam, 4-7 sekunder för varje sida som ska laddas. Är ju inga tunga grejer så borde ligga under 1 sekund för det är inga problem med pingtider osv.

/Daniel
0

#8 User is offline   Thomass 

• En glad entusiast.
  • Pip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 19:29

View Postdp79, on Feb 3 2010, 19:27, said:

Den verkar vara extremt långsam, 4-7 sekunder för varje sida som ska laddas. Är ju inga tunga grejer så borde ligga under 1 sekund för det är inga problem med pingtider osv.

/Daniel

För mig tog det 2 sek alldeles nyss
0

#9 User is offline   Matsen 

• En ironisk entusiast
  • PipPipPipPipPipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 19:42

View PostMarcus_TheRock, on Feb 3 2010, 18:28, said:

Om ni har mer så borde det finnas en länk till vad som finn inne för demo!

Att administrera en sida med alla prylar vi har i butiken skulle kräva för mycket tid. Vår huvudinriktning är trots allt att ta hand om kunderna som kommer till butiken på bästa sätt och där lägger vi ockå mest krut.

Det som finns under demoex och begagnat är enbart prylar som är demoex och begagnat och en och annan prissänkt ny produkt.

Det finns, under projektorer, en sida där man kan se exakt vilka projektormodeller som finns uppe för visning.

Det är dit jag kan sträcka mig att klara av att hålla sidan aktuell. Bättre med färre saker som är rätt, än för mycket som blir inaktuellt, tycker jag nog.

MVH
Marcus

Har ni sådan omsättning på prylarna så förstår jag er... Men annars är det väl mest en stor insats i början och sedan gäller det att ha karaktär att ändra listan när man säljer något alt köper in något nytt. Men jag respekterar ert tanke sätt...

Det var bra rabatt ni hade på Meridian...

Meridian DSP7000- Aktiva DSP golvhögtalare, demoex, Ferrari-röda, 1års garanti. Nypris. 2750.000:-/par Pris NU. 150.000:-

#10 User is offline   Olorin 

• En glad entusiast.
  • PipPipPipPipPipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 20:01

Det var en förbättring. Jag kan förstå att ni inte vill ha en vanlig webb-butik med prislista och kundvagn som andra. Ni tror på linjen att det är bättre att kunden kommer in och väljer rätt produkt med bra rådgivning än att sälja till prisjägare som googlar runt efter lägsta dagspris. Rätt eller fel? Ingen aning, men ni har min respekt för att ni gjort ett val.

Det enda som jag tycker ni gjort lite fel är att ni inte pangar på lite mer på startsidan med det som ni är bäst på. Tycker ni skulle ta upp en stor bit av startsidan till att skriva typ "Välkommen till en butik som kan demonstrera prylar på bästa sätt. En plats där du kan slå dig ner och njuta av en bra bild och ljudupplevelse. När du vet vad som passar dig erbjuder vi full service med kalibrering och installation av din anläggning. Vi har ett av Sveriges största sortiment av projektorer för demonstration - här hittar du listan över vad vi kan demonstrera just nu. Seeing is believing!"
0

#11 User is online   Marcus_TheRock 

• En glad entusiast.
  • PipPipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 20:21

/Daniel

Det har varit en driftstörning på den Linux server som sidan ligger på imorse och tekniker har jobbat på det under dagen hos Crystone, enligt deras infosite. Vet inte om det kan hänga ihop, men sidan har varit helt ok i laddtid när jag har suttit och gjort den.

MVH
Marcus
0

#12 User is online   Marcus_TheRock 

• En glad entusiast.
  • PipPipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 20:37

Det var en förbättring

Jo, men det krävdes inte så mycket för en förbättring :o

Jag kan förstå att ni inte vill ha en vanlig webb-butik med prislista och kundvagn som andra. Ni tror på linjen att det är bättre att kunden kommer in och väljer rätt produkt med bra rådgivning än att sälja till prisjägare som googlar runt efter lägsta dagspris. Rätt eller fel? Ingen aning, men ni har min respekt för att ni gjort ett val.

Vi tror på att det i längden blir billigare att välja rätt från början, vilket i sig oftast kräver att man kommer och tittar/lyssnar. Så du har rätt, men jag skulle inte uttryckt mig exakt som du. ;)

Det enda som jag tycker ni gjort lite fel är att ni inte pangar på lite mer på startsidan med det som ni är bäst på. Tycker ni skulle ta upp en stor bit av startsidan till att skriva typ "Välkommen till en butik som kan demonstrera prylar på bästa sätt. En plats där du kan slå dig ner och njuta av en bra bild och ljudupplevelse. När du vet vad som passar dig erbjuder vi full service med kalibrering och installation av din anläggning. Vi har ett av Sveriges största sortiment av projektorer för demonstration - här hittar du listan över vad vi kan demonstrera just nu. Seeing is believing!"

Jag tror att de hade blivit tråkigt för de besökare som vill komma till sidan ofta att varje gång behöva läsa en sådan information. Går man in på länken "butiken" i huvudmenyn så står det ju ungefär det du beskriver, fast med andra ord. Går man in under exempelvis projektorer så står det att vi har ett stor utbud av projektorer och det finns även beskrivet exakt vilka och vad man ska tänka på. Så exakt det du beskriver finns att finna, ganska lättåtkomligt, dock inte på huvudsidan.

