Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Da-Lite "High power" duk med JVC DLA-X3

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 HanSolo

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 2 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 25 May 2012 - 07:51

Hej,
jag har möjlighet att köpa denna duk begagnad och kommer isåfall använda den ihop med JVC DLA-X3 och har några frågor till er.

- Hur bra kommer den funka med min projektor i ett rum som jag kan få nästan helt mörkt, mörka väggar men i nuläget vitt tak (ska måla det mörkare när jag får tid).

- Hur lågt behöver projektorn sitta i förhållande till duken för att man inte ska tappa för mycket gain pga vinkeln? Räcker det med att projektorn är i dukens överkant eller ska den ner lägre?

- Just denna är ganska stor och kommer komma framför högtalarna, hur mycket dämpar den ljudet då? Tar den bara lite på diskaten och det den tar kan man leva med eller är det helt uteslutet att ha duken ner framför högtalarna? Vet att det finns perforerade ljudtransparenta dukar att ha framför högtalare men jag tror inte denna är det?

- Det man tappar i ljud, är det något man kan korrigera med Audyssey MultEQ® XT32 som jag kommer ha i försteget?

Redigerat av HanSolo, 25 May 2012 - 08:06.

#2 Kero

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1686 inlägg

Postad 26 May 2012 - 07:12

Med projektorn takmonterad kommer duken lysa upp taket väldigt krafigt och sabba JVC:ns fina svärta.

#3 nikeb

nikeb

• Members
  • PipPipPipPip
  • 592 inlägg

Postad 26 May 2012 - 22:29

jag skulle inte gömma alla högtalarna bakom en sån duk. Lite bättre är det om bara centern göms bakom duken. Röster tappar en del lyster men höjer man volymen så kan det funka bättre än man först tror. Men är både FL & FR oxå bakom så tror jag att du förlorar all luftighet i ljudet.

Allt har sin tid

#4 HanSolo

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 26 May 2012 - 22:50

Tack för svaren, jag valde att köpa duken men väljer då att inte ha den framför utan sätter den mot väggen bakom högtalarna och maskar av de yttre delarna bakom frontarna med något tungt tyg.