Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Primare SPA23 och SP33

• Vänligen logga in för att kunna svara
49 svar till detta ämne

#1 IcedEarth

Norrlänning

• Members
  • PipPipPipPip
  • 525 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 10 January 2013 - 18:21

Primare2.jpg

Ser ut som att Primare har uppdaterat sina surroundprodukter. SPA22 har fått en kosmetisk uppdatering, bredare display och höjden har krympt en aning. Gissningsvis så kommer den heta SPA23. Även SP32 ska vara uppdaterad och gissningsvis får den namnet SP33. Insidan ska visst vara uppdaterad till dagens standard på båda produkterna.

Primare.jpg

Redigerat av IcedEarth, 12 January 2013 - 15:43.

#2 nikeb

nikeb

• Members
  • PipPipPipPip
  • 699 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 January 2013 - 19:07

Är det att HD-korten är standard nu eller?
Allt har sin tid

#3 IcedEarth

Norrlänning

• Members
  • PipPipPipPip
  • 525 inlägg

Postad 10 January 2013 - 20:41

Ja det ska vara HD-kort i den och ett scaler-kort. SPA23 ska ligga under 35k:-. Det är det jag vet just nu. Enda som kan vara är att priset kan variera.

#4 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1406 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 11 January 2013 - 08:33

Låter väldigt intressant. Hade tänkt uppdatera min SPA20. Har hört ett ryckte på att SPA23 skall släppas innan sommaren. Men med Primare så vet man väl aldrig?

#5 IcedEarth

Norrlänning

• Members
  • PipPipPipPip
  • 525 inlägg

Postad 11 January 2013 - 09:10

Låter väldigt intressant. Hade tänkt uppdatera min SPA20. Har hört ett ryckte på att SPA23 skall släppas innan sommaren. Men med Primare så vet man väl aldrig?

Ja det har jag hört med, ungefär ~april-maj

#6 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2532 inlägg

» Har 14 bilder i mitt galleri

Postad 11 January 2013 - 09:30

Koolt, var du där IcedEarth också på CES? Några andra nyheter om komponenter eller utgångar eller ingångar eller fjärr??

Har också tänkt uppgradera min SPA20, även om de sa att de gärna lägger in HD-kort i den och därmed är man ju framtidssäker. HDMI-växlare behöver jag inte egentligen.

När jag pratade med VDn sa jag att de måste dra ner på höjden på deras SPA och frågade om verkligen kompositingångar var nödvändiga. Det lät på honom som att just nästa modell skulle bli lägre, mer slimmad.

Men med Primare vet man som sagt aldrig. De kommunicerar inte mycket utåt och låter det väl ligga på Audioactive. Välkommet annars med nya modeller.

Primare.jpg

Är det SPA23 till vänster och de tre sedan till höger är BD32 och SP32 och slutsteget A30.5 och sedan DAC30 och CD32 och sist, de längst till höger är A34.2, I32 och PRE32??

Redigerat av TomasVolley, 11 January 2013 - 09:31.

Vem sitter på fjärrkontrollen?

#7 IcedEarth

Norrlänning

• Members
  • PipPipPipPip
  • 525 inlägg

Postad 11 January 2013 - 09:38

Nej tyvärr, inte vart på CES men jag är duktig på surfa runt. Vet inget om in och utgångar. Annat än att den ska vara ganska lika med SPA22 fast uppdaterad med det senaste utom 4K skalning på videokortet. Priset ska även försökas hållas nere. Ang. fjärr så har Primare uppdaterat C32 till C33.

På bilden är det nog SP33, som jag gissar har fått samma behandling! Det är nog inte A30.5 utan A30.7 som vi ser! :)

#8 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1406 inlägg

Postad 11 January 2013 - 10:38

Kanske man kan få se och lyssna på den under Sweetspootmässan i Jönköping den 27-28 april.

#9 IcedEarth

Norrlänning

• Members
  • PipPipPipPip
  • 525 inlägg

Postad 12 January 2013 - 15:44

Kanske man kan få se och lyssna på den under Sweetspootmässan i Jönköping den 27-28 april.

Ja med lite tur så kanske!

Har uppdaterat första sidan med en bättre bild! :)

#10 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1406 inlägg

Postad 12 January 2013 - 18:18

Ahhh, dräggel vad snygg den är :wub:. Vad bra att de behållit volymen på höger sida och inte gjort som på I32 flyttat den till vänster.

#11 avancerar

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 573 inlägg

» Har 9 bilder i mitt galleri

Postad 12 January 2013 - 22:41

Kan vi förvänta oss att SPA23 kommer vara 7-kanalig?
..........HIFI/HOME CINEMA IS A LIFESTYLE..........

#12 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1406 inlägg

Postad 13 January 2013 - 00:05

Sjukanaligt har det alltid varit dvs försteget har klarat det, det enda man har behövt är att koppla till ett extra slutsteg. Själv hoppas jag de gör som vanligt att de har fem inbyggda slutsteg och vill man driva sju högtalare så får man själv köpa till ett extra slutsteg och bestämma om det skall vara till frontarna eller surround vilket gör att man själv får välja själv kvalitén på slutsteget.

#13 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1406 inlägg

Postad 13 January 2013 - 11:31

Har uppdaterat första sidan med en bättre bild! :)

Du har inte hittat någon bild på baksidan?

#14 avancerar

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 573 inlägg

» Har 9 bilder i mitt galleri

Postad 13 January 2013 - 12:56

Sjukanaligt har det alltid varit dvs försteget har klarat det, det enda man har behövt är att koppla till ett extra slutsteg. Själv hoppas jag de gör som vanligt att de har fem inbyggda slutsteg och vill man driva sju högtalare så får man själv köpa till ett extra slutsteg och bestämma om det skall vara till frontarna eller surround vilket gör att man själv får välja själv kvalitén på slutsteget.

Jo, jag vet att det alltid har varit sju kanaler, tänkte mer på om Primare nu kommer gå "upp" till 7 _integrerade_ kanaler?
..........HIFI/HOME CINEMA IS A LIFESTYLE..........

#15 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1406 inlägg

Postad 13 January 2013 - 13:22

Jag vet inte och hoppas att de inte gör det.
Gör de det så tror jag de måste höja priset på ca 7-10kkr pga av två kanaler till och större nätaggregat eller spara in kraftigt på något. Så jag hoppas som jag skrev innan att man får göra det valet själv. Allt är sju eller nio slutsteg idag när det är integrerat så en annan har inte mycket val. Jag vill inte betala för kanaler som jag inte använder utan att det går till ljudet samt att jag hoppas att de hoppar över automatisk kalibrering och låter också de pengar gå till komponenter.