Component - för entusiaster av ljud och bild.

Jump to content

Photo

Hifimässa Sweetspot 2012

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2409 posts

» Har 16 bilder i mitt galleri

Posted 03 October 2011 - 14:05

Fick precis mail...

Hej och tack för senast,

När vi arrangerade Sweetspot 2011 hade vi ambitionen att köra vartannat år. Det massiva intresset från utställarna har emellertid fått oss att köra varje år. Det blir därmed ett SWEETSPOT 2012 som  går av stapeln 21-22 April.
Trots att en formell inbjudan ännu inte skickats har redan nu har närmare 30 företag aviserat att de vill vara med.
Vi har som mål att utöka antalet utställare till ca 50 stycken vilket är en ökning med 15 rum. Vi kommer även att utöka skivförsäljningen i den stora hallen.

Inom kort kommer en hemsida att lanseras men redan nu kan planeringen följas på http://sweetspot2011.blogspot.com/
Kom gärna med önskemål om vilka utställare som Ni skulle vilja se 2012, såväl hård som mjukvara.

SWEETSPOT 2012
Sveriges mest centrala Hifi och musikmässa

Björn Hestner
+46 (0)70 37 47 322

Sweetspot2011@blogspot.com

Edited by NiklasF, 03 October 2011 - 14:06.

Martin Logan Sl3. Martin Logan Logos, Dubbla SVS PB13U, Focal sr800s,Onkyo TX 5007NR.
Nad 218 THX, Nordost Super Flatline Gold MkII,Epson TW3200,Kingpin 104",Oppo BDP93 Playstation3,Philips Pronto Ru950.

#2 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 980 posts

» Har inga bilder i mitt galleri

Posted 03 October 2011 - 23:04

Trevligt! :D

Fd. Ino-ägare
Fantasi är viktigare än kunskap - A. Einstein
Och det är helt okej att ha en annan åsikt än mig, jag kan ju inte tvinga dig att ha rätt.

#3 Vovven

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 49 posts

Posted 29 December 2011 - 18:01

Det har dröjt men nu är hemsidan tillgänglig.
http://sweet-spot.se/
IMPROVED audio
Distributör för Trigon Audio
High End Hand Made In Germany

Min hemsida

#4 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 03 April 2012 - 18:03

Jag gillar dessa gubbar, det är " Röck n röll och vi hymlar ta mig fan inte om det" över dom.

Posted Image
Martin Logan Sl3. Martin Logan Logos, Dubbla SVS PB13U, Focal sr800s,Onkyo TX 5007NR.
Nad 218 THX, Nordost Super Flatline Gold MkII,Epson TW3200,Kingpin 104",Oppo BDP93 Playstation3,Philips Pronto Ru950.

#5 barco_boy

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 242 posts

Posted 06 April 2012 - 18:07

Nån som ska åka på 2012 upplagan av detta evenemang? MIssade förra årets, tänker inte göra samma kalendermisstag i år, HIgh-End mässa på 13 km avstånd hemmifrån! :)
Pre/pro: Emotiva UMC200, Slutsteg: Emotiva XPA-3 UPA-7, Projektor: JVC DLA-X55RB, Front: B&W Nautilus 804 + HTM-1 Back: 12 x Emotiva ERD-1, Subwoofer: 2 x DIY IB sub 18'' BMS + 2 x ICEpower 1000asp, Duk: Centerstage XD 310 cm, Mediaspelare: Dune Smart B1, HDDVD Toshiba EP-30.

#6 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1276 posts

» Har 23 bilder i mitt galleri

Posted 06 April 2012 - 19:52

Nån som ska åka på 2012 upplagan av detta evenemang? MIssade förra årets, tänker inte göra samma kalendermisstag i år, HIgh-End mässa på 13 km avstånd hemmifrån! :)

Det är nog stor chans att jag åker i år igen. Det var en trevlig mässa plus det var kalasväder förra året och det gjorde ju inte upplevelsen till det sämre.

