Component - för entusiaster av ljud och bild.

Jump to content

Photo

Nu lanseras Spotify for iPad

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#16 Kero

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1686 posts

» Har inga bilder i mitt galleri

Posted 25 May 2012 - 07:43

Måste testa en airport express och se hur det fungerar, ElGiganten har ju bra öppet köp, bara och testa och lämna tillbaka om det inte blir en bra lösning.

#17 Santa

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 106 posts

Posted 19 June 2012 - 22:29

Kanske missuppfattat eller önsketänkt men IPad appen ger vad jag förstår inte möjlighet att lyssna på de radioappar som finns på datorversionen. Eller har jag missat något?

Svarar mig själv: senaste uppgraderingen omfattar "radioapparna" helt fantastiskt bra!

#18 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8282 posts

» Har 20 bilder i mitt galleri

Posted 26 June 2012 - 07:47

Använder själv radion mer och mer. Innan var det Sonos som stod för all radio i hemmet. Fördelen med Spotify i mobilen är att när man är ute och åker så tappar man vissa radiostationer när man lämnar stockholm och kan nu istället ha det överallt.

Posted Image

You asked and we listened! Today we’re making Premium even more powerful with mobile radio. Now available for iPhone and iPad.
A stellar radio experience is now just a click away -
Play everywhere

• Tap into millions of songs wherever you are. Just like the desktop, mobile radio has the entire Spotify catalog to choose from.
Just create stations
  • Create stations based on any artist, album or playlist, and let Spotify bring you one great song after another. Skip if you disagree!
Save the songs you love
  • When you like a song, give it a thumbs up and it’ll be saved to a “Liked from Radio” playlist – available to listen whenever you want.
Make it more personal
  • Every time you give a song a thumbs up (or down), Spotify learns. Our radio gets even better the more you listen.

#19 Santa

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 106 posts

Posted 26 June 2012 - 15:22

Måste testa en airport express och se hur det fungerar, ElGiganten har ju bra öppet köp, bara och testa och lämna tillbaka om det inte blir en bra lösning.

Jag tycker att det funkar suveränt - jag köpte en AE och kör airplay till den, tar ut analog signal som min receiver kan hantera även i zon 2 samt att jag splittar ut den analoga signalen till en annan receiver på altanen. När jag kör via paddan ( ipad 1) blir den dock seg att samtidigt surfa inne på tyngre sidor, typ expressen. Men att köra airplay via iphone o surfa på paddan går givetvis bra. HELNÖJD!

När jag skulle konfigurera AE:n att ansluta till wi-fi nätverket var det lättast att koppla in en ethenernetkabel till den direkt via modemet, den gick inte att hitta annars...sedan gick det lätt.

Edited by Santa, 26 June 2012 - 15:24.