Hej!
Nej den är bara kapabel upp till 100Mbps
Posted 21 May 2013 - 08:17
Hej!
Nej den är bara kapabel upp till 100Mbps
Posted 21 May 2013 - 08:24
Posted 21 May 2013 - 22:30
Hej,
OK,100 Mpbs är det som gäller. Då är allt som det skall vara på den biten, skönt.
Jag tror inte att det finns dubbla dhcp servrar eftersom det är ett separat nätverk för detta system med ett frågetecken.
Om vi säger att nätverkat börjar med switchen så är den ansluten till en dator och NASen.
Till switchen är också kabeln från fartygets internet-anslutning kopplad. Detta är frågetecknet. Den har i sin tur kontakt med resten av fartygets nätverk. Vad som finns där är bortom min förståelse horisont! Kan ju i och för sig prova med att koppla bort den!!! Kopplade bort internetkablen Det hjälpte inte!
Sedan går det, från switchen, en kabel till ett nätverksuttag på däck (våning) 2 och en kabel ett nätverksuttag på till däck 3. I dessa uttag sitter en av nämnda routerna anslutna. Det är allt. Inget förutom min Dune är anslutet med tråd.
Är det inte märkligt att när jag ansluter datorn till kabeln för Dune så funkar dator men inte när jag ansluter Dune?
Det är därför jag fått för mig att problemet ligger i Dune.
Min kunskapsnivå inom detta område är begränsad så på nedan kan jag bara svara, que
mackapärer med statiska ip-adresser ligger inom intervallet för utdelningsbara ip-adresser?
Ha de gôtt,
Marcus
Edit: Kopplade bort internetanslutningen.
Edited by Danmarcus, 22 May 2013 - 20:57.