det stora problemet är ju i så fall att den troligen inte går in i min tvbänk och att waf faktorn är minimal.
förslag på integrerad förstärkare
Started by hbgot, Feb 17 2012 08:44
21 replies to this topic
Posted 28 June 2012 - 08:45
Posted 28 June 2012 - 09:23
AVR300 är 14,5 cm hög och 42 cm djup. Bredden är 43,3 cm. Så speciellt stor är den inte. AVR350 har samma mått.
Edit: Kan ju tipsa dig om en 2-kanalsstärkare med hög WAF och stort ljud: Nuforce IA7 v3.
Den är snudd på high-end. Liten, stark och går dessutom att få till rimliga pengar på beg.marknaden.
Edit: Kan ju tipsa dig om en 2-kanalsstärkare med hög WAF och stort ljud: Nuforce IA7 v3.
Den är snudd på high-end. Liten, stark och går dessutom att få till rimliga pengar på beg.marknaden.
Edited by pewe, 28 June 2012 - 11:30.
Posted 28 June 2012 - 14:16
nu står det mellan Naim Nait5i och Primare I22 med inbyggd dac ,jag har lyssnat på båda men vid olika tillfällen och olika rum i butiker. många föredrar Naim för den ger mer spelglädje vilket jag också gillar men är skillnaden så stor att det har en avgörande betydelse när man inte har ett optimerat lyssningsrum utan ett problematiskt vardagsrum.
ang Primaren så har jag pratat med olika säljare där vissa hävdar att class D tekniken har resulterat i ett kallare ljud och andra säger att ljudkaraktären är densamma. är det någon som kan hjälpa mig i beslutet?
ang Primaren så har jag pratat med olika säljare där vissa hävdar att class D tekniken har resulterat i ett kallare ljud och andra säger att ljudkaraktären är densamma. är det någon som kan hjälpa mig i beslutet?
Posted 28 June 2012 - 16:49
när det gäller Vincent så har väl klangkaraktären att göra med produktlinjen.
jag har för mig att de har haft en rörbestyckad linje och en transistor linje .
Jag har bara hört transistorvarianterna, hade ett slutsteg själv länge som var grymt bra.
Vilka högtalare är det som skall drivas?
Posted 30 June 2012 - 17:50
då är detta fallet avklarat.
Naim Nait 5i med NAC5 inhandlat.
Naim Nait 5i med NAC5 inhandlat.
Posted 01 July 2012 - 13:40
Du gillar när det svänger med andra ord
Meridian DSP7000, Meridian G91
Chord PowerChord, Chord Signature Digital
Base Technology 3.0, Shunyata Hydra 6
Panasonic 65" VT30 , Philips 58" PFL9955
Jobbar på Media Markt
Chord PowerChord, Chord Signature Digital
Base Technology 3.0, Shunyata Hydra 6
Panasonic 65" VT30 , Philips 58" PFL9955
Jobbar på Media Markt
Posted 01 July 2012 - 16:21
om man skall ha något i ett rum som inte har bra förutsättningar att spela musik i så är ju det viktigaste att det är roligt att lyssna inte de rena hifiparametrarna.
nu börjar det svåra jobbet med att hitta några högtalare till detta rum.
jag har tillfälligt burit upp mina Larsen 8 från Bion och mina misstankar visade sig vara korrekta att det blir en betydligt slankare återgivning i vardagsrummet jämfört med Bion.
nu börjar det svåra jobbet med att hitta några högtalare till detta rum.
jag har tillfälligt burit upp mina Larsen 8 från Bion och mina misstankar visade sig vara korrekta att det blir en betydligt slankare återgivning i vardagsrummet jämfört med Bion.