Component - för entusiaster av ljud och bild.

Jump to content

Photo

Filmskapare tycker att 3D är trams!

Fredrik Strage tycker till gör det du med!

• Please log in to reply
23 replies to this topic

Poll: Tycker du att 3D på bio är trams?

Tycker du att 3D på bio är trams?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#16 NiklasF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2409 posts

» Har 16 bilder i mitt galleri

Posted 10 July 2012 - 10:29

Håller med. Inte imponerad. :mellow:

Det finns bra och mindre bra. Titta på
Posted Image

På en bra 3D projektor, typ JVC X30. Detta är iaf min referens.
Kan inte rösta då jag tycker att bio ute är kasst, det skall upplevas hemma.
Martin Logan Sl3. Martin Logan Logos, Dubbla SVS PB13U, Focal sr800s,Onkyo TX 5007NR.
Nad 218 THX, Nordost Super Flatline Gold MkII,Epson TW3200,Kingpin 104",Oppo BDP93 Playstation3,Philips Pronto Ru950.

#17 tipptopp

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 30 posts

» Har inga bilder i mitt galleri

Posted 10 July 2012 - 11:26

Vem behöver 3D tvn och projektorer när det enda man behöver göra är att titta i kors? ;)

Själv tycker jag att det finns en framtid för 3D om tekniken blir bättre med åren, men just nu är 3D inget att hurra för direkt.

...i väntan på bättre tider får man gå runt skelögd. :blink:

#18 Buck_Rogers

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 10 July 2012 - 11:59

Har aldrig förstått att betala mer för sämre upplevelse. Sist såg vi Avengers på 3D i Rigoletto för att ge nya salongen en chans men det var lika katastof, 3D alltså.

Edited by Buck_Rogers, 10 July 2012 - 12:00.

#19 Shike74

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 10 July 2012 - 12:48

3D..

huvudvärk, sämre bild, osköna brillor, dyrare på bio..

Nää det går fetbort för mig, förr var jag ofta på bio men nu är det nog 2 år sen eller så bara på grund av 3D som förstör i princip varenda film jag velat se på länge, dom mindre salongerna på bion där 3D inte körs är urdåliga och inte ens ett alternativ då jag får en rejält mycket bättre upplevelse hemma.
|Linn Renew Klimax DS|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn LK85|Monitor Audio Bronze BRFX|
|Epson TW-5500|Grandview Cyber Tab-tension 92"|Oppo BDP-93EU|
//Alexander//

#20 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 980 posts

Posted 10 July 2012 - 18:13

Hoppar gärna allt, har inte sett någon 3D alls och jag hoppar gärna 2D också. Man blir ju bara snurrig i skallen.... :wacko: Ja,jag vet att jag är konstig :blink:

Fd. Ino-ägare
Fantasi är viktigare än kunskap - A. Einstein
Och det är helt okej att ha en annan åsikt än mig, jag kan ju inte tvinga dig att ha rätt.

#21 Y-front

TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2687 posts

» Har 25 bilder i mitt galleri

Posted 10 July 2012 - 22:15

Jag har sett några tecknade filmer med barnen på bio i 3D och visst är det lite småkul, men inte mer. Det känns så vansinnigt onaturligt, alla normala referensramar försvinner och det känns som att man sitter i en såpbubbla och tittar.

En tecknad film på bio med barnen ibland, men inte hemma. Jag kanske får anledning att ändra mig efter kommande Hobbit?

/Y-front

#22 askungen

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 52 posts

Posted 08 August 2012 - 00:13

Jag tittade på Richard Attenborough´s nya "Kingdom of plants 3D" en, ähum,"konverterad" variant som är vad jag uppfattade inspelad på nåt speciellt sätt (vad vet jag inte,min engelska är för knackig) och den måste jag säga är omöjlig och tycka att den är skit. Fantastisk i 3D även på min okalibrerade HX855 som jag misstänker är en mid eller lowend apparatn (men bra bild har den!) En sån film tror jag kan få folk att ändra uppfattning om 3D,jag själv hade bara sett TinTin på bio och ,nä, inget för mig,sen såg jag Avatar hemma och ,hm, häftigare än jag trodde, och sen Kung Fu Panda, och, nä igen. 3D gör sig nog bäst i häftigt filmade dokumentärer och liknande.

#23 urskog

Audio g33k

• Members
  • PipPipPip
  • 378 posts

Posted 08 August 2012 - 06:28

Jag storgillar 3D och tycker att det helt klart ger mig "mer" när jag ser en film.
Exakt vad detta mer är är svårt att säga, det ser inte mer "på riktigt" ut så det är det inte iaf.
Jag hoppas utvecklingen fortsätter och att fler anammar tekniken och gör bra 3D, för det finns mycket framslarvad 3D därute och det är synd.

#24 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5734 posts

» Har 10 bilder i mitt galleri

Posted 25 August 2012 - 11:42

Vem behöver 3D tvn och projektorer när det enda man behöver göra är att titta i kors? ;)

Det där var inget jag klara av iaf...prickarna stannade där de var från början.

Ang topic, ja tar Imax före 3D 18 dagar i veckan. :)
DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE