1. Om HTPC ej har HDMI 1.4 eller 1.4a så kan man ändå visa 3D (iaf om man kopplar den direkt till 3D visare).
Vad man får göra för att få det att funka är att manuellt välja i proj vilket format det är på 3Dn dvs side by side frame packing osv.
När man väl valt detta så funkar det fint. Har själv kört på mitt HDMI 1.3 grafikkort Sapphire radeon HD5770 och spelat upp filmer i MPCHC (gratis o bäst

) med side by side.Bara att ställa settings i MPCHC som vanligt (står hur på nätet) så funkar även 3D. Väljer du default settings och inte har massa codecpack så brukar det t.o.m. funka OOB.
2. Gällande PS3 så måste den kopplas direkt till TV då denna känner av om det är en 3D display. Sedan måste man gå in i displaymenyn (minns inte exakt vägen men finns massor av artiklar om detta på nätet - google is your friend).
Där kommer PS3 fråga dig om lite data som storlekt på skärm osv.
När det är klart är det bara att köra på i 3D
När ovan är gjort är det bara att testa att koppla in recievern. Sätt HDMI i passthrough (så reciever inte lägger på massa lull lull som volymkontrol i bild för det lär knappast funka i 3D) och se om det funkar.
AVSforum (men även AV Forums - två olika med snarlika namn) pratar mkt om 3D - du hittar garanterat svar på allt o lite till om 3D om du använder sökfunktionen på deras forum. Aktiviteten där är också väldigt hög så bli inte förvånad som du får svar på dina frågor rätt så snabbt och har de debatterats mkt så får du säkert en "search the thread before asking" hänvisning

Gällande expertisnivå skulle jag nog dock ranka component högst. Här är lite aktivitet men det som sägs är ofta av värde. Många utlänska trådar blir mkt snack som man får spola förbi men mellan snacket är där mkt info. Hittar jag inte infon här brukar jag börja med AVSforum o sedan AVForums. Prisjakt är bra om man vill snacka priser o utbud och lite enklare funktioner men även där dyker guldklimpar upp ibland gällande teknikfrågor.
Hopas det är till någon hjälp.
Mvh
Boogie
ps
Till alla som tycker 3D är 1% eller lull lull synar jag och höjer med 1000 på att åsikten ändras på en bra proj+duk.
3D-film på proj "is da shit"

- tar upplevelsen till en helt ny nivå.
3D-spel på proj är mind boggling fun vs 2D (även med skavanker som dubbelkonturer pga paralaxx o ghosting)
ds
Edited by Boogieman, 25 February 2012 - 18:27.