Component - för entusiaster av ljud och bild.

Jump to content

Photo

HDI Dune lanserar HD Max, Dune Pro, HD lite mfl.

• Please log in to reply
263 replies to this topic

#226 fiorentina

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 35 posts

» Har 1 bild i mitt galleri

Posted 04 March 2012 - 17:48

Har problem med fjärrkontrollen som följde med min Dune HD Base 3.0. Den hoppar ofta flera steg i menyerna, "skenar". Har bytt batterier. Har provat olika fjärr alternativ i menyn, old black new black osv. Defekt?

Tveksamt om det verkligen är fjärren som är boven i dramat, mer troligt att det är något med spelaren(inställning, FW problem, defekt etc)

Jag kan köra förbi dig med en fjärr vid tillfälle om du vill, så kan du i så fall utesluta den i all fall. Lägg i så fall ett mail eller PM så löser jag det.

MVH
Marcus

Provade med fjärren nån decimeter ifrån Dunen och då hoppade den inte. Så det är väl nån wifi grej som stör. Får prova att flytta runt lite grejor här.

Edited by fiorentina, 04 March 2012 - 17:49.

#227 Wolfy

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1186 posts

» Har 6 bilder i mitt galleri

Posted 04 March 2012 - 21:58

Om du har närliggande lågenergilampor, kolla dessa - de brukar kunna sända ut en hel del energi i IR-området.

#228 DrDeath

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 234 posts

» Har inga bilder i mitt galleri

Posted 08 March 2012 - 21:31

Marcus eller nån annan som kan svara:

Finns det möjlighet att flytta texten även på ISO, testat på MKV, men lyckades inte hitta hur (om man nu kan det)man gör för ISO.

Undrar också om man kan "dra ut" 2:35-bilden i höjdled för att kunna köra i en 2:35-setup med anamorfisk lins? (Fidde)

Edit*

Kanke en dum fråga men om jag laddar ner (betalar) AnyDVD HD på min dator och sen köper ny dator, måste man betala en gång till då, nån som vet?

Edited by DrDeath, 08 March 2012 - 21:34.

#229 Marcus_TheRock

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPip
  • 813 posts

Posted 08 March 2012 - 22:58

Marcus eller nån annan som kan svara:

Finns det möjlighet att flytta texten även på ISO, testat på MKV, men lyckades inte hitta hur (om man nu kan det)man gör för ISO.

Ja, det går bra. Tryck på subtitleknappen, välj språk med ok och sen pil upp och ned så flyttas den.

Undrar också om man kan "dra ut" 2:35-bilden i höjdled för att kunna köra i en 2:35-setup med anamorfisk lins? (Fidde)

Det vet jag tyvärr inte. Jag har inte sett någon sådan uppenbar funktion, men många finesser ligger lite gömt så det går kanske. Crion kör ju med extern lins, men jag misstänker att han har funktionen på sin proj alternativt extern videoprocessor.

Edit*

Kanke en dum fråga men om jag laddar ner (betalar) AnyDVD HD på min dator och sen köper ny dator, måste man betala en gång till då, nån som vet?

Nej, det behöver du inte. När du betalar så får du en liten fil, som är din licens. Om du sparar den så kan du aktivera det igen fler gånger.

MVH
Marcus

Edited by Marcus_TheRock, 08 March 2012 - 23:14.

/Marcus- Driver butiken The Rock Hemmabio i Lund

#230 DrDeath

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 234 posts

Posted 09 March 2012 - 08:59

Tack för svaren, anade att det var nåt sånt som gällde ang. köp av programmet.

Ang. Fiddes setup så tycker jag nog det är dags för en ny projje, det skulle ju löst flera problem, bla. med
att stretcha bilden.

Håller på att luska lite med Zappiti, och det var ju en tillsynes bra guide till det programmet:
http://www.mediasmar...i-for-the-dune/

Tror nästan att detta kommer att gå bra! :)

Har beställt en BD-läsare (Samsung) men fortfarande inte beställt NAS & Hårddiskar, tycker att hårddiskarna är lite dyra just nu och det snackas ju om prisfall inom kort, så jag funderar på att börja med 1 eller 2st 3TB och sedan köpa till senare vid behov, det skulle ju funka utan några större problem trots ändringsbehov av RAID och liknande?

Edited by DrDeath, 09 March 2012 - 09:02.

#231 DrDeath

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 234 posts

Posted 14 March 2012 - 21:24

Har nu kommit igång så smått med Zappiti även om det fortfarande är vissa saker som jag inte riktigt fixat ännu, men är iaf. på god väg.

