Det känns tråkigt tycker jag. Titta bara i senaste tråden om ljudtransparenta dukar där två personer med ekonomiskt vinstintresse hugger som gamar efter trådskaparen.
Eller i Crions tråd om mjukvaruuppdatering av Meridianprodukter. Där kommer det in ett kort och kärnfullt inlägg från en butik om att Mirage gärna får komma dit och uppdatera sin processor. Några tekniskt upplysande inlägg från författaren återfinner man sällan numer. Innan han började jobba i branchen tycker jag däremot att han hade mycket förnuftigt och upplysande info och erfarenheter att komma med.
Likaså är det ju vanligt att det i projektortrådar kommer inlägg från alla möjliga butiker att "nu har vi aktuell projektor uppe för demo". Välkomna hit!
Jag förstår att det är en gråzon mellan information och reklam, men jag tycker att det mer och mer handlar om just reklam och mindre om nyttig info. En del näringsidkare här på forumet skriver nästan uteslutande inlägg som handlar om att försöka knyta intresserade kunder till sig.
Jag tycker det är tråkigt, och kvaliteten på innehållet på siten sjunker flera grader så fort det finns ekonomiska incitament bakom inläggen imho. Är verkligen årets nyheter SÅÅÅ mycket bättre än förra årets? Kanske, kanske inte. Så fort författaren har pengar att tjäna på att sälja årets modeller, så tar jag inte informationen på jättestort allvar.
Hur upplever ni andra det? Är det bara jag som är grinig? Vad tycker forumadmin om situationen?
Debatten är härmed öppnad!