Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Apple lanserar Apple TV (2:a generation)

• Vänligen logga in för att kunna svara
66 svar till detta ämne

#1 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8331 inlägg

» Har 21 bilder i mitt galleri

Postad 01 September 2010 - 19:06

Postad bild

Det är fyra år sen Apple lanserade första generationen av Apple TV. Något som aldrig blev en så stor succé. Den nya generationen Apple TV har blivit en fjärdedel i storlek. Istället för att som tradionella mediaspelare försöka lagra innehåll har den nya fullt fokus på att strömma innehåll från nätet eller din lokala dator. Även med minimal storlek ska den klara att spela upp material full HD och bestyckad med usb, wlan N, gigabit ethernet och hdmi-utgång.

http://www.apple.com/appletv/

#2 tober

• Admin
  • 8331 inlägg

Postad 01 September 2010 - 19:43

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#3 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • 10255 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 01 September 2010 - 20:29

När kommer den till Sverige?

Mvh

Pär
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#4 tober

• Admin
  • 8331 inlägg

Postad 02 September 2010 - 07:47

Finns ingen information om det än så länge. Det är september som gäller för USA till priset av 99 dollar. Marknader utanför USA faller rätt mycket på att inte kunna använda iTunes store för att hyra, köpa film och tv-serier. Har ett amerikanskt konto och det är väldigt synd att inte fler kan använda det.

Till filmbolagen - snooze and you lose!

#5 Hellspawn

en galen entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 857 inlägg

» Har 20 bilder i mitt galleri

Postad 02 September 2010 - 09:42

Tycker "airplay" verkar vara en riktigt killer feature. Ifall jag förstått rätt så kan man ladda ner spotify för Ipad och sedan strömma den direkt till AppleTV. Grymt billig och prisvärd lösning med all "bells and whistles".

Undrar ifall man kan spela upp redan nedladdade filmer via appleTV. De säger att det går med filmer laddade ner via Itunes men man svårt att veta detaljerna då det medvetet kan ha stoppat ej Itunes material.
När hemmabio är mer än en hemmabio
Hellspawns Home Entertainment System

#6 Recoil

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 51 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 02 September 2010 - 11:33

Avsaknaden av apps gör den ganska ointressant, tänk om man kunde installera spotify, svt play apps m.m. på denna...

#7 Hellspawn

en galen entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 857 inlägg

Postad 02 September 2010 - 14:23

Alla dessa appar finns väl redan till Ios vilket appleTV har som os?
När hemmabio är mer än en hemmabio
Hellspawns Home Entertainment System

#8 ZoomAir

En glad entusiast.

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1916 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 02 September 2010 - 18:10

Finns ingen information om det än så länge. Det är september som gäller för USA till priset av 99 dollar. Marknader utanför USA faller rätt mycket på att inte kunna använda iTunes store för att hyra, köpa film och tv-serier. Har ett amerikanskt konto och det är väldigt synd att inte fler kan använda det.

Till filmbolagen - snooze and you lose!

Kan man enkelt skaffa ett amerikanskt konto?

#9 Recoil

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 51 inlägg

Postad 03 September 2010 - 10:25

Alla dessa appar finns väl redan till Ios vilket appleTV har som os?

Nej, det blev inte som ryktet sa. Inga apps på AppleTV.

#10 M_K

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 85 inlägg

Postad 04 September 2010 - 07:52

känns som ett gigantiskt fail denna aparat
ingen usb port
och inte går det att spela mkv 1080p
på den
FAIL

#11 tober

• Admin
  • 8331 inlägg

Postad 04 September 2010 - 18:27

Vad jag vet så kör inte AppleTV iOS som bas utan en eget operativ eller iaf form av det. Men det hade helt klart varit intressant och även i vissa fall kunna använda app store dit.

AppleTV är en streamer för nätverk och därför ingen usb. Att det inte stödjer MKV är inte så konstigt om man tänker på att det är en Apple produkt då dom själva inte har det i sitt utbud. Också eftersom media via lagliga kanaler sällan ger ut material i mkv. Om man inte använder amerikanska konton så är det svårare att se nyttan med en sån produkt.

Själv tycker jag det är väldigt att det inte kommit till Sverige och att filmbolag etc inte vaknat ur den förlegade affärsmodell dom idag somnat in i. Många skrattade för några år sen åt tanken att sälja mp3 över nätet. Efter Apple sålt mer än många skivkedjor gjort så var det annorlunda. Dom lanserade sen tv-serier med samma respons. För vem vill betala för att se ett tv-avsnitt genom datorn? Båda delarna växer väldigt snabbt och tar bara mer och mer marknad.

För den som är nyfiken att kika in i amerikanska iTunes store kan öppna iTunes. Längst ner till höger på första ser du säkert en sverige-symbol idag. Klicka på den och välj USA istället. Det går inte att handla med svenskt konto men ger en glimt av innehållet.

#12 M_K

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 85 inlägg

Postad 07 September 2010 - 10:16

det kommer väl några fulhack till den så den blir användbar hoppas jag

#13 Ringblixt

Pragmatisk idealist

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1374 inlägg

Postad 07 September 2010 - 11:08

Är det inte bättre att från början köpa en liten mediaspelare som klarar önskade fultankningsformat än att vänta på att någon ska hacka en produkt som från början är avsedd för en annan typ av marknad? :D
Står bakom www.d65.se

#14 M_K

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 85 inlägg

Postad 09 September 2010 - 09:50

Är det inte bättre att från början köpa en liten mediaspelare som klarar önskade fultankningsformat än att vänta på att någon ska hacka en produkt som från början är avsedd för en annan typ av marknad? :)

jo så är det väl
jag pushar för boxee box

#15 joakim

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1161 inlägg

Postad 09 September 2010 - 09:53

Denna funkar i Sverige om man gör följande:
Man köper ett itunes presentkort i usa (ebay, apple eller liknande åf), sedan reggar man sig som att man bor i usa. Då kan du använda detta konto i itunes och köpa tv serier och filmer för pengarna på ditt presentkort. Det du sedan gör är att fylla på kortet. Såhär har tydligen "folk" gjort länge och Apple vet om detta och låter det vara ok.

Min kompis åker till Vegas om 2 veckor, jag kanske ska be honom köpa en. Jag betalar gärna för tv serier i 720p...
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1-> 2 * SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Moddade Denon AH-D7000
Mitt galleri