HDI Dune lanserar HD Max, Dune Pro, HD lite mfl.
Posted 01 March 2012 - 09:04
En annan sak, med de rekommenderade inställningarna på bild & ljud så blir min rätt trög/seg i gränssnittet, känner ni igen detta?
Ibland så hänger den sig en liten stund, sen kommer att knapptryckningarna man gjort på en gång, halvstörigt.
Ytterligare en sak, jag rename:ade en film i Dune:n från "Kill Bill.iso" till "Kill Bill vol.1" sen funkade den inte förren jag bytte tillbaka, varför ha den funktionen om det inte funkar sen, eller MÅSTE man ha med ".iso"?
Posted 01 March 2012 - 09:24
Trög i gränssnittet är den, men mycket av "lagget" påverkas även av hastigheten på nätverket samt hur kvick disken/servern är man läser från.
Dune-spelaren måste ju veta om det är en .iso, mkv eller bluray-mapp den ska läsa eller hur?
Utan .iso ändelsen så är det kört. Men med cover-art så ser du ju aldrig filnamnet ändå, så du kommer aldrig att störa dig på att det står .iso efter filen.
Posted 01 March 2012 - 09:55
Ang. trögheten, beror den verkligen på hårddisken? Den har väl inget med att göra när jag flyttar omkring i inställningar och menyer i Dune:n?
Den blir ju betydligt snabbare om man ändrar upplösningen, känns snarare som att det är en brist på processor/minne prestanda i så fall?
Ville mest kolla om det är så för er andra också?
Edit*
Blev lite fel formulerat
Edited by DrDeath, 01 March 2012 - 10:16.
Posted 01 March 2012 - 11:34
Posted 01 March 2012 - 12:21
Däremot så blir den "trögare" om man går från 50/60Hz till tex 23,976Hz av förklarliga skäl. När man browsar runt in Zappiti så blir det också någon sekunds fördröjning när nya omslag ska laddas in, men dit har du väl inte kommit ännu, Martin, misstänker jag.
Prova runt med olika videoinställningar för att se om det gör någon skillnad. Prova gärna någon annan TV/Proj för att utesluta någon form av handskakningsproblem.
MVH
Marcus
Posted 01 March 2012 - 14:36
Posted 01 March 2012 - 15:00
Jag känner inte igen mig i beskrivningen att Dune skulle vara trög i menyerna eller att den hakar upp sig ibland.
Däremot så blir den "trögare" om man går från 50/60Hz till tex 23,976Hz av förklarliga skäl. När man browsar runt in Zappiti så blir det också någon sekunds fördröjning när nya omslag ska laddas in, men dit har du väl inte kommit ännu, Martin, misstänker jag.
Prova runt med olika videoinställningar för att se om det gör någon skillnad. Prova gärna någon annan TV/Proj för att utesluta någon form av handskakningsproblem.
MVH
Marcus
Jag har ju följt Crion:s intsällnings-guide och det verkar som attdet är just 1080P/23,976Hz som är problemet då det blir helt andra bullar när man tar tex. auto. Får ju som sagt ett felmeddelande på min Onkyo 876 med 1080P/23,976Hz också, står
"resolution error" MEN det är inget som jag direkt märker i bilden. Få testa att stänga av animations.
Posted 01 March 2012 - 15:37
MVH
Marcus
Posted 01 March 2012 - 15:41
Posted 02 March 2012 - 11:36
Jag har inga problem med tröghet eller att den kort hänger sig ibland även när jag har animations på.Stäng av animations...
MVH
Marcus
Posted 02 March 2012 - 20:54
Posted 03 March 2012 - 11:33
Tveksamt om det verkligen är fjärren som är boven i dramat, mer troligt att det är något med spelaren(inställning, FW problem, defekt etc)Har problem med fjärrkontrollen som följde med min Dune HD Base 3.0. Den hoppar ofta flera steg i menyerna, "skenar". Har bytt batterier. Har provat olika fjärr alternativ i menyn, old black new black osv. Defekt?
Jag kan köra förbi dig med en fjärr vid tillfälle om du vill, så kan du i så fall utesluta den i all fall. Lägg i så fall ett mail eller PM så löser jag det.
MVH
Marcus
Posted 03 March 2012 - 20:07
Långsökt kanske men om inget annat funkar kan du prova. Jag hade samma symptom på en annan mediaspelare som visade sig vara en störning. Löstes genom att klippa ut ett par bitar av en antistatpåse från en hårddisk och sätta framför mottagardioden.Har problem med fjärrkontrollen som följde med min Dune HD Base 3.0. Den hoppar ofta flera steg i menyerna, "skenar". Har bytt batterier. Har provat olika fjärr alternativ i menyn, old black new black osv. Defekt?
Hoppas det löser sig.
Jag har precis köpt en D1 och börjat pilla med den. Det blev ett antal turer innan system storage funkade. Satte USB-minnet i kontakten inne i lådan och skruvade ihop - big mistake, det blev några turer innan det ville fungera. Spelaren känns bra så här långt, klart steg upp från WDTV Live. Fått mycket hjälp av den här tråden och det tackar jag för. Fast jag kommer inte åt filer över nätverket än. Kämpa!
Edited by Beorn, 03 March 2012 - 20:18.
Posted 03 March 2012 - 21:26
Jag kör SMB då det var enklast att konfigurera och fungerar bra hos mig. Nu hade du visserligen läst tråden, men jag kan väl ändå påminna om att filmen i inlägg #132 är rätt bra även om den handlar om NFS. Kanske mina erfarenheter i inlägg #135 kan vara till nytta?
Sen minns jag inte om jag länkat till den här filmen förut, men den fick jag också en del tips i:
Posted 03 March 2012 - 23:10