Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Jolts lägenhet

• Vänligen logga in för att kunna svara
3511 svar till detta ämne

#3511 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1759 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 02 September 2018 - 08:27

Kan du inte sätta plåtgallret i spänn mot vita plastgallret med tex något mjukt tex liggunderlag. Eftersom krävs ytterst lite för att de inte skall låta. Biten som behövs är 1x1cm dvs påverkar inte luftflödet. Så kan du provköra den och se vad som händer. Så kanske du slipper skruva isär den.

#3512 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6550 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 02 September 2018 - 08:55

Jag tog en vit plast tandpetare o stack in mellan plast o metall flänsen. . .jag har inte startat projen än men "skramlet" när man petar till projen försvann efter jag satte dit tandpetaren.

Kollade lite mer på konstruktionen o den är ganska korkad , , ,det sitter ett "block" uppe o nere med skåror i, o i dessa har man skjutit in dessa metall fenor som styr luftflödet.

Problemet är bara att skårorna är större än metallfenorna, så det finns ett spel där. . .o hur Sony tänkte där kan man undra, det är sämsta stället på hela projen att ha lösa metall saker rakt framför en fläkt. . . .metall fenorna sitter också i vinkel i luftflödet för att styra varmluften bort från linsen . . . .att ha fenorna lite lösa i vinkel här är bara att tigga om problem