#7 M-Kraft

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 294 posts

» Har 12 bilder i mitt galleri

Posted 07 April 2012 - 10:27

Ska föröka att ta mig dit i år också.

Mvh Martin

#8 spuj

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 205 posts

Posted 11 April 2012 - 15:40

Någon som ska ned från Örebro-trakten?

#9 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 14 April 2012 - 09:13

Posted Image

#10 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8282 posts

» Har 20 bilder i mitt galleri

Posted 21 April 2012 - 08:43

Nån som ska dit nu i helgen och kolla? Ta gärna med en kamera i så fall så man får se mer av mässan.

#11 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 21 April 2012 - 19:17

Just hemkommen.

Mässans bästa ( lixom i fjol ) går till SA och Primare, förhållandevis billig rigg som spelar skjortan av mångdubbelt dyra saker.

Inos och HA basade åt ****s för mycket för att man skulle höra om det kunde spela musik, satt raden mot skynket är där var det inget som man höjde på ögonbrynen för.

Får se om HA killen gör slag i saken och lyssnar på mitt råd inför morgondagen, han kan nog göra rejält lyft i rummet för en billig peng.

Engelholms skapelse blev jag överaskad över att det kunde spela musik i det lilla rummet och dom placerade så nära som dom var, så dessa vill jag gärna höra på igen med bättre förutsättningar.

#12 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 22 April 2012 - 05:42

Just ja, något var galet med Leben och Martin Logan, hände inte ett skvatt när dom drog på rage där inne.
Jag var inte sen att påpeka att något är galet" hallå killar, detta är riktigt arg musik men det händer ju inte ett skit"
Dom kopplade om något på digitalsidan och det blev lite bättre, men långt ifrån hur det skall låta.
Håller tummarna för att dom fick ordning på det hela, det lät liknade även när dom körde på vinylsvarven så vettetusan vad som var galet.

#13 Hifi_Perka

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 121 posts

Posted 22 April 2012 - 21:31

En butiks-ägare till en hifi butik sa till mig efter förra årets mässa när jag sa att alla spelar för högt så jag hade ont i öronen i två veckor i streck efteråt.

"Man är inte där för att lyssna på musik utan man är där för att träffa vänner och kolla in nyheter - om man skall lyssna på musik på en mässa så har man missuppfattat hela grejen"

En sak jag inte förstår med detta. Varför spelar alla som galningar då om det inte är någon vits med det??

Då kan man ju lika gärna stänga av och låta grejorna vila istället för att alla ska ha ont i öronen när dom åker hem :wacko: :unsure: :blink: :ph34r:

Edited by Hifi_Perra, 22 April 2012 - 21:44.

#14 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 980 posts

Posted 23 April 2012 - 17:54

Den där butiksägaren glömde visst bort att internet finns numera... 98% av allt som ställs ut är inte nyheter. Och visst är mässor långt ifrån optimalt ur ljudsynpunkt, men ofta så ger det en liten vink om något kan vara intressant för en mer seriös lyssning, det är mina erfarenheter.
Sedan har jag bara erfarenhet av mässor i Stocholm de senaste 8-åren och här brukar de flesta inte dra på så man ramlar av stolen,(spelas ju ofta mässjazz :wacko:) men det är kul när det händer. :ph34r:

Sedan var det väldigt lite intryck här... :mellow: För egen del så missade jag mässan för andra året i rad, något som gjorde ont då det fanns en del intressant där nere som man ville lyssna på :(

Fd. Ino-ägare
Fantasi är viktigare än kunskap - A. Einstein
Och det är helt okej att ha en annan åsikt än mig, jag kan ju inte tvinga dig att ha rätt.

#15 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • 2409 posts

Posted 23 April 2012 - 20:32

800 visningar 13inlägg, nepp här skrivs det inte mer Posted Image