Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Samsung släpper inte Netflix till alla Smart-tv

• Vänligen logga in för att kunna svara
14 svar till detta ämne

#1 Ohlson

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1360 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 31 October 2012 - 16:01

Hej
Det ser ut som Samsung bara släpper Netflix till sina Smarta? TV-apparater om de är D8000 eller bättre trots att billigare modeller kan köra appen.
Vid kontakt säger Samsung att våra modeller i D6xxx serien inte har samma hårdvara som USA men jag kan i alla fall köra Viaplay i HD på min 6515.
Nej; Samsung har får ni tänka om för jag springer inte och köper en ny TV från Samsung från er om ni lirar på det här sättet.
Tanken bakom Smart-tv är just appar och så väljer man att inte släppa appen till en viss modell. Det är värre än Apple!

#2 radiuz

Einsamkeit

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1614 inlägg

» Har 11 bilder i mitt galleri

Postad 31 October 2012 - 16:21

Inte förvånad.. Samsung är TV världens Apple!

*lämnar tråden*

Meridian 861 V4, Meridian DSP7000

Macmini, Audiophilleo2 + PurePower

Chord Signature Digital, Chord PowerChord
Base Technology 3.0,
Shunyata Research Hydra 6
Panasonic 65" VT30

#3 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5806 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 31 October 2012 - 17:33

Lösning? AppleTV @ <900 spänn... ;)
DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#4 Ohlson

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1360 inlägg

Postad 31 October 2012 - 19:30

Jag har redan en ATV3 kopplad till projektorn och det funkar hur bra som helst.
Men när min Samsung TV kan köra appen gratis tycker jag det är ett bättre alternativ och det blir också mindre sladdar.
Jag hoppas att Samsung ändrar sig snabbt innan det startas kampanjer på FB.

#5 macman

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 222 inlägg

Postad 31 October 2012 - 20:25

Jag tvivlar på att det kommer att vara gratis med samsung tv. Man ska ju fortfarande logga in mot det konto man skapat.
Funkar så i alla fall med de prylar jag testar netflix med ( ATV, ps3, lg- tv, wd tv live, iPads, iPhone samt datorerna ) Alla går mot samma konto.

#6 junkan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 257 inlägg

Postad 31 October 2012 - 21:38

Nä gratis är det definitivt inte.
Såg att Spotify-appen kom igår också.

#7 FFrrEEddRRiiKK

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1889 inlägg

Postad 31 October 2012 - 21:56

Fattar inte poängen med smart tv. Kan vi inte låta display och innehåll/content vara separerat?

#8 junkan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 257 inlägg

Postad 31 October 2012 - 22:11

Tycker att det är fantastiskt bra. En apparat som klarar allt.
Jag har kunnat ta bort mediaspelaren och sattellitmottagaren, dessutom finns inspelning till USB-minne eller HD.
Går även utmärkt att surfa på nätet, webbläsaren klarar tom SVT-play.

Fantastisk uppfinning!

#9 Ringblixt

Pragmatisk idealist

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1342 inlägg

Postad 31 October 2012 - 22:27

Glöm inte att det i första hand handlar om att sälja fler TV-apparater genom budskapet om den "Smarta TV:n" som vardagsrummets Leatherman-verktyg. Du köper drömmen om den perfekta produkten.

Intressant att höra hur det låter om ett år när nästa nyhet bland tjänster och teknik gör 2011 års "Smart-TV" än mer obsolet och kickar ut hälften av 2012:orna från listan över apparater som fortfarande hänger med.

För att inte tala om hur det kommer låta om två år. Fast då kanske avbetalningen är klar? :)

Redigerat av Ringblixt, 31 October 2012 - 22:27.

Står bakom www.d65.se

#10 junkan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 257 inlägg

Postad 31 October 2012 - 23:15

Ingen avbetalning här inte, kommer det ngt jag vill ha säljer man ju den man har och byter.

#11 Ohlson

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1360 inlägg

Postad 01 November 2012 - 00:53

Vad jag menade var att TVn har jag redan och en extra ATV3 kostar pengar.
Netflix betalar jag för först nästa år eftersom jag har Spotify premium och fick ett bra erbjudande.

#12 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1363 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 01 November 2012 - 08:51

Fattar inte poängen med smart tv. Kan vi inte låta display och innehåll/content vara separerat?

+1
Billigare att skaffa ny apparat som klarar de nya funktionerna än att behöva byta TV för att den skall klara dessa. Jag köper själv enbart bildvisare efter bildkvalitet och inte efter funktion samt köper till de apparater för att få de funktioner jag vill ha.

#13 junkan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 257 inlägg

Postad 01 November 2012 - 18:14

Jag skrev ingenting om att bildkvalitet var bortprioriterat, det är i högsta grad viktigt.

#14 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5806 inlägg

Postad 02 November 2012 - 11:57

Man måste tydligen köpa en annan Samsung, ES8005 fick ju trots allt en EISA-award i kategorin "future proof-tv"*.

Grymt, en framtidssäker tv, har säkert inget att göra med att EISA ibland måste hitta på kategorier så att alla stora får minst en utmärkelse...

*Skruvstäd ingår ej :ph34r:
DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#15 Eltosch

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 1 inlägg

Postad 04 November 2012 - 21:36

Hej, detta känns som ett extremt amatörmisstag som kommer väcka mycket åsikter tror jag. Jag har länge vägrat köpa Apple prylar för att de har kört med en inlåsningsmekanism som inte känns direkt konsumentvänlig. Dock så verkar det som att faktiskt Apple tar hand om sin bakåtkompabilitet och låter gammal hårdvara fungera iaf ett bra tag framåt i tiden.

Vad Samsung sysslar med nu är snarare att skapa en utlåsningsmekanism och saker av samma generation fungerar inte med varandra. Jag förstår inte hur man kan släppa in appar på de billigaste modellerna som inte tillåts köra på toppmodeller som är endast ett antal månader gamla. En kompis till mig köpte tidigare idag en billig ES5xxx modell och tillåts köra Spotify, jag som har en D8xxx får inte göra det. Detta känns extremt konstigt.