Som titeln säger så har jag problem med att få Airplay att spela stabilt. Jag har nyligen köpt en Pioneer LX75 förstärkare som har inbyggt Airplay som jag streamar till direkt från datorn (PC) via itunes och mitt lokala nätverk. Till en början funkar allt fint, men efter ett tag stoppar uppspelningen ofelbart. Ibland efter en halv låt, ibland efter fem låtar. Den startar inte igen av sig själv utan jag måste manuellt gå in och byta till datorhögtalarna och sedan tillbaka till förstärkaren så startar den upp på nytt. Mycket frustrerande för annars tycker jag lösningen med Airplay är klockren!
Någon som har tips på vad som kan vara fel?
Hemnätet körs via ett YouSee-router, jag har en Sony Vaio och tjejen en Asus OX31. Samma problem på båda. Jag upplever inte internet som ostabilt, men det kan kanske vara Airplayen som är mer känslig för småstörningar och då hoppar av?
Problem med ostabilt Airplay
Started by Ted, Jul 15 2012 14:45
3 replies to this topic
Posted 15 July 2012 - 14:45
Posted 15 July 2012 - 14:56
Har snackat med Pioneer om detta tidigare, dem har aldrig haft fel på sina förstärkare när det kommer till AIRPLAY. 9 av 10 så beror det på routern fick jag svaret, då en kund hade samma problem som dig. Detta löste sig genom att byta routern, är skit kass på nätverk och allt vad det innebär men jag är väldigt säker att det är där ditt problem ligger.
Meridian DSP7000, Meridian G91
Chord PowerChord, Chord Signature Digital
Base Technology 3.0, Shunyata Hydra 6
Rega P3-24, Rega TT-PSU
Panasonic 65" VT30 , Philips 58" PFL9955
Jobbar på Media Markt
Posted 15 July 2012 - 20:10
Eller så kör man tråd. Då fungerar det flera veckor i sträck.
Står bakom www.d65.se
Posted 16 July 2012 - 11:58
Jag upplever samma sak fast med en Denon CEOL. Jag har fått för mig att Airplaytekniken är mycket instabil på icke Applegrjer och att det krävs en hel del nätverkskunskap att få det att lira om man inte har tur och det fungerar från början. Jag har skruvat ganska mycket på min Netgear WNDR3700 router och det har blivit mindre instabilt men det är tyvärr inte tillräckligt stabilt för att vara användbart.
Bra idé men dåligt implementerat.
Nu är det svårt att köra trådat om man vill streama Spotify från sin iPadda, tyvärr.
Bra idé men dåligt implementerat.
Nu är det svårt att köra trådat om man vill streama Spotify från sin iPadda, tyvärr.