Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Jolts nya lägenhet

• Vänligen logga in för att kunna svara
3096 svar till detta ämne

#3091 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6004 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 15 July 2017 - 11:30

Måste säga att CROWNs priser är bland det mer ologiska jag sett. . .vet att jag nämnt detta innan o ifrågasatte det på mässan i våras

ser man på deras DCi serie så kostar:

2-kanals- 15.764:-

4-kanals- 21.602:-

8-kanals- 51.355:-

Det är alltså mer än 8000:- BILLIGARE att köpa 2st 4-kanals än att köpa en 8-kanals??!?

Det lustiga är att det är bara denna serien det blir så, tittar man på DCI (N) serien som är samma men med DSP/filter så ligger priserna mer logiskt på

2-kanals- 23.330:-  . . . .4-kanals- 35.591:- . . . .o 8-kanals- 64.222:-  .. en klart mer logisk prisskillnad, vilket det också är i ALLA serier UTAN just DCi

Egentligen är det ju just DCi 4|300 som är "billigt" . . det borde kosta runt 7000:- MER för att passa in i prisstegen . . 

Jag har ju ingen lust med att betala 8000:- extra för att få EN låda. . tar hellre 2st 4-kanals då

#3092 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

Postad 21 July 2017 - 20:43

Hmm Hembiobutiken sänkte Sony 320 projen med 13k förra veckan . . nu sänker dom den 10k TILL. . .49.999:- för en Sony 320.

Är det nått större fel på denna projen eller är detta ett fynd! . . kommer jag sakna irisen från 520/550?

Kommer det "limiterande" HDMI kortet göra nån skillnad för mig?

REA på Sony 550 också men 40k mer än 320, mycket pengar

​EDIT. . se att projektorshop24 också har Sony 320 för 49.999:- . . känns som en utförsäljning av dom sista Sony 320 . . .kanske nått nytt på gång

Redigerat av Jolt, 21 July 2017 - 20:49.

#3093 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

Postad Igår, 18:28

AAAa ångest över det här med Sonys 320. .  .50k känns som ett bra pris för denna o jag gillar bilden Sonyn ger, ingen lust att lägga det dubbla för en 550....

Eller skall man ta en "passar in i rummet o duger säkert" Optoma UHD60 o vänta några generationer innan man tar nått dyrare/bättre

#3094 EAP

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 49 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad Igår, 19:34

Jolt.

JVC 7500 istället för Sony 550 då? Jag har ju Sony 500 och skulle jag byta så lär det nog blitt till JVC 7500.

#3095 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

Postad Igår, 19:38

Jag hade tänkt att köpa en x5500 o hade nästan affären klar, perra1 tyckte inte det va värt att gå upp till X7500 i mitt rum o med min duk.

Men känns lite som Sony 320 kan vara ett bättre köp nu när den kostar samma som X5500

#3096 EAP

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 49 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad Igår, 19:43

Jolt.

Eftersom jag vart hemma hos dig och sett hur din lägenhet är utformad så tror jag faktiskt du skulle klara dig på 1 st accesspunkt från Ubiquiti den ställer per automatik in styrka beroende på vart klienterna är. Om du sedan även väljer till deras Switch som har PoE+ så kan du strömförsörja AP:n med switchen sen tycker jag faktiskt du skulle köra på deras router också för enkelhetens skull även om den kommer ersättas med ny produkt i december månad. HP ProCurve är bra skit men du kommer inte bli missnöjd med Ubiquiti.

och angångde hur du löser allt med VLAN taggar osv. Ring hem någon i Varberg eller per distans som hjälper dig, Det hade jag gjort om jag inte kände mig säker på det hela.

#3097 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

Postad Idag, 06:41

Att byta routern också är inte så enkelt. . . .Telias TV-boxar kräver rätt mycket mer kunskap än jag har för att funka med en Router som inte är Telias egen med "deras" programvara..

Men en switch o AP skall det bli. . . någon gång, väljer mellan ProCurve o Ubiquti switch. . .

Men allt står still nu sålänge Trinnov segar som dom gör, KAN inte gå vidare innan dom kommer till skott. . . .har BRA lust att ge upp o sälja den