Om jag vore kund och letade efter ett inköpsställe och inte kände till butiken, så skull jag nog klickat runt lite för att bilda mig en uppfattning.

Dessutom blir sidan lite statisk om det alltid är samma som dyker upp. Nyheter ändras trots allt flera gånger i veckan, vilket så klart gör sidan roligare att besöka ofta. Men jag kan ha fel...

Vad säger ni andra, vill man se det Olorin beskriver allra först eller är det roligare att nyheterna dyker upp?

MVH
Marcus
0

#13 User is offline   Olorin 

• En glad entusiast.
  • PipPipPipPipPipPip
  • View blog

Posted 03 February 2010 - 21:53

View PostMarcus_TheRock, on Feb 3 2010, 21:37, said:

Jag tror att de hade blivit tråkigt för de besökare som vill komma till sidan ofta att varje gång behöva läsa en sådan information. Går man in på länken "butiken" i huvudmenyn så står det ju ungefär det du beskriver, fast med andra ord. Går man in under exempelvis projektorer så står det att vi har ett stor utbud av projektorer och det finns även beskrivet exakt vilka och vad man ska tänka på. Så exakt det du beskriver finns att finna, ganska lättåtkomligt, dock inte på huvudsidan.

Om jag vore kund och letade efter ett inköpsställe och inte kände till butiken, så skull jag nog klickat runt lite för att bilda mig en uppfattning.

Dessutom blir sidan lite statisk om det alltid är samma som dyker upp. Nyheter ändras trots allt flera gånger i veckan, vilket så klart gör sidan roligare att besöka ofta. Men jag kan ha fel...

Vad säger ni andra, vill man se det Olorin beskriver allra först eller är det roligare att nyheterna dyker upp?

MVH
Marcus

Ursäkta om jag var otydlig. Jag menar inte att det BARA ska vara visionstatement, absolut inte. Det ska vara både OCH! Ni har 12 nyhetspuffar för produkter på startsidan, jag menar att ni skulle använda en eller två av de puffarna till ert vision-statement. Jag har varit med och byggt ett antal webbar och erfarenheten pekar på att webbar oftast ska fylla två syfte. 1, rekrytera nya kunder/besökare. 2, serva existerande kunder/besökare.

Om man inte klart nitar dit syfte 1 brukar man få mest negativ respons när man kör kvalitativa referensundersökningar om målgruppen inte omgående kan greppa vad som är unikt och bra med webbsidan.

Det är bara en hypotes, men jag skulle i ert läge inte vilja riskera att en ny icke så påläst kund går in, scannar av sidan och inte fattar att ni satsar på service/kvalitet och i stället tänker "vilken knasig sida, det går inte att hitta priser, man kan inte beställa... vad är de egentligen bra på? Varför ska jag välj The Rock"

Målgrupp 2, existerande kunder har inte det problemet för de känner ju till vad ni vill och lyckas nog bläddra sig hela vägen ner till att se vilka produkter som ni har i demorummet.

Jo, just det sen ska ni inte layouta er USP på samma sätt som nyheterna, man måste se att det är två olika saker.

This post has been edited by Olorin: 03 February 2010 - 21:57

0

#14 User is online   Marcus_TheRock 

• En glad entusiast.
  • PipPipPip
  • View blog

Posted 04 February 2010 - 10:24

Ursäkta om jag var otydlig. Jag menar inte att det BARA ska vara visionstatement, absolut inte. Det ska vara både OCH! Ni har 12 nyhetspuffar för produkter på startsidan, jag menar att ni skulle använda en eller två av de puffarna till ert vision-statement. Jag har varit med och byggt ett antal webbar och erfarenheten pekar på att webbar oftast ska fylla två syfte. 1, rekrytera nya kunder/besökare. 2, serva existerande kunder/besökare.

Om man inte klart nitar dit syfte 1 brukar man få mest negativ respons när man kör kvalitativa referensundersökningar om målgruppen inte omgående kan greppa vad som är unikt och bra med webbsidan.

Det är bara en hypotes, men jag skulle i ert läge inte vilja riskera att en ny icke så påläst kund går in, scannar av sidan och inte fattar att ni satsar på service/kvalitet och i stället tänker "vilken knasig sida, det går inte att hitta priser, man kan inte beställa... vad är de egentligen bra på? Varför ska jag välj The Rock"

Målgrupp 2, existerande kunder har inte det problemet för de känner ju till vad ni vill och lyckas nog bläddra sig hela vägen ner till att se vilka produkter som ni har i demorummet.

Jo, just det sen ska ni inte layouta er USP på samma sätt som nyheterna, man måste se att det är två olika saker.

Bra tips, Olorin. (nu när även jag fattar) :ph34r:

Kastar mig över denna utmaning, så får vi se vart det leder.

MVH
Marcus
0

#15 User is offline   pacman 

• Gladaste entusiasten
  • View blog
  • Group: Moderator

Posted 04 February 2010 - 10:38

View PostOlorin, on Feb 3 2010, 21:53, said:

"Varför ska jag välja The Rock?"

Där, Marcus, har du ju en färdig rubrik/länk till startsidan.

Tycker att ni tänker så förbaskat rätt, slå er för bröstet och sprid det så högljutt men ändå så smidigt ni kan. +1 på Olorin mao. :)

Och ja, grattis till nya sidan, helt klart på tiden, klev ni ur 90-talet så att säga. :ph34r:
DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE
0

Share this topic:

• (3 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic