Apple iPad (3:e gen) retina skärm & A5X processor
Posted 03 April 2012 - 16:05
Liten text blir något skarpare. I övrigt svårt att se skillnad faktiskt, på foton och sånt.
Ingen nämnvärd skillnad i ljusstyrka, svärta, färger eller betraktningsvinkel heller.
Så jag kommer köra på med min 2:a helt klart.
Posted 03 April 2012 - 22:32
Jag tycker 2:an är urusel efter att ha haft en 3:a någon vecka.
Skillnaden är allt annan än marginell, har du kanske tittat på appar som ännu inte är anpassade?
Att surfa på webben i stående läge på en 3:a är ju världsklass, mycket bättre än min full-hd vanliga PC.
Posted 03 April 2012 - 23:17
Självförnekelse eller oerhört dålig syn säger jag, he he.
Skillnaden är allt annan än marginell, har du kanske tittat på appar som ännu inte är anpassade?
Att surfa på webben i stående läge på en 3:a är ju världsklass, mycket bättre än min full-hd vanliga PC.
Vi jämförde aftonbladet i Safari, foton i Photo-appen.
Posted 04 April 2012 - 05:25
Självförnekelse eller oerhört dålig syn säger jag, he he.
Vi jämförde aftonbladet i Safari, foton i Photo-appen.
Jag tycker det är en enorm skillnad på skärmarna då jag har båda två.
Dock blev jag inte så "wow" först men jag som köper mycket tidningar är det en otrolig skillnad att jag aldrig skulle
byta tilbaka.
Jag har haft min sedan den kom ut och jag tycker att min Macbook Pro känns otrolig pixlig och tråkig att använda.
Posted 04 April 2012 - 08:18
Annars är det väl egentligen inget nytt med 3:an?
Posted 04 April 2012 - 12:20
3:ans skärm kommer ju framförallt till nytta när det gäller mer (läsbar) text på samma yta IMO, och kanske till vissa applikationer/spel. Jag stod och pillade på den länge, och tycker min 2:a räcker till en fyra kommer med en processor som kan jobba mer "avslappnat" med den nya skärmen, istället för att, som det känns nu, helt gå åt till sitt hålla reda på den högre upplösningen. Men så använder jag min platta i stort sett bara till surf, mail och lite spel till lill-grabben.
Det jag kan komma på rak arm:
Retina-skärm
Ny proc
Dubbla ramminne
Snabbare 3g mottagning
Bättre kamera
70% större batteri
Posted 10 April 2012 - 14:11
3:ans skärm kommer ju framförallt till nytta när det gäller mer (läsbar) text på samma yta IMO, och kanske till vissa applikationer/spel. Jag stod och pillade på den länge, och tycker min 2:a räcker till en fyra kommer med en processor som kan jobba mer "avslappnat" med den nya skärmen, istället för att, som det känns nu, helt gå åt till sitt hålla reda på den högre upplösningen. Men så använder jag min platta i stort sett bara till surf, mail och lite spel till lill-grabben.
Hmmm, med några fler timmars erfarenhet med 3:e generationen så tycker jag inte att den skulle ha några direkta problem med den höga upplösningen, den känns snarare som den hittills med "avslappnade" paddan, även om skillnaden inte är jättestor jämfört med tvåan. Processorn må vara i princip identisk, men grafiken är ju quad-core och minnet är fördubblat och just dessa två detaljer [förutom skärmen] behövde uppgraderas. Nu när Ipad äntligen har Retina-skärm så kommer jag nog inte att köpa 4:an. Men största anledningen är att nu har barnen var sin padda och pappa får ha sin ifred...
Edited by Tomas_L, 11 April 2012 - 14:04.
Sorry, sällan här p g a ändrade livsförhållanden...I've moved on!
Posted 29 June 2012 - 17:11
/Y-front