På sistone har jag noterat att programmet inte startar automatiskt när jag startar datorn. Jag har inte hängt upp mig så mycket på det då den datorn oftast står på och är rätt van vid att saker i datorer inte alltid fungerar som man förväntar sig....
När jag startade manuellt nu så noterad jag att det var rutan för kontroll av användarkonton (UAC) som kom upp och började kolla lite på detta. Hittade inget sätt att tillåta det aktuella programmet (SqueezeTray.exe), bara att att stänga av UAC helt. Började söka lite på nätet och kom fram till att jag inte var ensam om problemet....
För program som ligger i autostart får man inte upp dialogrutan för att tillåta program så man märker bara att LMS inte startar, och sen kommer rutan när man startar manuellt.
Enligt den information jag hittat är det bara med Windows 7 64-bitars som problemet förekommer, jag bytte rätt nyligen från 32 till 64. Det är dessutom bara med senaste LMS (7.7.2) som det förekommer. Jag har dock inte hittat någon väg runt problem utan att stänga av UAC helt, vilket jag nu gjort.
Någon annan som stött på det här och hittat en bättre lösning än att stänga av UAC?