ISF Level I och II certifiering i Stockholm
Postad 06 May 2012 - 16:52
Nu är det dags att återigen hålla en ISF certifiering i Sverige på svenska. Certifieringen är internationellt erkänd, och efter godkänt slutprov så kommer deltagarna att erhålla certifikat, och en plats på den internationella ISF sajten http://www.imagingsc...p?search=Sweden
ISF certifiering är till för de som arbetar inom A/V och vill lära sig mer, eller börja att kalibrera professionellt. Certifieringen kommer att ge dig perspektiv, kunskap och erfarenhet att kunna ta din affärsidé till nästa nivå, och du kommer att känna dig mer trygg i att kunna leverera tjänster runt bild på ett mer proffesionellt vis.
Kursen som är en kombinerad ISF Level I och ISF Level II utbildning, och den är förlagd till tre dagar: 22, 23 och 24 maj. Kursen kommer att hållas i Sollentuna, ca: 20min med pendeltåg 20 km norr om stockholm, exakt plats för lokal meddelas veckan innan kursen.
Vi kommer att ha specialutrustning för kalibrering på plats, så att alla praktiskt kan lära känna både mjuk och hårdvara. Om du redan har kalibreringsprogram eller mätare så får du gärna ta med dem, så får du samtidigt en chans att jämföra dem med den utrustning som vi har på plats. Vi kommer även att ha flera olika displayer på plats. Specialpriser på kalibreringsutrustning kommer att erbjudas till alla deltagare på kursen.
Priset för Certifieringsutbildningen är 15 500kr + moms, då ingår all kurslitteratur, certifiering, frukost lunch och fika varje dag. Kursen pågår mellan 09:00 och minst 18:00 varje dag, men det kan hända att vi håller på längre beroende på frågor och intresse. Utbildare på kursen är Thomas Ytterberg ISF Level II certified, och Pär Hörnell ISF level II certified trainer.
Anmälan till kursen skickas till par@tiwia.se – kursavgiften betalas i förskott, och anmälan är bindande. Antalet platser är begränsade, så det är först till kvarn som gäller. Eventuella frågor besvaras per e-mail eller per tfn 070 304 08 52
Väl mött – Pär & Thomas
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kursinnehåll:
The ISF Level I Certification Training is for those who have not previously attended ISF training, for those who attended an ISF Certification seminar more than five years ago, or for those wishing to refresh themselves on the basics of display calibration services.
ISF LEVEL I - Covers Global Standards, 3D mathematical imaging models, front panel controls, two point color balance, an introduction to color management as well as basic video processing, aspect ratios, the 3x3 component/RGB Matrix, HD and SD decoding, and a step by step calibration process.
We also focus on design as well as calibration of front projection with multiple
screen technologies and deploying the correct colorimeter for specific applications.
The ISF Level II Advanced Video Systems Calibration Seminar is for previously certified ISF calibrators and for those attending a combined Level I / Level II training course.
The ISF Level II seminar includes two full days of supervised, hands-on full calibration of multiple display devices, plus presentation of advanced calibration topics. The ISF level II Advanced seminar
provides you with the necessary skills to start offering professional calibration services immediately upon completion of the course, and provide a hands-on approach to ISF software guided solutions for advanced calibration.
ISF LEVEL II - Covers a hands on approach to ISF software guided solutions for advanced calibration, plus system parameters including: EEDID /HDMI verification, 3D color management, multipoint color balance, optimizing multiple processing engines, system building diagnosis, Gamma/EOTF, advanced Gamut matching/distortion/manipulation, and other recent innovations.
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering
Postad 07 May 2012 - 14:18
/M
Postad 07 May 2012 - 17:04
mvh
/Pär
Postad 07 May 2012 - 18:49
Undrar om jag lyckas övertala chefen om att jag behöver den där kursen för att bättre projektleda webbprojekt
Postad 07 May 2012 - 19:10
Hör av dig på PM så löser vi eventuella frågetecken, och går igenom om det kan vara något att kika på
Med vänlig hälsning,
Pär
Postad 08 May 2012 - 19:36
Postad 09 May 2012 - 19:13
Då antalet platser är rätt begränsat
För liten lokal och/eller lärare/elev?
Får man fråga vilka som anmält sig?
Postad 09 May 2012 - 21:05
Då antalet platser är rätt begränsat
För liten lokal och/eller lärare/elev?
Får man fråga vilka som anmält sig?
Antar att det är avsiktligt och att det beror på att det blir lättare att ta till sig utbildningen om det inte är för många elever...
/M
Postad 10 May 2012 - 03:34
Vi får se hur vi gör i framtiden, men jag kommer personligen aldrig att verka för 15-20 personers kurser - jag tycker man tappar mer än man vinner...
Vad gäller att gå ut med en deltagarförteckning på ett forum, utan deras medtycke, så är svaret - kanske inte så överraskande - nej
Har bi fler frågor är det bara att köra på
Med vänlig hälsning,
Pär
Postad 10 May 2012 - 17:04
Vad gäller att gå ut med en deltagarförteckning på ett forum, utan deras medtycke, så är svaret - kanske inte så överraskande - nej
![]()
Äsch, att du alltid skall vara sa hemlig och inskränktsfull på den där sidan.
Det hade väl varit bra reklam för deltagarna om deras kommande spetskompetens.
Det är ju inte direkt någon skamsen undergroundrörelse ni bedriver.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 10 May 2012 - 17:13.
Postad 10 May 2012 - 17:16
Alla som gått kursen och blivit certifierade kommer dessutom, om de vill, att publiceras på ISF sida som certifierade - och även på Thomas och min sida D65.se, vilket också gäller de som idag är certifierade och arbetar aktivt med kalibrering, samt har en certifierad utrustning.
Med vänlig hälsning,
Pär
Postad 10 May 2012 - 20:34
Postad 11 May 2012 - 07:42
certifierad utrustning.
Kan du utveckla denna lite?
Duger t ex en i1Display Pro med CalMAN DIY Software?
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 11 May 2012 - 07:42.
Postad 11 May 2012 - 07:54
Thomas och min sida D65.se
Chroma 5 is the small shit
Klein K10 is the big shit
Spyder 2 is the shit shit
Postad 11 May 2012 - 07:58
certifierad utrustning.
Kan du utveckla denna lite?
Duger t ex en i1Display Pro med CalMAN DIY Software?
Ja det kan jag, men inte nu då riktlinjer håller på att tas fram på gemensam basis internationellt.
Allt kommer att preciseras på D65.se, och jag postar här när det uppdateras.
Med vänlig hälsning,
Pär