Component - för entusiaster av ljud och bild.

Jump to content

Photo

Oppo BDP-93

• Please log in to reply
772 replies to this topic

#706 urskog

Audio g33k

• Members
  • PipPipPip
  • 378 posts

» Har inga bilder i mitt galleri

Posted 28 February 2012 - 13:35

Kanske går att versionshaxxa i hexeditor och sätta ett högre versionsnummer på den gamla versionen och lägga in den?
Kan funka om de inte räknar checksummor för nitiskt :)

#707 dale

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 26 posts

Posted 28 February 2012 - 15:42

FW där ISO-avspelningen är borttagen är en Beta-version vilken inte installeras av OPPO. Det är alltså än så länge lugnt...

#708 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2409 posts

» Har 16 bilder i mitt galleri

Posted 06 March 2012 - 10:07

Min förstärkare skall iväg en sväng, då slog det mig att Oppon har ju egen volumekontroll.
Finns det någon här som har kört 93:an direkt mot ett slutsteg, antar att det är bra att börja med steget avstängt för att sedan sätta på Oppon på lägsta volume och sedan slå på steget.

Tips?
Martin Logan Sl3. Martin Logan Logos, Dubbla SVS PB13U, Focal sr800s,Onkyo TX 5007NR.
Nad 218 THX, Nordost Super Flatline Gold MkII,Epson TW3200,Kingpin 104",Oppo BDP93 Playstation3,Philips Pronto Ru950.

#709 nikeb

nikeb

• Members
  • PipPipPipPip
  • 586 posts

Posted 06 March 2012 - 20:37

Vet bara att den funktionen inte är så bra för ljudkvaliten. Men temporärt kan det ju funka. Jag har dock aldrig testat min oppo direkt mot slutsteg så jag kan inte hjälpa till.
Allt har sin tid

#710 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 06 March 2012 - 21:17

Tvivlar inte en sekund på det du säger, men du har möjligvis inte någon länk dit där har läst det?
Tänker lite som så att det bör bli tvärtom, ju mindre skit i vägen så att säga...
Men det kanske är så att Oppon presterar som bäst när utnivån ifrån den är i bott och att man sänker den i förstärkaren, tänker säkerligen helt galet nu så rätta mig gärna...
Martin Logan Sl3. Martin Logan Logos, Dubbla SVS PB13U, Focal sr800s,Onkyo TX 5007NR.
Nad 218 THX, Nordost Super Flatline Gold MkII,Epson TW3200,Kingpin 104",Oppo BDP93 Playstation3,Philips Pronto Ru950.

#711 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 165 posts

Posted 06 March 2012 - 21:30

Du mister dynamik eftersom den digitala volymkontrollen är just digital. Har du otur kan det tom vara så att den trunkerar data vilket innebär distorsion men det är väldigt osannolikt. Hade det varit en cd-spelare från 80-talet däremot...

Troligen så har du en digital volymkontroll i förstärkaren iaf så det är inte säkert att det är så stor skillnad.

#712 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 959 posts

» Har 2 bilder i mitt galleri

Posted 06 March 2012 - 22:08

Jag kommer inte på något att länka till på rak arm, men vet att jag läst åtskilliga gånger i både tidningar och på forum på nätet om vikten av att ha ett försteg. Som en temporär lösning så kan det mycket väl fungera, men det är nog knappast optimalt.
Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer

#713 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 06 March 2012 - 22:26

Ok då litar jag på er, Min förstärkare skall iväg på lite översyn då den visar på att den inte är riktigt frisk.
Förhoppningsvis är det bara någon vecka som den skall vara borta och då får man överleva en sådan koppling.

#714 drem

Oh! A Ball! Oh, boy! Oh, boy! A Ball!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1154 posts

» Har 24 bilder i mitt galleri

Posted 07 March 2012 - 11:02

Nu är en officiell firmware uppe på US-siten. Fortfarande utan ISO-stöd. Ingen big surprise där.

#715 dale

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 26 posts

Posted 07 March 2012 - 15:38

Enligt AVS Forum:

The latest official firmware doesn't remove the ability to play ISO's.

I flashed the firmware twice just to make sure (unplugging the unit before attempts). I reset to factory defaults after each flash. The Oppo shows revision BDP9x-65-0302 is installed.

ISO's still play. All of them. Posted Image FYI, I never installed the last official firmware revision. I upgraded from the Beta revision before that one (December one).

I'm not going to complain. Posted Image

#716 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 08 March 2012 - 11:21

Skönt att se att iso stödet finns kvar, iaf ett tag till. Har ett par filmer som inte fungerar så hade gärna uppdaterat spelaren.

Kan informera att det fungerar fint att köra utan försteg till Oppon, hade vart intressant att höra 95an i denna kombon, kan tänka mig att den är mer anpassad för ändamålet.

Tyvärr hittar jag inte vad jag skall slå på för att brusa in, alltså få på testtonen i Oppon. Någon som kan guida mig rätt?

#717 drem

Oh! A Ball! Oh, boy! Oh, boy! A Ball!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1154 posts

» Har 24 bilder i mitt galleri

Posted 08 March 2012 - 11:46

Det är nog så att ISO-stödet lokalt, är borttaget. Stoppa i en sticka med en iso-fil på och den syns inte längre. Streama DNLA från en mediaenhet funkar fortfarande.

#718 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 08 March 2012 - 12:01

Den klassiska omstart av maskinen fungerade fint, så kom jag åt så att högtalarna numer är inbrusade i rätt nivå.

#719 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • 2447 posts

» Har 14 bilder i mitt galleri

Posted 02 April 2012 - 09:05

<fick meddelande om ny FW>

men om jag inte minns fel har det varit en nyligen som jag körde. :blink:

är detta en ytterligare ny som inte skrivits om här?
Vem sitter på fjärrkontrollen?

#720 Bixbe

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 53 posts

» Har 8 bilder i mitt galleri

Posted 28 April 2012 - 14:41

ttp://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/firmware/

Ny firmware sedan 26/4. Man kan nu logga in på sitt YouTubekonto.