Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Nu lanseras Spotify for iPad

• Vänligen logga in för att kunna svara
18 svar till detta ämne

#1 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8331 inlägg

» Har 21 bilder i mitt galleri

Postad 02 May 2012 - 12:54

We’re buzzing today because we’ve brought your favourite music service to one of your favourite devices. Say hello to the Spotify iPad app. Now you can play, discover and share music like never before. Check out our video and some of the great features below.

Simply beautiful. Beautifully simple.
Our iPad app looks great. We’ve included Retina graphics and high-definition album art to make browsing a pleasure. Enjoying all the world’s music instantly on your iPad has never been easier. And with the brand new full-screen view and AirPlay integration, Spotify and your iPad are perfect for each other, both as your pumped-up living room stereo and your lean, green music machine when you’re on the move.
The full set of features includes:
  • Retina graphics for iPad - dazzling display, razor sharp images, richer colours
  • Even easier to browse and explore Spotify’s entire 18 million* song catalogue
  • New ‘Now Playing’ full-screen view with high-definition cover art
  • Search for playlists, users and music - all from the same view
  • Check out what’s hot and find trending playlists & songs amongst your friends
  • Inbox grouped by user for easy searching
  • Gapless playback and crossfade
  • AirPlay integration
http://www.spotify.c...otify-for-ipad/
http://itunes.apple....d324684580?mt=8

#2 FFrrEEddRRiiKK

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1924 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 02 May 2012 - 15:18

Underbart! :wub: Detta har man ju väntat på länge, och en av anledningarna till att jag allvarligt övervägde gå över till WiMP.

#3 Kero

En glad entusiast.

• Members
  • 1844 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 02 May 2012 - 16:31

Hur kan man använda "Airplay Integration" ?

#4 spuj

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 260 inlägg

Postad 02 May 2012 - 17:07

Tror ni man kan styra en annan enhet, tex en htpc kopplad till en reciever, med ipad-appen?

#5 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1318 inlägg

Postad 02 May 2012 - 17:43

Airplay är att skicka ljudet från iPaden trådlöst till förstärkare, apple tv, airport express eller annan apparat som stödjer airplay.

Redigerat av rajapruk, 02 May 2012 - 17:44.

#6 Santa

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 107 inlägg

Postad 02 May 2012 - 20:45

Hmm....idag kör jag spotify med analogt ljud ut från min Macmini eftersom min receiver inte klarar att köra ut digitalt ljud i zon 2...jag drar också analogt ljud via en splitter ut till en annan receiver ute på altanen, så i princip kör jag en simpel variant av tre zoner - men det fungerar bra. För att få bättre överskådlighet skulle jag gärna använda den nya iPad appen med spotify och använda AirPlay - men är det då smartare att koppla in en airport express som kan köra analogt ljud till min receiver så att alla mina tre zoner funkar eller istället en Apple tv och en DAC? Det senare blir dyrare men ger ju lite fler funktioner som att lättare hyra film o kolla youtube. Någon som har goda råd?

#7 Mouserman

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 64 inlägg

Postad 02 May 2012 - 21:57

Det var verkligen på tiden! Riktigt nice app.

#8 spuj

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 260 inlägg

Postad 03 May 2012 - 00:20

Kan man streama i full kvalitet när man kör wifi?

#9 DrZaius

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 55 inlägg

Postad 03 May 2012 - 12:49

Blev ju bra, men saknar en funktion för att sortera spellistor.

#10 Santa

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 107 inlägg

Postad 03 May 2012 - 19:43

Kanske missuppfattat eller önsketänkt men IPad appen ger vad jag förstår inte möjlighet att lyssna på de radioappar som finns på datorversionen. Eller har jag missat något?

#11 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 04 May 2012 - 10:17

Nu har jag ingen iPad, men jag har noterat en förändring i Spotify i min iPhone på sistone. Om går in på Settings och sedan Stream eller Sync så har man tidigare kunnat välja Normal (94 kbit/s) eller High (160 kbit/s), man har alltså inte kunnat välja 320 kbit/s; som man kan i Spotify i datorn.
Nu har det dock tillkommit ett alternativ som heter Extreme (320 kbit/s), man ska alltså kunna få samma ljudkvalitet som via dator. Valet finns under både Sync och Stream.

Någon som har en iPad med den här appen för Spotify kanske kan kolla om samma möjlighet finns där?
Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer

#12 Rilly

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 101 inlägg

Postad 04 May 2012 - 10:25

Nu har jag ingen iPad, men jag har noterat en förändring i Spotify i min iPhone på sistone. Om går in på Settings och sedan Stream eller Sync så har man tidigare kunnat välja Normal (94 kbit/s) eller High (160 kbit/s), man har alltså inte kunnat välja 320 kbit/s; som man kan i Spotify i datorn.
Nu har det dock tillkommit ett alternativ som heter Extreme (320 kbit/s), man ska alltså kunna få samma ljudkvalitet som via dator. Valet finns under både Sync och Stream.

Någon som har en iPad med den här appen för Spotify kanske kan kolla om samma möjlighet finns där?

Japp, extreme finns i iPad-appen både för stream och sync :)

#13 spuj

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 260 inlägg

Postad 04 May 2012 - 13:05

Vad trevligt! Då är spotify i paddan och airplay en riktigt shysst lösning.

Dock väldigt synd att man inte kan editera spellistor.

Redigerat av spuj, 04 May 2012 - 13:06.

#14 Kero

En glad entusiast.

• Members
  • 1844 inlägg

Postad 06 May 2012 - 09:39

Airplay är att skicka ljudet från iPaden trådlöst till förstärkare, apple tv, airport express eller annan apparat som stödjer airplay.

Känner systemet av då om man har flera mottagarenheter, så att man kan köra nån slags multiroom, välja vilken enhet man vill skicka ljudet till ?

#15 Bullit

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 48 inlägg

Postad 24 May 2012 - 07:32

Känner systemet av då om man har flera mottagarenheter, så att man kan köra nån slags multiroom, välja vilken enhet man vill skicka ljudet till ?

När man trycker på Airport "ikonen" i appen man spelar med brukar det dyka upp en lista på möjliga ljudalternativ. I mitt fall blir ipadden själv och Denon någonting (som min förstärkare heter).

Cool funktion men tyvärr mycket instabil. Förstärkaren, som är en Denon CEOL, tappar kontkaten med nätet (Wi-Fi) allt för ofta för att det skall vara användbart.