Nej, det blir nog ingen storsäljare i Sverige, och det är tveksamt om det vore mitt förstahandsval om jag skulle handla för de pengarna....

Kollade på
Prisjakt och det verkar som Audio Concept har samtliga delar av elektroniken hemma, så det borde gå att få uppkopplat för demo för den intresserade. Är väl inte omöjligt att HiFi-stället i Göteborg har en uppsättning också. Högtalarna finns inte listade på Prisjakt och jag hittade dem inte på AC:s webbplats så de kanske bara tas hem på beställning. Konstaterade att jag även underskattat kronans värde ovan, det verkar räcka med att multiplicera med knappt 10 för att få priser i SEK.
Det finns nog många värdiga konkurrenter och man måste nog verkligen gilla märket för att lägga de pengarna på den skivspelaren. För min del känns som sagt slutstegen som det mest intressanta om jag någon gång skulle köpa något från McIntosh.
Det är lite intressant att läsa kommentarerna till artikeln jag länkade till i första inlägget också. Den senaste (daterad 19 juni) är inte så övertygade om att det här är en drömanläggning....
Hela det här senaste numret av Home Theater (June 2012) har rubriken "High end dream issue" och det testas en hel del grejer som kostar mycket pengar. Parasound som crion nämner är också med och har en intressant förstärkarkombination med lite annorlunda tänk.
De har det helt analoga 7.1-försteget P7 samt femkanalsslutsteget A 51 och två av monoslutstegen JC 1 med i tidningen. Testet utförs med Oppo BDP-95 som källa och med det analoga försteget så utnyttjar man ju den fina analogdelen i spelaren fullt ut. En lite annorlunda lösning som helt klart verkar intressant.
Det här försteget kostar "bara" $ 2000 och femkanalssteget $ 4500, BDP-95 kostar väl c:a $ 1000. Så för $ 7500 få man ihop en fin 5.1-anläggning, behöver man två kanaler till kan man kanske köpa A 21 ($ 2300) istället för två monosteg för $ 9000.....
Här kanske man måste lägga till en HDMI-växel och en tjock bunt RCA-kablar samt ett par XLR-kablar, men det bör fortfarande bli betydligt mindre pengar än McIntosh; och kanske minst lika bra....

Testet av Parasound finns att läsa
här.