Har exporterat till Dunen efter guiden ovan (som jag följer slaviskt) och är nu vid att fixa en "shortcut" på Dunen.
Går in på http://store.dunepla...om.aspx?recid=2 som guiden säger och försöker hämta hem "system
storage utilities" till en utvald plats på den internahårddisken på dune, problemet är bara att detta inte går...
När jag klickar på "system storage utilities" så står det bara "The page cannont be found", hur gör jag nu?

Är det bara nåt tillfälligt fel på sidan eller? :(

Edit*
Tror 10-öringen trillade ner nu... Lite trött idag, och det blir inte bättre av att det är på engelska... :rolleyes:

Edited by DrDeath, 14 March 2012 - 21:30.

#232 DrDeath

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 234 posts

Posted 14 March 2012 - 22:50

Skrapandet går så där, tex. så lyckas programmet inte hitta några bilder till Ice age 2, men resten hittar den.

Om man skulle vilja ha svensk titel/omslag/handlings beskrivning, då måste sitta och fixa rubbet manuellt?

#233 Speedball

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 745 posts

» Har 8 bilder i mitt galleri

Posted 02 May 2012 - 18:47

Någon som provat nya FW "dune_firmware_*_120329_2012"?
Tankar själv ner den just nu.

ftp://ftp.hd-players...0329_2012_beta/
If you don't know where your're going, you'll probably end up somewhere else...

-=* Min setup *=-

#234 JonasW

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 510 posts

Posted 02 May 2012 - 20:26

Nope, läste bara lite snabbt om den. Den verkar väl inte vara officielt släppt och av det man läst så är det inga förändringar att hurra för.

#235 dajz

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 210 posts

Posted 11 June 2012 - 12:50

Törs man köpa en Dune max nu eller är det någon som sniffat upp några nyheter om nya spelare på g?

#236 crion

100% DIGITAL

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2293 posts

» Har 9 bilder i mitt galleri

Posted 11 June 2012 - 19:33

Arvtagaren kommer ta lååång tid på sig. Så det är bara att shoppa på.

#237 dajz

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 210 posts

Posted 11 June 2012 - 20:35

Någon som hört om de skulle löst problemet med dåliga läsare som har förekommit eller får man bara hoppas på en bra

#238 crion

100% DIGITAL

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2293 posts

» Har 9 bilder i mitt galleri

Posted 12 June 2012 - 07:19

Läsarn har ibland en egen vilja, men min prime 3.0 har hållt sig i skinnet senaste tiden, firmware kan påverka detta.

#239 LJN

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 355 posts

Posted 21 July 2012 - 16:08

Har en Dune Base 3.0 som jag är nöjd med! Men jag undrar om någon har jämfört uppspelning/bildkvalité av MKV via Oppo BDP-93 kontra Dune Base 3.0? Och har Oppo 93:an samma "lipsync" problem som Dune?
/Lennart
Biosetup: Oppo BDP-83, Toshiba HD-EX1, Pioneer DV-668, Integra DHC 80.2, DSP AntiMode 8033C, Rotel 1090, Rotel 1095, LTS 3v-f2, LTS 2v-m2, 4st LTS 2v-v2, Profundus Y-2, Sony HW20, Studiotek 130G3, Dune Base 3.0, Windows Homeserver, SqueezeBox Duet Hifisetup: Linn Classik Movie, SlimDevice V3, Carlsson OA 51.3

#240 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 959 posts

» Har 2 bilder i mitt galleri

Posted 02 September 2012 - 15:37

Som man kan läsa i t.ex. den här tråden så är det lite nya spelare på gång från HDI Dune, spelare som bl.a. ska klara 3D. Tidigare i denna tråd har det diskuterats att det skulle gå att uppdatera sin gamla HD Max med ett nytt bild-chip. Är det någon som sett något om att det kommer att gå att uppdatera sin Max till Max 3D?

Nu har jag ingen 3D-projektor så det kanske inte är så viktigt för den saken just nu, men kan bilden även tänkas bli bättre på 2D med ett nytt chip? Påverkar chipet hur uppskalning av DVD görs?

Senast jag slog på spelaren ville den uppgradera firmware till 120815_2150, men jag har inte gjort det än. När jag läser på Dunes firmware zone så hittar jag inget om denna uppgradering, någon som vet vilka förändringar den medför?

Läste ett inlägg på ett annat forum från en som var missnöjd att de ändrat något med YouTube så att det inte funkade bra längre. Jag har aldrig använt YouTube i spelaren så det känns inte som en viktig fråga för mig. Någon annan som testat att uppgradera och har något att anmärka på den senaste firmwaren?
Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer